Toon posts:

Opgeblazen Maxtor 536DX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend een 100 Gb schijfie van Maxtor "opgeblazen" door een foute jumper setting te kiezen. Wat? Ja door een verkeerde jumpersetting. Tenminste dat is het enige wat er veranderde op dat moment.
Nou wat er gebeurt is? Het volgende:

Ik moest even mijn schijf op slave instellen en dus van master afhalen. Omdat ik dacht dat het toch niet zoveel uitmaakte dat ik een verkeerde instelling koos heb ik niet op de tekening gekeken en een jumper verzet. Toen ik de PC aanzette rook ik een branderige lucht en toen was het einde oefening met mijn schijf. Toen ik later wel op de tekening keek bleek dat ik em (gedeeltelijk) en op master en op cable select heb gezet! Volgens Maxtor Amerika komt dit wel eens voor.
Nu is de vraag hebben jullie hier ooit van gehoord?

En ten tweede wie heeft er nog een Maxtor 536DX liggen? Dit kan een 30/40/60/80 of een 100 Gb schijf zijn. Onder de volgende voorwaarde: het serienummer van de schijf moet overeenkomen met het volgende serienummer: 4WxxxYxxx13xx waarbij de x'jes een willekeurig getal mogen zijn en de Y een willekeurige letter. Dus de 4, de W, de 1 en de 3 moeten exact overeenkomen met het serienummer van de schijf die jullie mij eventueel aan kunnen bieden. Ze moeten dus ook op dezelfde plaats staan. De schijf mag wat bij betreft helemaal verrot zijn zolang de print maar goed is.

Alvast bedankt voor jullie reactie's,
It_is_me

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

klinkt als een niet zo ouwe schijf, wrom niet ff proberen onder garantie?? of staat er te belangrijke data op... ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

De 100 mbjes zijn nog niet zo oud,.. dus garantie, maar ik zou hem niet terug brengen naar de winkel, doen er toch nix aan, meteen opsturen naar maxtor en zeggen dat het niet duidelijk was hoe de jumper(s) moesten staan en een nieuwe eisen,...

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad niet zo'n hele oude schijf. Nog geen jaar oud! Het grote probleem is dat ik em via de Vraag/Aanbod van Tweakers heb gekocht, oftewel particulier, en totaal vergeten ben een bon te vragen. Zonder bon wil Maxtor de aanvraag voor een nieuwe niet eens in behandeling nemen. :( Het was dus een hele dure les voor mij.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar lees je dat Maxtor een bon nodig heeft?

Je hebt enkel de serienummer van de schijf nodig om deze te kunnen RMA'en :)

Verwijderd

Ik heb er helaas geeneen,... maar ik weet er wel een voor je te vinden. De prijs valt alleen tegen, 70 euro. Kijk op marktplaats.nl en zoek op trefwoord 536DX. Je komt nu een 40 GB diskje tegen.... Ik weet niet of het serienummer overeenkomt, maar kun je altijd vragen,.. (wanneer je op maxtor zoekt krijg je veel te veel harde schijven, misschien zit er daar nog eentje tussen goedkoop, voor de print?)
It's just a idea,.. So don't be mad at me if you think it isn't a good one, just trying to help ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC:
Ik heb bij verschillende winkels geprobeerd om mijn schijf in te leveren en em door hun op te laten sturen maar ik kreeg elke keer weer te horen dat ik een bon moest hebben van wat voor winkel dan ook. Ze willen het bewijs dat die schijf ook echt gekocht is, zo kreeg ik te horen bij Norrod hier in Zwolle.

Obeah:
Bedankt voor de tip. Ik had inderdaad ook gezocht op Maxtor maar dat waren er zoveel dat ik nog geen tijd heb gehad om al die schijven bij langs te lopen.

Verwijderd

Nog een tip,... op het web staan nog meer veiligsites,... hierbij kun je denken aan ebay.nl, ricardo.nl en qoop.nl Het zijn misschien niet de best en goedkoopste oplossingen, maar als je echt de eenzelfde HD nodig hebt, is dit wel een ruime keus en een goede uitweg....

