Toon posts:

transparant logo over een serie foto's plaatsen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welk programma'tje dit automatisch kan of mischien is er een andere oplossing... als voorbeeld kun je kijken op www.ministry.nl (daar hebben ze het al toegepast). en ik wil het op mijn site www.fotopro.nl gaan doen.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 11:38
Je weet heeel zeker dat je in webdesign wil doorgaan ? Van de fotopro site deugt namelijk niet zoveel ?!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Keesk schreef op 08 April 2003 @ 01:01:
Je weet heeel zeker dat je in webdesign wil doorgaan ? Van de fotopro site deugt namelijk niet zoveel ?!
vink meteen wel heel harde stoot in de rug. voor t zelfde geld zijn ze net begonnen en zijn ze ideetjes aan t uitwisselen :)

voor de topicstarter.. ik zou beginnen met adobe photoshop installeren.. gaat er een wereld voor je open

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 08-04-2003 01:06 ]

• Keesk
Misschien wel , maar ik zit me kapot te ergeren aan al die klojo's die websites aan het plaatsen zijn zonder ze grondig getest te hebben (speciaal als je aangeeft dat je in webdesign doet , zoiets heet bad advertising).

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 00:57:
weet iemand welk programma'tje dit automatisch kan of mischien is er een andere oplossing... als voorbeeld kun je kijken op www.ministry.nl (daar hebben ze het al toegepast). en ik wil het op mijn site www.fotopro.nl gaan doen.
Photoshop > Batch Job. Zie F1 of Google ;). Anders schijnen Picture Shark en Jasc Image Robot ook goed spul te doen in die richting.

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 08-04-2003 01:16 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 22:20

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

PSP kon vroeger iets met batch bewerkingen. Misschien kun je daar wat mee.
Keesk schreef op 08 April 2003 @ 01:10:
Misschien wel , maar ik zit me kapot te ergeren aan al die klojo's die websites aan het plaatsen zijn zonder ze grondig getest te hebben (speciaal als je aangeeft dat je in webdesign doet , zoiets heet bad advertising).
Sorry hoor, maar ik geef hem groot gelijk. Ik weet niet waar het vandaan kwam maar ik wil helemaal niets als startpagina instellen en die popup zorgde er wel bijna voor dat er een DVD+R als onderzetter kon gaan dienen. :(

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Keesk
Hmm het is dus nog erger dan ik dacht ? Maar ik gebruik MyIE die onderdrukt popups.

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Pastinakel schreef op 08 April 2003 @ 01:19:
PSP kon vroeger iets met batch bewerkingen. Misschien kun je daar wat mee.
Paint Shop Pro kan dit inderdaad ook erg uitstekend, en ik denk dat het voor de TS ook een beter pakket is dan PS, voordat hij weer een grote investering gaat maken terwijl hij er maar 10% van gebruikt.
Sorry hoor, maar ik geef hem groot gelijk. Ik weet niet waar het vandaan kwam maar ik wil helemaal niets als startpagina instellen en die popup zorgde er wel bijna voor dat er een DVD+R als onderzetter kon gaan dienen. :(
Kijk dan voor de lol niet onderaan in je IE venster, die heeft er nl ook nog drie tussenuit gehaald.

En @de TS: Verwacht niet dat je geld gaat verdienen met die popups, zorg er eerder voor dat je ze weg haalt, en dat je niet je bezoekers afschrikt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik ga even zoeken en aan de gang met die batch optie. En ik ben inderdaa net begonnen met het maken van die site.... dit is het begin en het zal alleen beter worden.

Bedankt, ik kan weer aan de slag.

Ik heb overigens een adobe photoshop 6 cd met licentie (gekregen) dus daar ga ik het mee proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:57:
Zo probeer je met fotopro het record popups openen te breken ofzo? Als je profi wilt overkomen probeer het dan eens op een host zonder irri popups!.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19
Mensen, hou de discussie ontopic.
Geen gezeur over DVD-R als onderzetters.

Dank :)

Motor onderhoud bijhouden

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik weet het, het is off-topic, maar kijk a.u.b. heel snel naar de spelling op je site, dit staat uitermate onprofessioneel. Dat geldt overigens niet alleen voor het gedeelte hieronder, ook op andere plaatsen kom ik domme fouten tegen:
Herstyling www.fotopro.nl
Wegens de professionalisering wordt de site beetje bij beetje aangepast. Het kan zijn dat links tijdelijk niet werken. (wordt aan gewerkt)

Overstap Sony apparatuur
Tot voor kort werkten wij nog met allerlei merken fotoapparatuur. Er is besloten alleen nog met Sony apparatuur te werken. Dit vereenvoudigt het bijv. het uitwisselen van de media cards.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

Rhapsody

In Metal We Trust

met divjes werken en dan absoluut positioneren dmv css.

🇪🇺 pro Europa!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:57:
Wat is het nut van een transparant logo, dat zie je dan toch niet :?

Als je gewoon een zichtbaar logo over een foto wilt kun je het ook server-side doen met php, dat is wel handig als je af en toe een foto toe voegt en met meerdere mensen werkt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny schreef op 08 April 2003 @ 20:28:
[...]

