ik heb ook zo'n schijf gehad, en die had nog geen tempsensor aan boord. Ik heb nu een nieuwer model (d740x) en die heeft het wel. Met koeling wordt ie zo'n 34 graden en zonder loopt het al snel op naar de 45. Ik had er eerst ook nog een andere hd onder hangen en dan wordt ie al helemaal heet (ging naar de 50).. dat lijkt me dus niet echt gezond. Je kunt hem dus het beste 'vrij' in je kast plaatsen, en het liefst nog met wat luchtstroom van een fan ergens in je kast.
De koeling in mijn kast is gewoon een fan onder in de kast (zit een uitsparing voor 80mm fan in ong. elke kast). Maar omdat mn hd vrij laag hangt heeft die er ook profijt van. Ik heb die koeling ook altijd aanstaan (zit wel schakelaartje op), want mn vorige (die diamandmax60) is volgens mij kapot gegaan (spinde soms niet meer op) omdat die nooit gekoeld werd. En zo'n schijfje kun je nog wel nieuw kopen, maar de data die er op staat vind ik vrij link om zomaar kwijt te raken. Vandaar voor de zekerheid wel wat koeling en zorgen dat de schijf niet te lang erg warm wordt..
[
Voor 40% gewijzigd door
Palomar op 08-04-2003 01:23
]