[wireless] ap-config ziet Netgear ME102 niet

Pagina: 1
Acties:

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Situatie:
Netgear ME102 (rev B ) wireless access point
iBook met airport kaart (dual boot Mac OS X / Linux (Yellow Dog Linux 2.3))
ap-utils 1.3.1

Het goede nieuws:
Netgear + airport werken prima, zowel onder linux als OS X.
(m'n dhcp server geeft adressen aan kaart + access point, ik kan surfen etc., joepie :)

Het slechte nieuws:
Ik krijg de netgear niet gevonden, en dus niet geconfigureerd met de ap-utils, en ik ben dus nu de gelukkige bezitter van een open, onbeveiligde wireless internet verbinding met default instellingen en wachtwoorden. :(

Wat heb ik zoal gedaan:
ap-utils gecompiled (zonder problemen) en gestart op m'n workstation (slackware 8.1, via lan) en op m'n iBook (YDL 2.3, via wireless).
-ipadres van de netgear ingevuld (is goed denk ik: uitgedeeld door dhcp, ik kan het adres pingen, en met arp -a zie ik dat het mac-adres overeenkomt met wat op de onderkant van de netgear staat),
-wachtwoord ingevuld ("private" is ook goed denk ik want uit de documentatie, heb in m'n wanhoop ook "public" en "wireless" (=ESSID) geprobeerd)
-chip ingevuld (ATMEL, volgens dit )
-alle opties in ap-config geprobeerd maar geen resultaat

Dat werkte dus niet, toen kwam ik in de FAQ dit tegen, waarin staat dat voor nieuwe modellen van netgear eea veranderd is, met een kleine wijziging in de source.
Dus met verse (aangepaste) source het hele stuk wat hierboven staat weer gedaan, wederom zonder resultaat.

Toen maar de laatste unstable van ap-utils geprobeerd (1.3.2-pre2), wederom zonder resultaat (vooral omdat 'make' stopt met een error)

mijn proble(e)m(en):
-dat ik geen windows machine heb om ff snel dat ding te configgen.
-dat ik er ziek van word dat alle fabrikanten denken dat ik wel een windows machine heb.
-dat ik speciaal deze netgear heb gekocht omdat ie op de 'ondersteunde hardware lijst' staat.
-dat het dus waarschijnlijk (hopelijk) iets heel simpels is.
-dat je tegenwoordig in NOS verhalen als deze moet tiepen als je wil voorkomen dat je topic gesloten wordt (:P >:) )

dus:
Wat ik eigenlijk wilde vragen..
Heeft iemand wel eens met ap-utils onder linux een netgear ME102 aan de praat gekregen, of hints/tips over wat ik nog kan proberen (behalve de maker van ap-utils mailen)

edit:

met 'geen resultaat' bedoel ik dus dat ap-config nix doet, behalve de status-regel veranderen in: "Unable to retrieve data from AP. Press any key to continue."

[ Voor 6% gewijzigd door pinball op 08-04-2003 00:26 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

anders installeer je ff vmware met win95 :)

Verwijderd

Scakel eerst eens terug naar een open systeem en ga dan langzaam de beveiliging opschroeven.. ;)

suc6

edit:

|:( niet gelezen... je hebt een open systeem.

Probeer de netgear eens te benaderen met je webbrowser, daar zou je alles moeten kunnen instellen mbt je wifi veiligheid

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 10:02 ]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

* Leon heeft ook een ME102 en ik gebruik gewoon ap-atmel om het accesspoint te benaderen. Dus misschien moet je ap-atmel eens proberen ipv ap-config. :)

Edit:

Die netgear heeft afaik geen web-interface..

edit2:

Niewste development ap-utils gecompileerd en ap-atmel en ap-config doen het, bij ap-config kun je bij het type accesspoint wel kiezen voor ATMEL, NWN of ME102. Weet niet of dat eerst ook al was, maar als ik voor ME102 kies doet hij het niet en als ik voor ATMEL kies wel.

Hoop dat dit helpt.

[ Voor 62% gewijzigd door Leon op 08-04-2003 11:09 ]

Eeuwige n00b

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Die nieuwste ap-utils (1.3.2-pre2) failen bij mij tijdens 'make' (zoals ik al zei in startpost) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
auth_mac.c: In function `AuthMAC':
auth_mac.c:66: parse error before `char'
auth_mac.c:70: `varbinds' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:70: (Each undeclared identifier is reported only once
auth_mac.c:70: for each function it appears in.)
auth_mac.c:81: `auth_mac' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:82: `message' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:87: `total_mac' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:88: `mac_num' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:141: `begin' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:142: `end' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:160: `m_authmac' undeclared (first use in this function)
auth_mac.c:166: `i' undeclared (first use in this function)
make[2]: *** [auth_mac.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/dirk/src/ap-utils-1.3.2-pre2/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/dirk/src/ap-utils-1.3.2-pre2'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

Gesteund door de opmerking van Leon heb ik het dwarsliggende stuk gewoon botweg gecomment in de source.. compilen gaat plots goed.. en helemaal tegen de verwachting in werkt het wel met ME102 en niet met ATMEL :?

maar het werkt wel _/-\o_
zenks :-)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.