Toon posts:

Vraag over ip-instellingen van de router bij online gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag

Sinds kort hebben wij hier hier thuis een netwerk met behulp van een router (Twister Router)
Ik speel best vaak het spel Age of Empires 2: The Conquerors online alleen dit gaat nu niet meer, omdat de instellingen bij de router verkeerd zijn.
Ik heb hier op het forum opgezocht welke instellingen je nodig hebt om online te kunnen spelen.
Dat zijn deze:

Age of Empires:
Initial TCP 47624 Outbound 47624 Inbound Connection
Subsequent TCP 2300-2400 2300-2400 Inbound
Subsequent TCP 2300-2400 2300-2400 Outbound
Subsequent UDP 2300-2400 2300-2400 Inbound
Subsequent UDP 2300-2400 2300-2400 Outbound

Ik heb deze ingevoerd bij de instellingen van de router.
Ik krijg dat dit scherm te zien (met alvast de instellingen van hierboven ingevoerd):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mikeverhaert/IPFILTER.JPG

Zoals je ziet zijn de hokjes van "Source IP" en "Destination IP" nog open.
Nou is mijn vraag welk ip adres moet ik in welk hokje neerzetten.

Ik heb namelijk 5 IP-adressen: het ip-adres van de computer, het ip-adres van de router, het ip-adres van de alcatel speedtouch modem (die aan de router is gekoppeld), het ip-adres waarmee je op internet zit en het ip adres van de host die de game "host"

Kan iemand mij misschien vertellen welk ip-adres ik in welk hokje moet zetten, zodat ik kan online gamen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:53 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben die Faqs afgegaan, maar ik heb nergens duidelijk kunnen lezen welk ip ik waar moet ikvullen, dus vandaar dat ik dit topic start

Verwijderd

heb je op die speedtouch wel deze poorten open staan :? of heb je alle poorten open staan.

Kijk eens in de handleiding van de router wel ip verstaan wordt onder elk ip (misschien 0.0.0.0 of gewoon ANY) als dat wordt ondersteund zou het moeten werken zoals je het ingevuld hebt lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
bij die speedtouch heb ik niets veranderd, die staat nog gewoon op de standaardinstellingen
maar ik heb daar ff gekeken en toen kreeg ik dit scherm
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mikeverhaert/Speedtouch.jpg
Dan zit ik weer met Inside IP en Outside IP waarvan ik niet weet welk IP daarvoor ik moet invullen

Voor welk ip verstaan word voor elk ip dat zou ik niet weten, de handleiding bestond uit 3 A4-tjes waar alleen opstond hoe je internet moet installeren en verder niets. Dus daar heb ik ook niet veel aan :|

Verwijderd

je kunt in de speedtouch een standard server opgeven in je netwerk (of de router) of op demilitarized zone zetten oid dan kun je de beveiliging van je werkstations op de router houden maar dat staat allemaal in de handleiding van de speedtouch

Verwijderd

Inside IP: eigen IP-adres.
Outsite IP: IP-adres van AoE-server

Lijkt me...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:51:

Lijkt me...
Dat gaan niet volgensmij omdat je dan een ip van elke gamehost in zou moeten vullen (of MS gaming zone)

De topicstarter moet gewoon een manier vinden om ANY waarden in zijn router kwijt te kunnen

edit/ je hebt geen typenummer in je beginpost gezet dus ik kan het niet vinden maar heeft twister geen website waar je een handleiding kunt downloaden :? daar staat vast wel iets over portmapping in

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 23:55 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
STaat die speedtouch in NAT of in PPTP config ?

Kan je zien op de 1e webpagina onderin bij configuratie info. Bij mij tenminsten wel.

Als daar nou iets van nat staat dan kan die twister ertussen uit of moet je je speedtouch voorzien van pptp config of de bridge config beide configs kan je met dit tooltje laden http://www.speedtouch.nl/downloads/510_CONFIG_09.exe

Anders krijg je namelijk dubbel nat en dubbel portforwarden en daar wordt het meestal niet beter op.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 07-04-2003 23:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:51:

Lijkt me...
Als je voor outside: 0.0.0.0 neemt, kan die alle waarden zijn. Hoef je dus ook niet te weten welk ip outside moet zijn.

Verwijderd

voor de GAMEHOST moet je ip-adres 0.0.0.0 invullen. Oftewel, iedere pc op het internet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 23:54:
[...]edit/ je hebt geen typenummer in je beginpost gezet dus ik kan het niet vinden maar heeft twister geen website waar je een handleiding kunt downloaden :? daar staat vast wel iets over portmapping in
Het typenummer is NTW4000 Twister ADSL/Cable Router
en de website van twister is www.twister.to
ik heb de gehele website afgezocht naar informatie over het instellen van porten en/of ip-adressen maar ik heb daarover niets kunnen vinden
STaat die speedtouch in NAT of in PPTP config ?

