Coolermaster IHC-L71 PCU koeler

Pagina: 1
Acties:

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 12:22
Ik wil deze cooler gaan aanschaffen maar ik lees hier en daar dat deze nog voor problemen kan zorgen bij de motage op het mobo / pcu.

Is hier iemand belkend mee of past ie in principe op iedere socket 478? (ik heb een msi moederboard)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Zeg dan welk msi mobo zodat mensen met datzelfde mobo het voor je kunnen opmeten. Geef dan ook ff de afmetingen van dat blok zodat andere mensen hier ook info uit kunnen halen. Een paar plaatjes zouden het trouwens ook wat leuker maken om te lezen.

• Grindtegel
Ik heb een msi 845PE Max, MS-6580(v2.X) atx mobo.

Afmetingen vd coolermaster: Fan Dimension 70 x 70 x 25 mm
Fan Dimension 70 x 70 x 25 mm

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Grindtegel schreef op 07 April 2003 @ 21:50:
Ik heb een msi 845PE Max, MS-6580(v2.X) atx mobo.

Afmetingen vd coolermaster: Fan Dimension 70 x 70 x 25 mm
Fan Dimension 70 x 70 x 25 mm
diameter en omvang van de fan hebben we lekker veel aan...

• Grindtegel
Hé, ik dacht dat je hier geholpen werd, I guess not

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:03

Freehumor

koekwous

We moeten gegevens weten zoals:
- wat zijn de afmetingen van het koelblok
- wat voor een moederbord heb je (bv: ms kt3 ultra aru)

Pas dan kunnen wij jou verder helpen.

• Icey
Grindtegel schreef op 07 April 2003 @ 21:57:
Hé, ik dacht dat je hier geholpen werd, I guess not
Kleine uitleg over de mentaliteit die we van elkaar hopen te verwachten.

De mensen die hier got mede mogelijk maken offeren een deel van hun (sociale-)leven op om jou, zonder dat het hun iets opleverd, te helpen.

En om dus nou te zeggen: 'Hé, ik dacht dat je hier geholpen werd, I guess not' vind ik dus wel een beetje flauw zeker als je bedenkt dat ik 2 weken geleden en mede gotter die ik totaal niet kende een PC CADEAU heb gedaan. Hij had problemen met ze modem op een pentium 90, ik heb hem een pentium II 233 gegeven voor NIKS! iemand die ik totaal niet ken 8)7 . dus de opmerking "dacht dat je hier geholpen werd" vind ik erg flauw.

Wat van JOU verwacht word is dat je zelf wat vooronderzoek doet, dat betekend dat je een duidelijke openingspost verzint. Om jou eigen opening als voorbeeld te nemen:

Ik wil deze cooler gaan aanschaffen maar ik lees hier en daar dat deze nog voor problemen kan zorgen bij de motage op het mobo / pcu.

Is hier iemand belkend mee of past ie in principe op iedere socket 478? (ik heb een msi moederboard)

Hier kan Ik, en de rest van GOT geen informatie uithalen, wij kunnen je dan ook verder niet helpen, ik kan niet als een helderziende dingen gaan raden. Zou ik dat wel doen dan zou ik wel eens verkeerde informatie kunnen geven waarmee jij alles kapot maakt!!

Stel dat jij een msi moederbord type 1 heb, maar je zegt msi moederbord tegen mij. Ik GOK dat je een type 3,56a heb. En zeg dat je probleem is opgelost door deze bios erop te zetten. Jij weet van niks, download de bios en flashed je moederbord. Je start opnieuw op, en je mobo is dood... Dan kan je mij wel de schuld geven, maar ik heb niks gedaan. Het was jou probleem dat je geen goede informatie geeft.

Om verder te gaan op jou openingspost, een goede opening is met ZOVEEL mogelijk informatie als mogelijk. Liefst teveel dan te weinig, en met links naar andere websites (reviews) zodat we zien dat je zelf ook iets heb geprobeert.

