Toon posts:

redhat 9 root password probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag rh9 geïnstalleerd, echter na installatie is het niet mogelijk met het opgegeven password in te loggen als root of naar de su-mode te gaan. ik heb de installatie een paar keer opnieuw gedaan om zeker te weten dat ik niet per ongeluk een tikfout (2x) gemaakt heb, maar nee. ik heb de iso-images gedownd van quicknet.nl dat een officiële mirror van redhat is. iemand dit probleem al gehad?

beal :'(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ja, waarschijnlijk heb je je CAPS-LOCK aan laten staan (Had ik dus ook |:()

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer je het inloggen/su'n onder X (de grafische mode)? Want dan is het misschien een verschil in toetsenbordinstelling tussen X en de console.

Probeer ook eens op de console in te loggen ( Ctrl+Alt+F1 om naar een console te schakelen). Zaten er misschien 'vreemde' tekens in je password? Zoals bijvoorbeeld ~!@ of iets dergelijks. Probeer dan eens om alleen letters te gebruiken.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
nee, stond uit. heb trouwens ook geprobeerd in te loggen met caps aan.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
laat even weten wat je gedaan hebt, of je al naar de console bent geweest dmv alt-f<1t/m6> toets etc. Hier kunnen we niks mee. Meer info maakt het een stuk makkelijker zoeken, lees ook de faq !!!!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

opnieuw opstarten en bij de lilo prompt "linux init=/bin/sh" invoeren. Nu kun je met 'passwd' wachtwoordje veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een password genomen zonder rare tekens (!<?) en nu doet 'ie het wel. :?

Verwijderd

dat hoort niet, lijkt me sterk dat je geen rare tekens kunt gebruiken met RedHat. Probeer nog eens met rare tekentjes, volgens mij moet dat het gewoon doen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een woord: keyboardinstelling

oftewel die staat anders blijkbaar onder X dan onder de console!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Toets bij je user name in X of in een command box je w8woord in, dan kan je zien wat er fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zowel in de console als in X geprobeerd in te loggen met m'n wachtwoord met rare tekens, geen succes. wel jammer, rare tekens hebben zo hun voordeel.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij de installatie gebruikt RedHat de VS Internationaal indeling voor het toetsenbord en na de installatie wordt voor de Nederlandse taal stanaard VS America (of iets dergelijks) gekozen, als je in het setup van Redhat na de taalkeuze de toetsenbordindeling op VS Internationaal zet zou je geen problemen meer moeten hebben met vreemde tekens.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

je hebt je shadow etc niet aangeklick in de setup dan kan hij geen rare tekens aan :-)
Pagina: 1