Kan je zien op de 1e webpagina onderin bij configuratie info. Bij mij tenminsten wel.

Als daar nou iets van nat staat dan kan die twister ertussen uit of moet je je speedtouch voorzien van pptp config of de bridge config beide configs kan je met dit tooltje laden http://www.speedtouch.nl/downloads/510_CONFIG_09.exe

Anders krijg je namelijk dubbel nat en dubbel portforwarden en daar wordt het meestal niet beter op.
Bij mij staat de speedtouch in NAT zie maar:

Service Name: A. Router-modem (NAT/PAT)
Service Description: Voor het, middels Network Address Translation (NAT), beveiligd aansluiten van één of meerdere computers met lokale adressen. (Meest aanbevolen)

Ik heb dat programmatje gedownload (staat ook op de cd-rom van speedtouch)en geladen maar hij herkent de Alcatel Speed Touch Modem daar niet op, omdat het de router dus tussenzit.
Hoe dat "pptp config" en "bridge config" werkt weet ik niet.
Het leek mij namelijk alleen zo dat ik in de Router moest instellen dat hij die poorten niet meer zou blokkeren, alleen weet ik dan de ip-adressen niet die ik erbij moet invullen.

Is het echt nodig om ook sommige instellingen van de modem te veranderen zodat ik dan (wel) toegang heb:?
Want ik denk dat de instellingen van de modem gewoon zo moeten blijven staan alleen van de router moeten ze veranderd worden denk ik

Verwijderd

De modem heeft ook een firewall (ik heb dezelfde namelijk). Hierdoor staan de poorten dicht. Daarom moet je bij NAT de betreffende poorten openzetten.
Dus:
inside IP: je eigen ip
inside port: de poort die open moet
outside IP: 0.0.0.0 (alle ip adressen mogelijk)
outside port: dezelfde poort als bij inside

Bij de router moeten dezelfde poort(en) openstaan!

[typefout]
[/typefout]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:36:
De modem heeft ook een firewall (ik heb dezelfde namelijk). Hierdoor staan de poorten dicht. Daarom moet je bij NAT de betreffende poorten openzetten.
Dus:
inside IP: je eigen ip
inside port: de poort die open moet
outside IP: 0.0.0.0 (alle ip adressen mogelijk)
outside port: dezelfde poort als bij inside

Bij de router moeten dezelfde poort(en) openstaan!
Ok ik heb dit gedaan alleen krijg ik bij de modem maar 1 port tegelijk geselecteerd, en niet port 2300-2400.
Is er geen makkelijkere manier zodat gelijk alle portnummers tussen 2300 en 2400 geselecteerd worden dan een-voor-een gaan invoeren?
code:
1
2
3
4
Nr   Type   Inside address   Outside address   Prot   State  
 1  Temp  192.168.0.12:47624  unspecified:47624  tcp  NONE 
 2  Temp  192.168.0.12:2300  unspecified:2300  tcp  NONE 
 3  Temp  192.168.0.12:2300  unspecified:2300  udp  NONE

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:56 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik snap niet waarom je niet je pc direct aan je speedtouch hangt terwijl je pc op dhcp staat. Dan heb je alleen portmappings issues met je speedtouch. Gaat het om de switch die eventueel in je router zou zitten en niet in je speedtouch.

Hang dan alsnog je pc direct aan de speedtouch en gebruik dan die speedtouch tool. Voorzie je modem van de juiste config (pptp of bridge) en hang dan je router er weer aan. Zo heb je geen dubbel nat en waarschijnlijk ook minder problemen omdat je router dan alles bepaald en niet eerst je modem en daarna je router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom je niet je pc direct aan je speedtouch hangt terwijl je pc op dhcp staat
Omdat anders het netwerk niet werkt (we hebben meer computers hier thuis) en ik heb geen 2 netwerkkaarten in m'n computer zitten.
Wat bedoel je met dhcp (is dat weer wat nieuws ofzo) (ik ben niet zo bekend met dhcp/nat endergelijke

Als ik de speedtouch modem apart op de pc aansluit en m.b.v. dat programmatje wil detecteren doet hij dat niet, ik heb echt geen flauw idee waar dat aan kan liggen :?

