[WIN2K] Admin geen toegang meer tot c

Pagina: 1
Acties:

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik heb een groot probleem, in een vlaag van overmoed had ik besloten om mijn pc wat dicht te timmeren. dus kort samengevat, ik heb op de C schijf bij permissions bij de gebruiker "everyone" de access op alles weigeren gezet.
Dit heeft als gevolg dat ik als administrator van de pc (dit is het enige account op mijn pc overigens en een ander user accountje) niet meer op mijn c schijf kan.

Take ownership van de c schijf gaat ook niet, want zodra ik met mn rechtermuisknop op de c schijf klikt, slaat mn windows explorer vast.

dus help! wie weet er een oplossing?

Verwijderd

Start in de veilige modus op en verander de instellingen dan! Zorg er wel voor dat je inlogd als Administrator op de pc!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

permissions blijven ook in veilige modus aktief :+

Verwijderd

ja da's een probleem alle tools die je nodig hebt om dit op te lossen staan op c:
dus cmd.exe explorer.exe etc werken niet meer omdat je geen rechten hebt. (booten is volgens mij geeneens mogelijk aangezien system ook geen rechten meer heeft.) je zou kunnen proberen met cacls (moet je wel ff naar d: zien te krijgen :))

dit in een .bat file zetten en hopen dat die uitgevoerd wordt:
d:\path\cacls c: /e /g everyone:F

ik denk echter dat je mag reinstallen...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 12:44:

ik denk echter dat je mag reinstallen...
Misschien wel ja, maar als zijn C schijf NTFS is heb je een nog groter probleem....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Gunner schreef op 08 April 2003 @ 13:48:
[...]

Misschien wel ja, maar als zijn C schijf NTFS is heb je een nog groter probleem....
Z'n C schijf is ook NTFS, anders had hij de rechten niet kunnen aanpassen aangezien FAT32 dat niet ondersteund.

TEAM_JOE_BAR

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mr.Wizzard schreef op 08 April 2003 @ 13:52:
Z'n C schijf is ook NTFS, anders had hij de rechten niet kunnen aanpassen aangezien FAT32 dat niet ondersteund.
Hoeft niet per definitie, hij kan ook op share niveau zijn rechten gezet hebben, dat kan wel onder FAT32.... hij zegt namelijk niet dat hij een BESTAND gewijzigd heeft, maar een directory

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Vooraleer je begint te herinstalleren, kan je misschien volgende eens proberen.
(1) Installeer Windows 2000 op een andere harde schijf.
(2) Voeg je harde schijf toe met de waarmee je problemen hebt toe als 2e harde schijf.
(3) Start op met je nieuw geinstalleerde versie van W2000 (zie stap 1)
(4) Verander de permissions op de harde schijf waarmee je problemen hebt.
D.w.z.: verwijder de s-ID en voeg "Everyone" toe.
(5) Boot met je "probleemversie" van Windows2000 en kijk eens na of je er nu op kan.

Succes en laat zeker iets weten!

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Je draait niet stiekum (ongepatched) IIS oid?
Dan zou je via het system account nog wat kunnen proberen...

-Pwn the day-

Verwijderd

Nowhereman schreef op 08 april 2003 @ 14:21:
Je draait niet stiekum (ongepatched) IIS oid?
Dan zou je via het system account nog wat kunnen proberen...
probleem... die heeft ook geen access :)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58
Gunner schreef op 08 april 2003 @ 13:57:
[...]

Hoeft niet per definitie, hij kan ook op share niveau zijn rechten gezet hebben, dat kan wel onder FAT32.... hij zegt namelijk niet dat hij een BESTAND gewijzigd heeft, maar een directory
Moet wel per definitie. Een share heeft namelijk geen gevolgen voor de lokale toegang op de schijf.

Verwijderd

Gunner schreef op 08 April 2003 @ 13:57:
[...]

volgens mij snap je het niet zo... als die op share niveau rechten heeft gezet kan die z'n c schijf gewoon benaderen... en trouwens take ownership bij fat32

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:57
CIA Commander of ERD commander 2002
In beide gevallen kun je controle terugnemen over de data op je win2K partitie.
Hoewel ik nu begin te twijfelen, deny access is het hoogste recht dat je kunt uitdelen en overruled alle andere rechten...

Verwijderd

probeer dit eens:

Start -> programs -> ADministrative tools -> Computer management...

dan kies je in je linker menu "Disk manager" of "Logical drives"....
Vanuit hier kun je in de properties van je partities, en dus ook in de permissions tab.
Ik heb geen flauw idee of hij hier ook vastslaat op de permissies, maar je kunt het allerminst uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 15:58 ]

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 12:52
Bastardhost schreef op 08 April 2003 @ 15:54:
Hoewel ik nu begin te twijfelen, deny access is het hoogste recht dat je kunt uitdelen en overruled alle andere rechten...
Hier heb je gelijk in.

