[WinXP] Users limiteren

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goedénacht tweakers,

Nadat ik mijn PC weereens moest her-instaleren, na een virus/AD overflowTraagheid was niet fijn :(.
Dacht ik eraan om mijn PC eens te gaan beveiligen met AdScanners en een VirusScanner, die realtime scannen op reclame/register en virussen.

Mijn systeem is nu weer eens hartstikke sneller geworden, en ik kan lekker erop werken.

Nu ben ik niet de enige gebruiker van mijn PC-tje,
Mijn Ma en mijn broertje willen zo nu en dan erook wel achter, dus heb ik voor hun op XP een account gemaakt.

Vandaag pakte mijn VirusScanner een virus infectie aan, en wat blijkt nu :?
- Het virus kwam niet uit mijn account vandaan :@:@ :@

Mijn vragen zijn:
Hoe kan ik users limiteren tot het openen van ".exe" en andere files die niet betrouwbaar kunnen zijn.

Hoe Limiteer je het download gebruik van een user op XP?
(Niet dat mijn broertje/ma mijn schijf vol download)

En als jij nog meer antwoorden weet om mijn systeem top veilig te maken, zodat ik niet weer hoef te balen van "slow ups/ "lags"".

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Het limiteren van het openen van .exe's kan je toch gewoon door het instellen dat dat account niet volledige rechten heeft?

Af en toe ad-aware draaien. Account van broertje/ouders checken (op bijvoorbeeld verdachte processen etc.)

En zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FairFox schreef op 08 April 2003 @ 00:30:
Het limiteren van het openen van .exe's kan je toch gewoon door het instellen dat dat account niet volledige rechten heeft?

Af en toe ad-aware draaien. Account van broertje/ouders checken (op bijvoorbeeld verdachte processen etc.)

En zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen
Ze kunnen hier nog steeds ".exe"'s openen

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Of je laat ze gewoon .exe's openen maar draait wel Illusion zodat alles wordt teruggezet wat er op is gezet na een reboot.