Wat is het nut van een transparant logo, dat zie je dan toch niet :?
lijkt me dat het gaat om een gedeeltelijk transparant logo ;)
Rhapsody schreef op 08 April 2003 @ 19:26:
met divjes werken en dan absoluut positioneren dmv css.
ik ga ervanuit dat het de bedoeling is dat het logo erop blijft staan als de plaatjes opgeslagen worden. Dit lijkt me dan niet the way to go ;)

blijft er nog spelen met PS of met GDlib over :)

ik heb je site overigens meteen weggeklikt... Ik kreeg errors, de msie help :? popups en de hele zooi... zo schrik je veel mensen af, je site moet wel bijzonder interessant zijn wil je mensen met zoveel rommel kunnen storen ;) succes verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen host met popup, dat was een gratis webcounter met popup. Deze heb ik nu vervangen voor een andere zonder.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
offtopic:
Manga, ik zou ook even de ondertitels (en titels) van sommige van de subfora op je forum veranderen, wees creatief, bedenk zelf iets :P

Verwijderd

Topicstarter
bedenk zelf iets? wat bedoel je precies genoil?

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie trouwens van de foto's?

en weet er iemand mischien een tool om bij een groot aantal foto's de rode ogen te reduceren?

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg ook die batch job niet voor elkaar, ik begin met recorden in actie veld. (als doel bijv. jpg naar gif) ik open een image00.jpg sla deze vervolgens op in een andere map als image00.gif en sluit het bestand. ik overschrijv image00.jpg niet en stop de job.
Als ik vervolgens die wil uit voeren voor een reeks bestanden in een map krijg ik telkens dat hij hem als image00.gif wil wegschrijven. 2,3,4e bestand...overschrijven dus lukt maar 1 keer...
suggestions?

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Uhmm.. even je Photoshop boek induiken? Over die rode ogen.. wat voor een fotograaf ben je eigenlijk ;) Anyway, hoewel er kansloze pakketten zijn die dat voor je doen, zal ook vast wel in Photoshop Elements zitten. werkt dat niet echt. Beeldbewerking hoort bij het vak van een digitale fotograaf. Dus ik zou eens een paar jaar tijd steken in Photoshop. Duurt een tijd voor je er echt in thuis bent, maar is dat weer gelukt dan heb je weer wat voor op je c.v., mocht er met fotograferen geen droog brood meer te verdienen zijn.

En tot slot, wat betreft je foto's, blijven oefenen. Ik vind het nogal veel van hetzelfde. Kijk voor de gein eens in het forum GadgetTalk bv Digitale camera foto's deel 15 en zie wat je ook kan met een digitale camera. Keyword: compositie.

Even een note, deze post is opbouwend bedoeld.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit loopt uit op een sitecheck....

Maarre, het is allemaal idd niet echt zo pro als je het wil doen overkomen ;)
Begrijp me niet verkeerd, maar laat dit soort dingen eerst eens bekijken door je vrienden/kenissen enzovoorts voordat je het online gooit. Overigens zijn dat ook meteen je beste testers (meestal klikken ze er maar op los ;) ) En die zijn over het algemeen ook wat "opbouwender" in hun kritiek als een stel tweakers... Die roepen meteen "AMATEUR"...

Nogmaals, NOFI, maar oefen eerst nog wat...

/edit/
En om je toch je vraag te beantwoorden: Open je plaatje in photoshop, klik vervolgens layer->new layer en paste daar je logo in. Zet vervolgens de "opacity" van de layer op b.v. 10 of 20 % en zie wat het doet B)

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 09-04-2003 02:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de kritiek, ik vind het helemaal niet erg om te horen wat er fout is of wat beter kan. Ik kan hier alleen van leren, en weet zo wat de zwakke punten zijn.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

m0nk

16-09-2003 15.15

transparante image over je foto, open je foto in photoshop, add layer waar je logo in zet, schuif je opacity of fill iets naar beneden en voila klaar...
Rode ogen kan ook heel netjes in photoshop..

Zoals eerder vermeld, als ik je website bekijk staat er webdesigner. Ik weet alleen niet wat ik me daarbij moet voorstellen aangezien het design een beetje uhmm brakkig is nofi :)

Tip, zo ben ik ook begonnen, en ben er nog steeds niet goed in :P is ff flink te gaan spitten in tutorials, howto's over de verschillende pakketten.
kijk bijv op photoshop.pagina.nl in de tutorial sectie, staan een aantal handige links in.
Je host is ook rete traag, kan ook aan mij liggen hier, maar zoals RobIII al zegt, oefen, speel, laat je kennissen het testen voordat je hem publiekelijk naar buiten zet..

Iig succes met je website!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

mja, RobIII haalt daar wel een punt aan; sitecheck ;)

anyway, ik zie nergens iets wat mij aan pro's doet denken..en dan met name de foto's: wie zit er te wachten op 1000 foto's van dronken dude's met een glazige blik :?
Daarnaast lijkt het me ook inbreuk op portretrecht/privacy...

Ik zie het meer als een uit de hand gelopen gewoonte om op elk feest maar alles wat los en vast zit op de gevoelige CCD vast te leggen.
En zoals Ozboz al zegt: qua compositie en techniek is er nog veel voor verbetering vatbaar, neem eens een kijkje in het materiaal van Obi; die heeft het heel aardig door en maakt mooie kwaliteit foto's van een, IMO, volslagen nutteloos onderwerp: hossende mensen...

NOFI ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:42 ]

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 01:32:
bedenk zelf iets? wat bedoel je precies genoil?
ik denk ik breng het een beetje subtiel, voordat je GoT-crew op je dak krijgt. Iets met copyrights enzo. Om maar ff uit de losse pols een stukje van je forumpagina te quoten:
Webdesign & Graphics
Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics, 3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.
:X

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Een beetje site heeft watermerk via gd / imagemagik library.

http://mrfloris.com

Pagina: 1