Voor meneer_brinkman:

Het was niet slim van je om de gebruiker 'everyone' op deny te zetten, ongetwijfeld heb je een waarschuwing gekregen maar niet goed gelezen.
Je geeft zelf al aan dat take ownership niet werkt, dit zou een laatste redmiddel zijn, helaas. Ook ik ben van mening dat je opnieuw moet installeren, maar het enige wat je nog zou kunnen proberen is je installatie te repareren door gewoon te booten van je cd en de selectie repareren/herstellen te kiezen. In de hoop dat je rechten weer goed worden gezet, werkt dit ook niet dan opnieuw installeren. Succes

Vader van Tobias en Ylana \o/

Verwijderd

richtlijnen permissie's (als je weet waar je mee bezig bent kan je wel afwijken :)):

- nooit deny gebruiken als dit niet nodig is (geen rechten geven is beter).
- system en administrators op Full Control over heel de (c:) schijf
- voor veel (ms) programma's op de %windir% everyone READ en ook READ op c:\program files\common (voor bv. iis kan je de precieze rechten vinden op technet)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 16:34 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

I rest my case... je hebt het weer helemaal gezet IIS5

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
even een update, na deze schitterende actie van me, had ik besloten om met xcacls een revoke permission op de c schijf te doen, dit werkte schitterend, totdat ik reboote en ik een scherm kreeg met allemaal foutmeldinkjes.

ik hoop dat een reinstall gaat werken, want het is wel erg vervelend.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Reinstall gaat niet werken. Bij een installatie erover heen worden de geldende policy's overgenomen. Wat wel werkt is een Format en dan een clean install.

Verwijderd

euhm... is je schijf NTFS?
je kan trouwens bij FAT32 ook rechten inschakelen, heb ik ook.
Maar als je schijf Fat32 is, dan kan je windows 98 eropzetten, je schijf daarmee backuppen en dan je pc formateren...

Verwijderd

Ik zet mn D: schijf zovaak op Iedereen weigeren, zo komt m'n zusje niet aan mn bestanden :p
Kun je niet gewoon weer Iedereen op volledig beheer toestaan zetten? Werkt bij mij wel gewoon.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dit is zo EASY

ik heb dit ook al eens meegemaakt

ik heb de schijf in een andere pc gehangen en everyone rechten gegeven (full control)

schijf weer terug, en werken :D

(of had ik misschien geluk ? )

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

kan zijn dat je weer toegang hebt tot de schijf richardkraal alleen kloppen je Security Credentials op dit moment niet meer en wil de server / werkstation niet booten.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 14:28:
Ik zet mn D: schijf zovaak op Iedereen weigeren, zo komt m'n zusje niet aan mn bestanden :p
Kun je niet gewoon weer Iedereen op volledig beheer toestaan zetten? Werkt bij mij wel gewoon.
Hier wordt over de C: partitie gesproken..... Een Niet boot partition kun je iedereen blokken tot je de pagefile er eens op parkeert krijg je ook weer fijne problemen..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
mutsje schreef op 09 April 2003 @ 14:52:
kan zijn dat je weer toegang hebt tot de schijf richardkraal alleen kloppen je Security Credentials op dit moment niet meer en wil de server / werkstation niet booten.
i know, maar je moet ook gewoon take ownership doen, en vervolgens everyone alle rechten geven...

Verwijderd

Misschien kun je met cacls wat proberen. Dit kun je van je "run..." venster uitvoeren. Maar omdat je geen rechten hebt weet ik niet zeker of je er wel aan kan:

Displays or modifies access control lists (ACLs) of files

CACLS filename [/T] [/E] [/C] [/G user:perm] [/R user [...]]
[/P user:perm [...]] [/D user [...]]
filename Displays ACLs.
/T Changes ACLs of specified files in
the current directory and all subdirectories.
/E Edit ACL instead of replacing it.
/C Continue on access denied errors.
/G user:perm Grant specified user access rights.
Perm can be: R Read
W Write
C Change (write)
F Full control
/R user Revoke specified user's access rights (only valid with /E).
/P user:perm Replace specified user's access rights.
Perm can be: N None
R Read
W Write
C Change (write)
F Full control
/D user Deny specified user access.
Wildcards can be used to specify more that one file in a command.
You can specify more than one user in a command.

Verwijderd

beetje laat :) maar idd dat gaat niet werken.
1. cacls staat op c: en daar mag je niet bij.
2. cmd.exe staat op c:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38

Maximus

PhD i.o.

misschien kan je die bestanden van de cd af plukken?
Als ze in een cabje staan dan ff op een andere pc extracten en kopieren op een floppy

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:22:
euhm... is je schijf NTFS?
je kan trouwens bij FAT32 ook rechten inschakelen, heb ik ook.
Mag jij toch vertellen hoe je dat hebt gedaan. En dan niet over share rechten gaan praten, want dat valt hier helemaal buiten.

Verwijderd

dat wil ik idd ook wel eens weten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 18:07:
beetje laat :) maar idd dat gaat niet werken.
1. cacls staat op c: en daar mag je niet bij.
2. cmd.exe staat op c:
Ik vraag me dan toch af hoe hij in godsnaam windows kan opstarten. Ik heb eens alle rechten geblokkeerd voor een guest account op de C: schijf, en bij het inloggen deed hij al helemaal niks meer. Je zag alleen de desktop, geen startbalk of wat dan ook. Op een of andere manier heeft hij nog steeds execute rechten.
Pagina: 1