Succes! ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt de schijf direct bij Maxtor inruilen. Ik en zeker ook vele Tweakers met mij hebben dat ook weleens gedaan en nog nooit hadden ze mij danwel ons om de bon gevraagd.. Gewoon even PowerMax door de schijf heen jagen, foutcodes noteren, RMA formulier invullen, HDD type/model/serial nummers invullen, naam, adres, etc.. invullen en opsturen maar! :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 08-04-2003 16:10 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

en zelf opsturen naar maxtor dan?
of zie je dat niet zitten.
dan weet je tenminste zeker dat hij weer werkend terugkomt.
http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:11

Remi

Moo!

lol altijd zelf opsturen, voordat je het weet ben je die schijf tig weken kwijt omdat je het door een winkel laat regelen.
Je moet zo'n shop zien als tussenstation, zij doen wat jij ook kan doen.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
Inderdaad. Ik heb ook wel eens een paar keer een kapotte Maxtor naar ierland opgestuurd en altijd netjes een nieuwe terug gekregen. En dat zonder bon! Alleen winkels willen een bon zien omdat wanneer zij hem opsturen zij de verzendkosten doorgaans betalen en dat alleen "als service" doen wanneer je kunt bewijzen dat je bij hun de schijf hebt gekocht.

Dus gewoon -zoals correct door BalusC opgemerkt- even een RMA'tje invullen en je schijf richting Ierland schoppen en netjes wachten op de postbode. En met een beetje mazzel krijg ne nog een grotere terug ook nog! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 08-04-2003 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
PowerMax is helaas geen optie om de foutcodes op te schrijven omdat mijn BIOS "vastloopt" op het moment dat ik mijn schijf wil detecteren. Uiteindelijk zal ik em ook naar Maxtor opsturen maar er staan nu nog 150 films en 4 jaar programmeer ervaring op die ik erg graag wil bewaren.
En als ik em opstuur heb ik toch niet automatisch de garantie dat ik em werkend terug krijg? Als Maxtor er niets mee kan of wil krijg ik toch gewoon een nieuwe en wordt hij niet gerepareerd zoals ik van plan ben?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

je krijgt niet jouw schijf werkend terug.
je krijgt meestal een gerepareerde schijf terug.

je hebt alleen garantie op de schijf.
niet op wat er op je schijf staat.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inderdaad al bang voor dat ik de data moest opgeven als ik em opstuur naar Maxtor. Ik ga dus eerst maar eens proberen om de print te vervangen.

Verwijderd

volgens mij valt dat niet meer onder garantie als je zelf gaat hobbien aan je schijf... denk dat je je data echt kwijt bent, hoe kut het ook mag klinken

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is nog 1 oplossing. Wat ik ook geprobeerd heb, helaas was bij mijn schijf de kop dwars door de platter geslagen ofzo :P tik tik.

Je kan via Maxtor.com online een RMA aanvragen (de foutcode moet je ff opzoeken op de maxtor website) of een emailtje sturen naar maxtor dat je schijf helemaal niet meer draait en dan kun je een mailtje sturen met alle informatie zonder dat je een foutcode op hoeft te geven.
Via een creditcard kun je dan advanced rma aanvragen. je krijgt dan een nieuwe schijf opgestuurd (vaak een gereviseerde) en heel vaak hetzelfde model etc. De kosten worden na 30 dagen op de creditcard teruggehaald indien de oude defecte schijf niet teruggestuurd wordt. Je kunt dan van de nieuwe schijf de printplaat "lenen" en op de oude zetten. Als je veel geluk hebt kun je maybe bij je data. Alles eraf trekken, naar je nieuwe schijf zetten en de oude schijf opsturen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een oplossing waar ik nog niet aan had gedacht Viper_74. Hij is wel riskant maar toch te proberen. Bedankt.

Verwijderd

Laatst een Maxtor 20gb opgeblazen.Gebeld met maxtor, ze sturen een nieuwe aan de hand van je serienummer en als je de oude niet binnen 7 dagen retour stuurt, berekenen ze de nieuwe schijf.Binnen twee dagen in huis, perfecte service.Suc6

Verwijderd

PS geen bon nodig alleen als je hem inleverd in een winkel daar deze de verzendkosten dan moeten declareren.
Moet lukken.
Pagina: 1