Espresso & Koffie apparaten!

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
****** Topic alleen voor de ECHTE koffieleuten! ******

Wie heeft er eigenlijk een 'bijzondere' koffiezetapparaat?

Noem eens de:

- naam en type

- mogelijkheden / specs

- motivatie van aankoop

- foto's

Zelf heb ik zojuist de Rancilio Sylvia gekocht, dit schijnt dus een van de beste espresso machines is z'n prijsklasse te zijn. :*)

Hij heeft een drukcapaciteit van zo'n 19 bar (volgens sommige sites zelfs 21 bar!), dit is in termen van espresso machines erg hoog. Officieel is een espresso machine een espresso machine als het een minimale druk kan opbouwen van 9 bar. De boiler is van brons(!) en heeft een inhoud van 300ml. De tankcapaciteit is 2,5 liter, dit zorgt dus voor veel kopjes espresso zonder te refillen!

Doordat hij(zij ;)) een sterke boiler heeft, is het opstomen van de melk misschien nog wel het sterkste puntje van het apparaat.

Ik hoop dat ik er nog lang plezier van kan hebben! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.mrcappuccino.com/images/silvia.jpg

Wat sterk wordt aangeraden bij deze machine is een koffiemaler. Je kan hiermee dus koffiebonen malen, in gepaste hoeveelheden. Want je hebt natuurlijk geen halve kilo koffie nodig voor 2 kopjes ;). Wat het voordeel dus is: je hebt altijd ECHT verse koffie!
Het apparaat wat bij mijn espressomachine hoort is de Rancilio Rockey 8) . Ik ben nog van plan om deze aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://www.temperato.no/moka/images/rancilio/hjemme/Rocky-01s.jpg

Wat nog veel L33ter is: je eigen koffiebrander!

Stel je voor: je koopt je eigenkoffiebonen terwijl ze nog groen zijn! Thuis gooi je ze in je eigen l33t koffiebrandertje en hopla de meest verse koffiebonen die je je kan bedenken, die gooi je weer in je koffiemaler en dat mik je weer in je espressobak! Lekker!

Wat leuk is dan om te doen: je eigen echte melange maken, want dat kan dan ook. Je gooit bijvoorbeeld Sumatra bonen bij je Braziliaanse en daarop doe je nog een klein beetje Washed Mexico Arabica en dat samen branden in je brander en bingo: je eigen originele melange!

Afbeeldingslocatie: http://www.ongebrand.nl/KOFFIE2.jpg

Nadeel is weer dat het vrij duur spul is...

Rancilio Sylvia = 598,- (euro) tip: marktplaats.nl ;)
Rancilio Rockey +- 350,-
Precision koffiebrander = 195,- ongebrand.nl verkoopt die dingen

Espresso koffie is er in diverse prijsklasses.

Maar dan heb je ook wat! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Koffievlek.nl op 07-04-2003 23:47 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

FAQ & Policy - Gadget Talk
Wat hoort er hier wel en wat niet?

Dit forum is vooral bedoeld om te praten over gadgets maar dit leek me op zich wel duidelijk . Het definiren van de term 'gadgets' valt eigenlijk nog niet echt mee; in mijn ogen zijn het gewoon leuke coole technische speeltjes. Om een paar concrete voorbeelden te noemen:
PDA

MP3 Spelers

Webcams

Stoere Watches

Digitale Organizers

Digitale Camera's
Koffiedingen zijn leuk, alleen dit lijkt me meer iets voor HK of SG :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hardly a gadget. Move naar OH dan maar

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Yup. Move naar SG/HK, maar dat mag de pret niet drukken, want het is echt een fantastisch ding zeg!!!

Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar koffie-apparaten en heb besloten dat ik een Vibiemme wil. Ook een zeer hoogwaardig apparaat, geprezen door veel horeca-ondernemers. Er hangt natuurlijk wel een vet prijskaartje aan zo'n ding. Ze beginnen bij een Euro of 400 dacht ik.

Welke koffie gebruik je? Wordt het water ook gedemineraliseerd voordat het gebruikt wordt?
De druk zit wel goed. 19 bar is inderdaad uitzonderlijk hoog voor een espresso-apparaat. Op mijn werk staat-ie (Vibiemme, 2 pistolen, geen knoppies, maar van die koele handles) afgesteld op ruim 9 bar.

Veel plezier ermee! Ik zou er Illy ingooien, maar je hebt zelf vast wel een favoriet merk dat je gaat gebruiken.

