Matrox G450 dualhead werkt niet in windows2K

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een systeem met een dualhead G450 PCI erin zitten (voor 2e mon).
Van het een op het andere moment krijg ik geen beeld meer op het ding. Ik had mijn bak even uitgezet om een ander keyboard eraan te hangen en toen begon de ellende.
Ik kreeg geen beeld meer op mijn 2e monitor.
Ik dacht eerst dat het aan een brakke 2k install lag (ding heeft vaker probs gegeven) maar na een verse install nog steeds hetzelfde probleem.

Nu heb ik mijn AGP kaart eruit getrokken, en 2 monitoren op die G450 gehangen.
Hij post, start windows en op het moment dat hij in windows komt valt mijn beeld weg.
Ik heb verder geen idee waar het aan ligt (te hoge reso lijkt me sterk, de primaire monitor kan 2048*1536 aan).

In de bios heb ik mijn kaart op PCI staan als primair, maar dat maakt geen fluit uit.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of is mijn PCI kaart gewoon dood :(

specs:
Ahtlon 1666
1024MB DDR
Aopen AK75 mobo
60GB Seagate Cuda4
Sony DRU 500AX
NEC DV5700A
Ati Radeon 8500 pro (die er nu uitligt)
Matrox Millennium G450 PCI dualhead
Firewire controller
Sitecom 10/100NIC
Terratec 5.1 geluid
mon1 - iiyama 22"
mon2 - Sony 15" TFT
OS - win2k pro

Iemand nog suggesties wat hier aan te doen is, ik ga nu eerst kijken of die kaart het wel op een andere bak doet, eerst eens kijken waar hij in kan :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maakt het nog uit aan welke uitgang van die G450 je de monitor hangt (als je er 1 aan hangt)? Probeer de standaard dingen als bijvoorbeeld een BIOS reset eens. Het testen op een ander systeem geeft idd ook veel nuttige info :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pollewob op 07-04-2003 22:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 April 2003 @ 22:58:
Maakt het nog uit aan welke uitgang van die G450 je de monitor hangt (als je er 1 aan hangt)? Probeer de standaard dingen als bijvoorbeeld een BIOS reset eens. Het testen op een ander systeem geeft idd ook veel nuttige info :)
Omdat ik idd nogal redelijk vaak de fout in ga met welke aansluiting ik moet hebben heb ik 2 monitoren aangesloten, maar op vage wijze geeft geen van beide beeld.

Heb mijn dual G400 uit mijn andere bak gehaald, en daar die G450 PCI ingezet, en die lijkt in elk geval wel beeld te geven.

De bios van die oude bak ik heb al gereset (nog geen cmos clear, maar wordt toch niet onverstandig).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb net mijn bios gecleared, en een windows install gedaan met enkel de Matrox PCI dualhead, een netwerkkaartje en mijn PCI debugkaartje om te kijken of die bak weer eens blijft hangen.
Het installeren ging goed, verder zonder problemen, maar zodra ik de driver heb geinstalled doet hij niets meer (hij post wel, komt blijkbaar in windows, maar heb totaal geen beeld meer).
Gisteren nog even in mijn andere bak getest, en dat ding doet het wel., dus op zich is die kaart niet defect.

Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen. Heb inmiddels al verschillende PCI sloten geprobeerd, maar het blijft nog steeds niet werken :(

[edit]
Heb nu de kaarten gewoon omgewisseld, en vaag genoeg werkt een AGP wel op mijn bak. en die PCI werkt ook in een andere machine :?

dus het lijkt erop dat de videokaart op zich niet defect is.
Maar waarom doet hij het dan niet in mijn ene comp? en wel in de andere.

specs van die andere bak
GA-6BXD mobo
dual P3 450
1024MB SDR
Promise ATA 100
Terratec i512 geluid
sitecom netwerk
ISA debug kaartje
Miro TV kaart
aantal hdds, fdd en cdrw/dvd
17" Novita monitor.

[edit]
Kaartje net weer getest op een andere bak,
ECS K7S5A, 256MB SDR, duron 1000, SBlive met een Targa 17" monitor, en daar geeft het ding totaal geen sjoege. Nu is het wel een ECS bordje, en dat staat er natuurlijk om bekend zwaar brak te zijn, maar toch vind ik het vaag.

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 08-04-2003 17:17 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
*klein schopje*
iemand nog een idee, of is het proberen verder zinloos.
Ben bezig geweest, maar krijg op geen mogelijke manier (voor zover ik kan bedenken) dat ding aan de praat.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Heeft die matrox wel voor langere tijd stabiel gewerkt i.c.m. met je ak75 mobo gewerkt?

keb zelf wel eens problemen gehad met een g450 (agp welliswaar) en een ak77 mobo.
Dit was toen op te lossen door zowel de bios van de vga als de bios van het mobo up te graden ('k had toen 2 dezelfde systemen en kon dus lekker testen en kwamer toen achter dat beide upgrades noodzakelijk waren).

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1