3Com switch 3300 temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe switch, een 3Com 3300. (24-prt, 19", managable)

Deze vervangt mijn el-cheapo 16-poort switchje, dat geen actieve koeling had.

Deze 3Com stook echter behoorlijk: De temperatuur in m'n patchkast is nu +/- 45 graden..... Deze temperatuur wordt primair veroorzaakt door de 3300.
Hier zitten maar een paar PC's op, dus veel doettie nieteens.

Patchkast is 12U, niet echt groot dus. Ook zit er geen ventilatie in.

Nu wil ik mn UPS er weer inplaatsen, maar ik denk dat de warmte een probleem gaat worden.
In de search stond weinig over de temperatuur,
3Com SuperStack 2 & warmte is de enige die ik vond. Maar dat gaat over de herrie, niet echt over de temperatuur.

- Wat is een normale temp van een 3Com 3300?

Opties die ik heb:

- Gokken dat t goed gaat
- Andere switch
- Actieve koeling in patchkast.

Laatste optie lijkt me t beste, alleen dan moet ik mn halve kast dus verrot dremelen om er een fan in te krijgen..

Verwijderd

-Gokken dat het goed gaat :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik denk dat een TEMP van 30 max aanvaardbaar is.

En ja voor het dremelen?? zit er geen losse onder of boven plaat in je kast ? of je haalt de duur eruit.

(ben ik ff blij met mijn 16p non heating switchje ) (Maar ja bij mij wordt m`n UPS weer 45 graden)

Heb hier wel eens 3300`s gehad die wat warmer werden en dan krijg je toch rare dingen op je netwerk. Dan werkt het wel dan weer niet. Airco in de ruimte en voila netwerk is weer LIEV >:)

Verwijderd

wij hebben een HP switch op mijn werk en die werd ook veel te warm (icm server) en ik moest er wel active koeling bij zetten dus als je die mogelijkheid hebt zou ik het doen.

(brengt wel een bak herrie met zich mee trouwens dat is een nadeel als je er in de buurt moet werken) een beetje patchkastfan doet 1500 m3 per uur

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:18:
wij hebben een HP switch op mijn werk en die werd ook veel te warm (icm server) en ik moest er wel active koeling bij zetten dus als je die mogelijkheid hebt zou ik het doen.

(brengt wel een bak herrie met zich mee trouwens dat is een nadeel als je er in de buurt moet werken) een beetje patchkastfan doet 1500 m3 per uur
Heb zelf de patchkast boven aan de muur (en bij het plafond) hangen. Ik heb de bovenplaat van de patchkast eruit (ook al ivm kabels) en icm de mijn 3com 3300 gaat dit prima. Het is wel belang dat die switch de warmte kwijt kan. Er zitten niet voor niets van die blazers aan de achterkant. :)

Samengevat: Koeling was bij mij niet nodig ivm koude luchtstroom boven plafond.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 23:23 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:23:
[...]

Heb zelf de patchkast boven aan de muur (en bij het plafond) hangen. Ik heb de bovenplaat van de patchkast eruit (ook al ivm kabels) en icm de mijn 3com 3300 gaat dit prima. Het is wel belang dat die switch de warmte kwijt kan. Er zitten niet voor niets van die blazers aan de achterkant. :)

Samengevat: Koeling was bij mij niet nodig ivm koude luchtstroom boven plafond.
Achterkant?? Mijn 3Com blaast toch echt aan de zijkant hoor ;)

Anyway: Patchkast staat op de grond, m'n pa ziet m niet echt graag hangen. Komt bij dat ie met een UPS erin en onze brakke muren gegarandeerd van de muur komt donderen _/-\o_

Dus nee, die blijft lekker op de grond ;)

Kabelinvoer is niet groot, 6x15 cm schat ik. Verder geen openingen aan de bovenkant. Dus vandaar de dremel-optie, ik heb namelijk nog wel een 2-tal patchkast fans liggen. Maar om m'n Rittal patchkast open te flexen/dremelen vind ik weer beetje zonde......

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier een 22u kastje en daar kan het "dak" vanaf. (kunnen er 2 van op elkaar gebout worden namelijk) dus koeling genoeg maar staan nu alleen 2 pakken a4 papier in op een legplank en zal in de huidige situatie niet warm worden.

M`n servers staan in de schuur ben wel benieuwd wat daarmee gebeurt van de zomer.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

De temperatuur in m'n patchkast is nu +/- 45 graden..... Deze temperatuur wordt primair veroorzaakt door de 3300.
Hier zitten maar een paar PC's op, dus veel doettie nieteens.

Patchkast is 12U, niet echt groot dus. Ook zit er geen ventilatie in.
45°C :?
Dat is wel [b]erg[/g] veel, kun je nagaan hoe warm die switch heeft :X

Maar het beste wat je kan doen is toch gaten in het dak boren (als de onderkant een opening heeft tenminste).
Je kan normaal gezien ook een dak van ventilators in bestellen, maar dat kost en maakt lawaai.

Een 'trekschoorsteen' werkt zeer goed.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1