Toon posts:

CD branden te warm ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een vraag.
Kan het dat je schrijver na bijvoorbeeld 3 cd's vlak na elkaar te branden te warm wordt en fouten begint te maken ?? En dus te warm is ?

Ik heb een Lite-On 32x/12x/40x

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Voor brand moet het toch warm zijn.... :P

Maar goed, ff zonder gein...
Warmte kan wel storingen veroorzaken.
Je PC wordt in zijn algemeen al instabiel bij te hoge temps...
Kan me voorstellen dat CD-Writers dat ook hebben.
Heb het probleem zelf nog niet aan de hand gehad, maar ik heb ook geen Lite-On, maar een Plextor.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor zover ik weet kan dat, bij mijn overleden Yamaha 4x brander moest ik er ook geen 10 achter elkaar doen want dan ging het fout en verbrande je ook je fikken aan het frontje van dat ding.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de CD-brander voelt nogal warm aan ja. Het was dus de 4de CD die het niet doet , de rest wel. Hum....
Even wachten dan nog een CD'tje riskeren ? :s

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb een LiteON 52x en die wordt niet echt warm, maar het valt me wel op dat de meeste CD's die sneller dan 24x zijn gebrand, ronduit slecht leesbaar zijn :/
Dus ik zet hem altijd op 24x ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn CD's van 48x en ik brand ze aan 32x ...
Tja dan nog maar eentje opofferen ;-)

UPDATE
leuk weer een cd naar de haaien.
helaas pindakaas maar dit schiet echt niet op : /

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:31 ]

Verwijderd

Tja het kan natuurlijk wel .. door warmte kunnen makkelijk fouten (power callibration enzo) optreden. Met mijn 40x LiteOn fik ik er makkelijk 100 achter elkaar zonder fouten :) dus er zal wel iets met de brander aan de hand zijn

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:52

DaRoot

Some say...

Heb je toevallig een CD of DVD speler direct boven je brander zitten? Dan kan het zijn dat de brander zijn warmte niet goed kwijt kan. Helemaal als je 1 op 1 vanaf een CD of DVD speler gaat kopiëren, want dan wordt ook die erg warm.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

megaleo

Special member

Ik heb een lite-on 48X en dat ding wordt bij mijn weten heel niet warm. Ik brand zo 10 cdtjes achter elkaar op topspeed en ze doen het Perfect. Altijd. 8)
Maakt ook niet uit in wat voor cd-speler. :7

Verwijderd

ik heb een 32xlite-on@48x maar hij gaat alleen moeilijk doen als ik on the fly een cdtje burn met 48x(iedere keer bufferen en weer snelheid maken) voor de rest gaat het gewoon goed.
pas 23cd's achter elkaar aan.. en naar mijn weten werken ze allemaal :D

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit helemaal vanboven in men case , met daaronder men CD-ROM speler. Ik kopieer van bestand.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 21:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

het lijkt inderdaad op een warmte prob, ik heb zelf een liteon 24x fikker en daar fik er sowieso 4 achter elkaar (mee heb ik er meestal niet, ik fik meestal voor ik ga pitten, autoshutdown)

misschien dat het in je case heel erg warm is, mischien dat een casefan uitkomst biedt, of een fan in de buurt bij je fikker om de warme luct af te zuigen, of de koude lucht op de fikker te blazen

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactied , nu maar hopen dat men branden niet naar de eeuwige jachtvelden is.

Verwijderd

Er zijn ook branders (geweest/nog?) met ventilatoren ivm dit probleem...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

megaleo

Special member

En anders hang je er toch zo'n harddiskcooler boven of onder. Als je je cdrom tenminste kunt verplaatsen.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja je CD-brander kan te heet worden, een HDD cooler eronder is een goede oplossing, maar zelfs dan raad ik aan niet meer dan 5 CD's achterelkaar te branden. Op zich moet het geen probleem zijn om meer achterelkaar te branden, maar het verschilt nogal per merk. Ik zou het risico niet lopen en wat minder achterelkaar doen.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1