Ik kan nu wel informatie naar een tekstbestandje schrijven en ik kan het ook oproepen. Maar als ik nu informatie toevoeg aan mijn *.txt bestandje komt de nieuwe informatie een regel eronder te staan. Maar ik wil juist hebben dat het bovenaan komt te staan. Het gaat namelijk om een nieuws bestandje. Als ik nieuws toevoeg moet dit natuurlijk bovenaan komen te staan. ik heb nu deze code, wat moet ik veranderen. Ik weet dat ik het bestandje heb geopend in de a mode. Maar als ik em open in de +r mode dan voegt ie allemaal lege regels ertussen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php if(isset($titel) && isset($tekst) && isset($datum)) { $dataarray[] = $titel; $dataarray[] = $tekst; $dataarray[] = $datum; $data = serialize($dataarray); if ($file = fopen("nieuws.txt","a")){ fputs($file, $data . "\n"); fclose($file); echo "Het nieuws is toegevoegd..." . "<p>"; echo "<a href='nieuws_toevoegen.php'>Meer nieuws toevoegen</a><br>"; echo "<a href='nieuws.php'>Bekijk resultaat</a>"; } else { echo "File kan niet geopend worden"; } } ?> |