Een voorbeeld:

Ik wil de [vul type in] gaan aanschaffen maar ik lees hier[vul link in] en daar[vul link in] dat deze nog voor problemen kan zorgen bij de motage op het mobo [vul moederbord + type, en liefst nog en linkje naar website waar en foto staat zodat we kunnen zien of er iets in de buurt in de weg zit].

Is hier iemand bekend mee of past de [type] in principe op iedere socket 478? (ik heb een msi [type nummer] moederboard)

De specs van de koeler (copy past form website ;))

Dan heb je een GOEDE openingspost met veel informatie waar wat wij mee kunnen, zodoende kunnen WIJ verder voor je zoeken (over het algemeen weten de meeste die hier wat langer zitten betere websites). en je een goed advies geven.

We verwachten van JOU dat je ons een beetje de tijd geeft, rustig aan doet (wij hebben de tijd, en we HOEVEN jou niet te helpen ;)). Doe jij relaxed, dan zijn wij dat ook :7.

Okay, maar wat leverd het jou op?

Simpel: we helpen zou zonder dat het je iets kost, je krijgt dan een goed antwoord en zo zijn we allemaal blij.

Wij (mag ik ons zo noemen?) nemen de tijd voor jou, we hoeven niks te doen, we kunnen ook buiten gaan spelen, om die rede zou ik toch een klein beetje respect willen.

Tevens een dankbetuig vanaf mij kant aan de modjes, die investeeren 10x zoveel tijd in users zoals jij terwijl het ons allebij niks opleverd.

Even goede vrienden okay?

-ps, voor de zeikerds onder ons, ik heb geen zin om nu op spelling te letten, heb last van dyslectie dus dat kost me zoals veel moeite, waar ik (sorry) nu geen zin in heb. 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Icey op 07-04-2003 22:26 ]

Verwijderd

Grindtegel:

Got is een forum waar op niveau over zaken mbt tot pc's wordt gesproken. Het is dus geen helpdesk. Dat neemt echter niet weg dat we je wel willen helpen. Alleen soms valt er uit een post op te maken dat de starter niets zelf gedaan heeft en eigenlijk alleen maar antwoord op zn vraag wil. De wil om te helpen neemt dan snel af zoals je ongetwijfeld wel zult begrijpen. Het sleutelwoord hier is "samen". Er wordt dus ook van users verwacht dat ze zelf input leveren. Snappie? ;)

Posts die dus beginnen zoals jij dat nu gedaan hebt krijgen normaal meteen een slot met de mededeling dat je lekker mag gaan zoeken. Startpost moeten compleet zijn anders kunnen we er niks mee. Lees de faq er eens over, want als je weet wat daarin staat dan voorkom je dit misschien.

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, want ik weet er niks van :+

@Icey:
Als je nou je eerste post in deze draad niet gedaan had, maar alleen de 2e.. ;) Die eerste is een beetje jammer imo. ;) Hij komt nogal lomp over namelijk, maar dat had je zelf ook al door :D

• Icey
offtopic:
fewture, hoevel kost het om een bepaalde post te laten 'verdwijnen' ;) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Icey op 07-04-2003 23:42 ]

• Grindtegel
Nou sorry als ik iemand beledigd heb, zo bedoelde ik het nou ook weer niet.

Probleem is alleen als je de zoekfunctie gebruik, je honderdduizend keer leest: gebruik de zoekfunctie. Dus zo wordt je een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.

Het lijkt een beetje alsof je hier alleen nog maar een vraag mag stellen als je een expert bent. Dat ben ik totaal niet, zoals je als hebt begrepen, dus stel ik mijn vragen ook als een kneus.

Ik heb mijn mobo al doorgegeven, nu zie ik dat ik de verkeerde info mbt de coolermaster heb gegeven. De maat van het koelblok is: Heat Sink Dimension 83 x 70 x 50 mm.

Misschien dat iemand hier iets mee kan.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

als ik deze pagina bekijk dan klik je de cooler gewoon met het P4 systeem vast en heeft hij gewoon P4 cooler afmetingen dus zou ik niet weten waarom hij niet zou passen.

