[3d bril] werkt niet :?

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

ik heb van een vriend een ELSA 3d-bril gekregen, inclusief 'tussenzetstukje' wat je tussen je VGA-kabel (DSUB) kunt zetten zodat je het signaal voor je 3d-bril (shutterbril dus) 'af kunt tappen'.
Ik heb van NVidia de drivers voor de stereo-functie van mijn Geforce 2 MX/400 gedownload, en ook de bijbehorende Detonator-XP versie. Beiden werken overigens prima.
Het probleem is nu, dat als ik een test start, ik wel zie dat het beeld flikkert, maar de bril zelf reageert helemaal niet! Zit ik gewoon met een bril die helemaal hier niet voor bedoeld is, of zie ik iets enorm over het hoofd?

mijn dank is groot :)

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 07-04-2003 22:08 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Op verzoek van topicstarter gemoved vanuit A61 naar V&B.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb zelf ook een Elsa 3D Revelator met voorheen een GeForce2 MX400 en nu een GeForce4 Ti4200 en ik ben er achter gekomen dat de bril erg driver-kieskeurig is.
Allereerst moet je zorgen dat je monitor in de gekozen resolutie wel de gewenste refreshrate ondersteunt. Bij een te lage resolutie gaat je beeld zeer hinderlijk knipperen en heb je binnen de korste tijd koppijn. Zet je resolutie dus terug zodat je een hogere refreshrate hebt.
Mijn bril werkt het best onder Windows9x / ME met Detonator 12.90 en Stereo-driver 12.40. Ik weet dat dat oud is maar de nieuwere drivers (Stereo 23.11 en 30.87) ondersteunen veel minder refreshrates bij verschillende resoluties. In normaal Nederlands: de oude driver kan in mijn setup bij 800x600 tot 87Hz en de nieuwe maar tot 75Hz (meer geknipper dus...).
Nu zijn er ook nieuwe Stereo-drivers 43.03 uit die volgens gebruikers ook onder WindowsXP goed werken met de 43.45 Detonators, maar die heb ik nog niet getest. Misschien ga ik het morgen weer eens proberen... :)
...
Oja, nog een tip: Zet je nView op 'Standaard (DualView)' en niet op 'Kloon' (m.a.w. TV-out enabled) anders gaat het ook niet werken...

[ Voor 9% gewijzigd door jfeelders op 20-04-2003 18:02 ]

• HunterPro
  • Niet online
maar moet die bril specifiek door een driver worden geactiveerd? Oftewel is zo'n ding een 'standaard' bril zodat zelfs de nVidia driver ermee overweg kan?
Dit omdat ie dus bij bijvoorbeeld 'medisch testbeeld' gewoon ook *niet* knippert (de bril dus). De bril zelf doet het wel (knippert bij booten PC), maar ik hoop dus dat 't een driverprobleem is :)

ik draai btw windows XP, en windows 9x / ME is voor mij geen optie (ik wilde de bril onder andere in 3d Studio MAX gaan gebruiken). Mijn monitor ondersteunt trouwens tot 120 hz in 800x600, oftewel gegarandeerd vloeiend beeld en toch 3d :9~

[edit]
ik ga ff die nieuwe drivers testen :)

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 08-04-2003 08:41 ]

• jfeelders

jfeelders

Nee, je hoeft geen speciale Elsa-drivers te gebruiken. De Stereo-drivers hebben de techniek in zich om het te laten werken...
Nog een tip: Zet in de extra Direct3D-opties je V-sync op automatisch anders kan het ook niet werken...
Ik heb de Stereo43.03 met DetonatorXP43.45 hier niet werkend gekregen. De medical testimage werkte wel, maar de test niet... :(

[ Voor 49% gewijzigd door jfeelders op 08-04-2003 09:45 ]

Verwijderd

McVirusS schreef op 07 April 2003 @ 22:12:
Op verzoek van topicstarter gemoved vanuit A61 naar V&B.
er mocht toch niet mee gepatst worden.. :)

Je beeld hoort raar te gaan doen.. probeer eens half life te starten.. Daar mee deed mijn bril het wel.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 09:55:
[...]

er mocht toch niet mee gepatst worden.. :)

Je beeld hoort raar te gaan doen.. probeer eens half life te starten.. Daar mee deed mijn bril het wel.
het beeld deed ook wel raar... maar m'n bril reageerde niet B)

[edit]
werkt nu dus nog niet... ik ga zometeen die v-sync truc proberen, dat is eigenlijk mijn laatste optie voor zover ik zie...

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 08-04-2003 11:20 ]

• HunterPro
  • Niet online
*skupp*

ding werkt dus nog steeds niet... :/

ik heb dus een Abit Siluro GForce 2 MX/400, en hierop zo'n ELSA 3D Revelator bril geval (krijgertje, daarom heb ik de kaart niet) aangesloten. De drivers doen het, het scherm gaat knipperen, maar het brilletje reageert niet.

Het brilletje is met een aftapper vanuit mijn normale (DSUB) kabel aangesloten; ziet er uit als een MINI-DIN plugje of zo, maar dan met 3 pins en uiteraard de mantel (en een zwart blokje om de connector maar op één manier passend te maken).

Ik heb dus zowel de drivers zoals die bij Nvidia voor 'stereo' worden aangeboden getest (dus stereo- en detonatorversie gelijk), en de versie die hier in dit topic werd gepromoot van de stereo-driver, met een recente (laatste) Detonator XP.

Weet iemand nog een oplossing, of is het gewoon mogelijk dat het alleen met kaarten werkt waarmee de bril is meegeleverd? Overigens knippert de bril wél bij het booten, en nu met een iets langere uptime dan gemiddeld knippert ie nu zelfs enigszins brak (@ random flikkeringen).

• jfeelders

jfeelders

Ik denk, ik schop de topic weer eens omhoog, want ik ben wel benieuwd of het je al gelukt is...
Je bril moet met elke nVidia-chip te gebuiken zijn (TNT/TNT2, Geforce2/3/4).
Al succes? :)

• HunterPro
  • Niet online
jfeelders schreef op 20 April 2003 @ 14:34:
Ik denk, ik schop de topic weer eens omhoog, want ik ben wel benieuwd of het je al gelukt is...
Je bril moet met elke nVidia-chip te gebuiken zijn (TNT/TNT2, Geforce2/3/4).
Al succes? :)
nope, ik krijg binnenkort van een vriend de (originele) Revelator drivers en ik hoop dat die uitkomst bieden :)

• jfeelders

jfeelders

Die Elsa-drivers zijn alleen voor Windows 9X/ME... En dat was geen optie voor je. Anyway, je kan ze ook downloaden: http://www2.elsa.de/inter...00&Collapse=15.1.2#15.1.2
Ik heb er niet zo goede ervaringen mee. Die Stereo-drivers van nVidia vond ik stukken beter en makkelijker werken.
Pagina: 1