****** Topic alleen voor de ECHTE koffieleuten! ******
Wie heeft er eigenlijk een 'bijzondere' koffiezetapparaat?
Noem eens de:
- naam en type
- mogelijkheden / specs
- motivatie van aankoop
- foto's
Zelf heb ik zojuist de Rancilio Sylvia gekocht, dit schijnt dus een van de beste espresso machines is z'n prijsklasse te zijn.
Hij heeft een drukcapaciteit van zo'n 19 bar (volgens sommige sites zelfs 21 bar!), dit is in termen van espresso machines erg hoog. Officieel is een espresso machine een espresso machine als het een minimale druk kan opbouwen van 9 bar. De boiler is van brons(!) en heeft een inhoud van 300ml. De tankcapaciteit is 2,5 liter, dit zorgt dus voor veel kopjes espresso zonder te refillen!
Doordat hij(zij
) een sterke boiler heeft, is het opstomen van de melk misschien nog wel het sterkste puntje van het apparaat.
Ik hoop dat ik er nog lang plezier van kan hebben!

Wat sterk wordt aangeraden bij deze machine is een koffiemaler. Je kan hiermee dus koffiebonen malen, in gepaste hoeveelheden. Want je hebt natuurlijk geen halve kilo koffie nodig voor 2 kopjes
. Wat het voordeel dus is: je hebt altijd ECHT verse koffie!
Het apparaat wat bij mijn espressomachine hoort is de Rancilio Rockey
. Ik ben nog van plan om deze aan te schaffen.

Wat nog veel L33ter is: je eigen koffiebrander!
Stel je voor: je koopt je eigenkoffiebonen terwijl ze nog groen zijn! Thuis gooi je ze in je eigen l33t koffiebrandertje en hopla de meest verse koffiebonen die je je kan bedenken, die gooi je weer in je koffiemaler en dat mik je weer in je espressobak! Lekker!
Wat leuk is dan om te doen: je eigen echte melange maken, want dat kan dan ook. Je gooit bijvoorbeeld Sumatra bonen bij je Braziliaanse en daarop doe je nog een klein beetje Washed Mexico Arabica en dat samen branden in je brander en bingo: je eigen originele melange!

Nadeel is weer dat het vrij duur spul is...
Rancilio Sylvia = 598,- (euro) tip: marktplaats.nl
Rancilio Rockey +- 350,-
Precision koffiebrander = 195,- ongebrand.nl verkoopt die dingen
Espresso koffie is er in diverse prijsklasses.
Maar dan heb je ook wat!
Wie heeft er eigenlijk een 'bijzondere' koffiezetapparaat?
Noem eens de:
- naam en type
- mogelijkheden / specs
- motivatie van aankoop
- foto's
Zelf heb ik zojuist de Rancilio Sylvia gekocht, dit schijnt dus een van de beste espresso machines is z'n prijsklasse te zijn.
Hij heeft een drukcapaciteit van zo'n 19 bar (volgens sommige sites zelfs 21 bar!), dit is in termen van espresso machines erg hoog. Officieel is een espresso machine een espresso machine als het een minimale druk kan opbouwen van 9 bar. De boiler is van brons(!) en heeft een inhoud van 300ml. De tankcapaciteit is 2,5 liter, dit zorgt dus voor veel kopjes espresso zonder te refillen!
Doordat hij(zij
Ik hoop dat ik er nog lang plezier van kan hebben!

Wat sterk wordt aangeraden bij deze machine is een koffiemaler. Je kan hiermee dus koffiebonen malen, in gepaste hoeveelheden. Want je hebt natuurlijk geen halve kilo koffie nodig voor 2 kopjes
Het apparaat wat bij mijn espressomachine hoort is de Rancilio Rockey

Wat nog veel L33ter is: je eigen koffiebrander!
Stel je voor: je koopt je eigenkoffiebonen terwijl ze nog groen zijn! Thuis gooi je ze in je eigen l33t koffiebrandertje en hopla de meest verse koffiebonen die je je kan bedenken, die gooi je weer in je koffiemaler en dat mik je weer in je espressobak! Lekker!
Wat leuk is dan om te doen: je eigen echte melange maken, want dat kan dan ook. Je gooit bijvoorbeeld Sumatra bonen bij je Braziliaanse en daarop doe je nog een klein beetje Washed Mexico Arabica en dat samen branden in je brander en bingo: je eigen originele melange!

Nadeel is weer dat het vrij duur spul is...
Rancilio Sylvia = 598,- (euro) tip: marktplaats.nl
Rancilio Rockey +- 350,-
Precision koffiebrander = 195,- ongebrand.nl verkoopt die dingen
Espresso koffie is er in diverse prijsklasses.
Maar dan heb je ook wat!
[ Voor 6% gewijzigd door Koffievlek.nl op 07-04-2003 23:47 ]