Toon posts:

Temperatuur HDD?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n type HDD, maar die kan ik alleen inbouwen tussen mijn andere HDD en floppy-drive.

Iemand enig idee hoe warm dat ding wordt bij 24/7-operation (wordt alleen door eMule gebruikt, dus...)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat ligt eraan wat voor een koeling je erop zet :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen koeling dus... Hij zit gewoon tussen mijn andere HDD & floppy.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoezo lees je de temperatuur niet gewoon uit, dat weet je het. De meeste schijven kunnen dat namelijk via SMART

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zal toch zeker wat aan koeling moeten doen anders loopt ie zo tegen de 60 graden aan, helemaal als je em tussen de andere hd en je floppy drive steekt

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 07 April 2003 @ 23:42:
Hoezo lees je de temperatuur niet gewoon uit, dat weet je het. De meeste schijven kunnen dat namelijk via SMART
Met welk proggie, aangezien de PC niet werd geleverd met alle drivers enzo(Dynabyte :X )

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 00:28:
[...]

Met welk proggie, aangezien de PC niet werd geleverd met alle drivers enzo(Dynabyte :X )
MBM5 heeft nu standaard hdd temp lezer ingebouwd :)

C:\>_

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook zo'n schijf gehad, en die had nog geen tempsensor aan boord. Ik heb nu een nieuwer model (d740x) en die heeft het wel. Met koeling wordt ie zo'n 34 graden en zonder loopt het al snel op naar de 45. Ik had er eerst ook nog een andere hd onder hangen en dan wordt ie al helemaal heet (ging naar de 50).. dat lijkt me dus niet echt gezond. Je kunt hem dus het beste 'vrij' in je kast plaatsen, en het liefst nog met wat luchtstroom van een fan ergens in je kast.

De koeling in mijn kast is gewoon een fan onder in de kast (zit een uitsparing voor 80mm fan in ong. elke kast). Maar omdat mn hd vrij laag hangt heeft die er ook profijt van. Ik heb die koeling ook altijd aanstaan (zit wel schakelaartje op), want mn vorige (die diamandmax60) is volgens mij kapot gegaan (spinde soms niet meer op) omdat die nooit gekoeld werd. En zo'n schijfje kun je nog wel nieuw kopen, maar de data die er op staat vind ik vrij link om zomaar kwijt te raken. Vandaar voor de zekerheid wel wat koeling en zorgen dat de schijf niet te lang erg warm wordt..

[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 08-04-2003 01:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga naar het linkje dat je zélf opgaf .. Technical Specifications > Datasheet

Daarin staan ook maximumtemperaturen vermeld B) We kunnen je onmogelijk vertellen hoe warm jouw harddisk nu is. Dat zul je zelf moeten meten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.