• ungarmax
  • Laatst online: 29-06-2021
DHCP is dat (in het voorgenoemde geval) je computer alle ip adressen
beheerd. Je computer deelt deze dus uit aan de computers in het netwerk
Je computer fungeert nu (als je hem goed insteld als de router.) DHCP betekend geloof ik Dynamic Host Configuration Protocol.

• ungarmax
Zoals je hieronder kunt lezen (zie link) wordt DHCP vaak gebruikt als ergens variabele werkplekken zijn. Wat Raymonvdm waarschijnlijk bedoeld is dat (zoals ik hiervoor al zei) je computer als router fungeert, en rechtstreeks met je modem communiceert. De switch (waar dus de rest van je netwerk aan hangt hang je dan weer aan de PC die met de modem verbonden is. maar misschien begrijp ik de situatie die raymonvdw schetst verkeerd in dat geval --> :X (heb ik nix gezegd)

http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci213894,00.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel nou gespeeld zonder de router ertussen en de instellingen van de modem niet veranderd en dan werkt ie gewoon, dus volgens mij moeten de instellingen van de modem gewoon zo blijven en niet nat/dhcp enzo instellen.

Dus moeten alleen de routerinstellingen aangepast worden.
Maar dan weet ik dus niet welk ip ik waar moet invullen
ik heb deze gegevens:
· het ip-adres van mijn computer (192.168.0.12)
· het ip-adres van de router (192.168.0.1)
· het ip-adres van de alcatel speedtouch modem (die aan de router is gekoppeld) (10.0.0.138)
· het ip-adres waarmee ik op internet zit (80.100.***.***)
· het ip adres van de gamehost die de game "host" (verschilt steeds) --> dit moet dus 'elk' ip-adres zijn

• ungarmax
Ik kan wel even schetsen hoe het bij mij thuis is aangesloten.

Netwerk: ip-adressen worden toegewezen door de DHCP server van de router en liggen in de 192.168.1.x range.
Mijn router is op het internet aangesloten via de breedband modem en krijgt een ip adres van die router. (dit is tevens mijn ipadres op het internet)
Als ik het zo bekijk moet je dus idd niks veranderen aan de instellingen van je modem. Je router krijgt een ipadres van de modem toegewezen (10.0.0.xxx).
Als je een router hebt met DHCP server moet je alle computers in je netwerk instellen op automatisch verkrijgen van ipadres. (waarschijnlijk moet je nu ook nog poortmappen omdat de router niet weet voor welke computer in het netwerk de datapakketjes die van buitenaf komen bestemd zijn.)
Als je router dat niet ondersteund dan moet je zelf een ip range bepalen voor de in het netwerk hangende computers. (ook nu moet je nog poortmappen)
kortgezegd volgens mij heb je alleen problemen met het poortmappen en niet met het toewijzen van ip-adressen.
Omdat de game host telkens een ander ip adres heeft zul je idd voor dat ip adres
"ANY" of "0.0.0.0" in moeten vullen (dit hangt er van af wat je router ondersteund)

Als ik het goed begrijp kun je wel met elke computer gamen maar niet een game hosten toch? (als dit zo is dan is het onderstaande misschien interessant)

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met Warcraft3 ik kan wel een game joinen, maar ik kan geen game hosten. In principe wil het hosten wel maar niemand ziet daadwerkelijk mijn game. Als ik vertel aan anderen hoe de game heet en ze proberen in te loggen dan geeft hij aan de mijn firewall al het verkeer blokkeerd.
Dit is niet het geval namelijk de firewall van de router stond uit. Het probleem was dat ik niet goed had gepoortmapt.

Wat je zou kunnen proberen als test is het aanmaken van de "poortmap regels" en die niet toewijzen aan het ip adres "ANY" (of "0.0.0.0") maar aan een computer.
Als dit werkt dan weet je dat het poortmappen is gelukt en dat dat dus het probleem was.

Ik hoop dat Ik je probleem goed begrepen heb en dat je wat aan mijn gezemel had. We horen het nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kun je wel met elke computer gamen maar niet een game hosten toch? (als dit zo is dan is het onderstaande misschien interessant)
Nope, ik kan niet gamen en ook niet hosten, dan host ik een game en dan komen anderen er niet in, en als een vriend van mij host is kan ik niet in die game komen.
Echt heel irritant, maar in feite wel logisch omdat die router dus het verkeer blokkeert tussen zijn computer en mijn computer daardoor kan hij nooit in mijn computer komen want als hij een game host worden er ook pakketjes naar mijn computer gestuurd, maar die worden juist geblokkeerd.....
die ip adressen heb ik overal al geprobeerd in te vullen op allerlei manieren maar het lukt gewoon niet :?
Pagina: 1