Als ik bij Google zoek dan kom ik onder andere deze site tegen en die zijn echt enthousiast over de cooler.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Ik heb een MSI 845E Max2 BLR (6398E) en ook de Coolermaster IHC-L71... Bij mij past ie iig perfect! En het is een top-koeler :)

Ik hoop dat je hier iets mee kan...

• Grindtegel
Dat ziet er veelbelovend uit. De reden waarom ik mijn vraag stelde is hierom:

Van deze site geplukt : http://www.au-ja.org/review-p4cooler-7.phtml

Der klare Verlierer in diesem Test ist die Coolermaster IHC-L71 Silent Heatpipe. Zwar bringt der Kupferbolide 745 Gramm auf die Waage, integriert eine Heatpipe, zeigt eine gute Verarbeitung und bringt mit dem 7 cm YSTech 0,84A einen guten und leisen Lüfer mit, aber was hilft das, wenn der Kühler sich weder auf den Mainboards von Asus, EPoX, MSI, Albatron noch auf Intels hauseigenen Mainboards montieren läßt? Coolermaster hat auf die Ausfräsungen auf der Lägsseite verzichtet, wodurch der Kühler nicht auf jedes Mainboard paßt. Ragen die vier Haltepins in den Ecken des Retentionmoduls höher auf als der Heatspreader der CPU, so ist kein Kontakt vorhanden und es findet keine Kühlung statt! Auf keinem unserer Mainboards konnte die Heatpipe so montiert werden, daß die CPU ganzflächig gekühlt wurde.

Wegen der fehlenden Einfräsungen sitzt der Coolermaster IHC-L71 einfach nicht richtig!

Dabei mußte ein derart hoher Druck aufgewendet werden, daß sich die Kunststoffhebel durchbogen aber nicht einrasteten. Nur durch einen Trick konnten wir den Kühler überhaupt montieren: wir legten erst den Hebel um und rasteten die seitlichen Halteklammern anschließend ein. Da zu allem Überfluß auch noch das linke Rohr deutlich tiefer saß als das rechte, bekamen wir auch auf dem Albatron Mainboard nur einen halbseitigen Kontakt zustande.

Da sich die Retentionmodule auf den Mainboards einer Serie unterscheiden können, habe ich mir neben unseren Testboards auch einige aktuelle Modelle von Asus und MSI im Laden angesehen, auf keinem ließ sich der Coolermaster IHC-L71 richtig montieren. Dabei zeigen die Messwerte, daß der Kühler eigentlich Potential hat, es durch seine Konstruktionsfehler aber nicht ausspielen kann. Der Versuch, den Coolermaster IHC-L71 - wie die Titan Kühler - nachfräsen zu lassen, schlug fehl, da die Heatpipe zu dicht an der Bodenplatte sitzt.
Auch der Coolermaster IHC-L71 hat Übergewicht. Da der Kühler die 450 Gramm Grenze klar überschreitet, sollte er immer demontiert werden, sobald der PC transportiert wird.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Plaatje van jou mobo: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.littlecomputers.com.au/catalog/images/845PE_Max.jpg

Geen meuk in de buurt van de socket te zien, dus dit moet gewoon gaan passen. Alleen zou ik wel een beetje voorzichtig omgaan met die 745 gram, want dat is nogal aan de zware kant. Dus niet met mobo gaan schudden e.d. als je koeler er nog op zit 8)7.

offtopic:
Icey: _/-\o_, die ga ik later nog wel eens quoten :P

tvw

• Grindtegel
Gelukkig gebruik ik mijn pc nog niet als sambabal dus zal dat geen probleem geven :+

• Icey
ShotGun schreef op 08 April 2003 @ 15:38:

offtopic:
Icey: _/-\o_, die ga ik later nog wel eens quoten :P
dank je, Heb me virtuele vriendin alle hoeken van de kamer laten zien, vervolgens toch maar me woede losgelaten op het toetsenbord, het resultaat heb je gezien ;)
Pagina: 1