Ik heb sinds een paar weken een nieuwe switch, een 3Com 3300. (24-prt, 19", managable)
Deze vervangt mijn el-cheapo 16-poort switchje, dat geen actieve koeling had.
Deze 3Com stook echter behoorlijk: De temperatuur in m'n patchkast is nu +/- 45 graden..... Deze temperatuur wordt primair veroorzaakt door de 3300.
Hier zitten maar een paar PC's op, dus veel doettie nieteens.
Patchkast is 12U, niet echt groot dus. Ook zit er geen ventilatie in.
Nu wil ik mn UPS er weer inplaatsen, maar ik denk dat de warmte een probleem gaat worden.
In de search stond weinig over de temperatuur,
3Com SuperStack 2 & warmte is de enige die ik vond. Maar dat gaat over de herrie, niet echt over de temperatuur.
- Wat is een normale temp van een 3Com 3300?
Opties die ik heb:
- Gokken dat t goed gaat
- Andere switch
- Actieve koeling in patchkast.
Laatste optie lijkt me t beste, alleen dan moet ik mn halve kast dus verrot dremelen om er een fan in te krijgen..
Deze vervangt mijn el-cheapo 16-poort switchje, dat geen actieve koeling had.
Deze 3Com stook echter behoorlijk: De temperatuur in m'n patchkast is nu +/- 45 graden..... Deze temperatuur wordt primair veroorzaakt door de 3300.
Hier zitten maar een paar PC's op, dus veel doettie nieteens.
Patchkast is 12U, niet echt groot dus. Ook zit er geen ventilatie in.
Nu wil ik mn UPS er weer inplaatsen, maar ik denk dat de warmte een probleem gaat worden.
In de search stond weinig over de temperatuur,
3Com SuperStack 2 & warmte is de enige die ik vond. Maar dat gaat over de herrie, niet echt over de temperatuur.
- Wat is een normale temp van een 3Com 3300?
Opties die ik heb:
- Gokken dat t goed gaat
- Andere switch
- Actieve koeling in patchkast.
Laatste optie lijkt me t beste, alleen dan moet ik mn halve kast dus verrot dremelen om er een fan in te krijgen..