/zelf branden is echt een kunst. Ik zou er niet aan beginnen. Koop bij een goede zaak een zak goede Arabische (niet gemengd met Robusta dus) koffie met de juiste maling!

move > OH :? :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 00:12 ]

Verwijderd

Sorry, maar wegens omstandigheden kan ik nog geen benchmarks van m'n espresso maker posten.
Jezus man, waar zijn we hier nou nog helemaal mee bezig, get a life!

Reactie op de boze tweakers onder me: Ja, jullie hebben gelijk, deze reactie hoort niet in 'onze' hoogwaardige community, maar wees eerlijk, dit gaat toch nergens meer over! Als iemand het nou voor elkaar had gekregen Linux te installeren op z'n koffiezetter, dat was tenminste nog eens interesting geweest. >:) Maar dadelijk start er hier iemand een topic hoe zo efficient mogelijk een pizza te bakken of krijgen we de GoT mega strijkijzer review!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 00:16 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Ik ga dit topic zeker volgen. Ik drink zeer graag koffie (het liefste espresso) en ben dus aan het uitkijken naar een eigen espresso-apparaat.
Gewone koffie drink ik bijna niet, en voor de rest hebben we hier enkel van die oplos-cappucino.
Niet slecht, maar je moet toch elke keer een pannetje water gaan opzetten ... dat vergeet je dan weer af te zetten als je achter de pc zit,....
Espresso drinken doe'k dus bijna alleen op school (hebben ze een goed apparaat, alleszins lekker toch) :)

Ik vind het alleen spijtig dat je voor een redelijk toestal een pak geld betaalt.

Ik weet niet of deze site bij de koffie-kenners al bekend is, maar je vindt er een enorme hoeveelheid info en reviews over koffie/espresso-apparaten: www.coffeegeek.com :)

Maar kan iemand eens een uitleg geven over waar je vooral op moet letten bij de aankoop van zo'n apparaat ? Bijvoorbeeld de druk wat zo'n toestel heeft, scheelt dat echt qua smaak ... of heeft dit weer een ander nut ? ...
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:06:
Sorry, maar wegens omstandigheden kan ik nog geen benchmarks van m'n espresso maker posten.
Als het je niet interesseert, post dan niks. Je bent niet verplicht om hier een reactie neer te poten :{

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 08-04-2003 00:10 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Koffievlek.nl
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 00:06:
ALS jij een life had, dan had je niet eens gereageerd Jeli.

Maar ik ga illy gebruiken, die servings zijn handig, net van die senseo pads, zodat je geen last hebt van koffieprut ;)

Maar het mooiste is natuurlijk het zelf samenstellen :)
/zelf branden is echt een kunst. Ik zou er niet aan beginnen. Koop bij een goede zaak een goede Arabische koffie met de juiste maling!
Hoezo? Wat gaat er vaak mis dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Koffievlek.nl op 08-04-2003 00:13 ]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26

Royz

Kleurenblind!!

Ik wil er dus een kopen voor mijn vader. Hij is binnenkort jarig. Eigenlijk had ik alleen die Senseo van Philips in gedachte. Ik weet helemaal niks van expresso- en koffiezet apparaten dus laat die benchmarks maar komen :P. En ik blijf dit topic volgen, wil wel dat mijn vader een goed kado krijgt ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Koffievlek.nl
Als je het als een kado gaat geven, dan zou ik een Senseo doen! Die zijn relatief goedkoop (70euri) in de aanschaf en hebben lekkere koffie (Dark Roast van DE :P)

Maar als je echt een mooi (en duur) kado wilt geven, dan moet je maar een mooie Espressobak van een goed merk kopen!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26

Royz

Kleurenblind!!

marco_bakker schreef op 08 april 2003 @ 00:15:
Als je het als een kado gaat geven, dan zou ik een Senseo doen! Die zijn relatief goedkoop (70euri) in de aanschaf en hebben lekkere koffie (Dark Roast van DE :P)

Maar als je echt een mooi (en duur) kado wilt geven, dan moet je maar een mooie Espressobak van een goed merk kopen!
Nou, toevallig kreeg ik vandaag een Gamma krantje binnen. Daarin stond de Philips Senseo Crema voor 59.99. Dat leek me eigenlijk wel wat. Mijn vader is wel snel tevreden hoor ;). Maar schijnbaar heb je dus weer verschillende type Senseo's... daar zal ik niet uitkomen denk ik.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Ik wil de pret niet bederven maar dit _echt_ niet computer gerelateerd. Sorry maar helaas :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.