Hoe kan het dat somige bij hun duron de fsb op 107 ofzo krijgen terwijl ie bij mij niet hoger kan dan 103 (via mamabord asus a7v)
104 start windhoos niet meer op
Grootste kans dat 1 (of meer) onderdeel problemen heeft bij verhoogde fsb. Dit kan vanalles zijn, bv. je grafische kaart. Bij mij wil de handel ook niet veel hoger met fsb...
Uhm, dit heeft meer te maken met het feit dat de athlon mobos het niet leuk vinden om op een hogere snelheid te lopen.
Dus 103 is wat aan de lage kant, maar opzich niks vreemds.
Ondertussen vraag ik me echt af of het aan de Duron/Tbirds ligt of aan de brakke KT133 chipset:( dat de FSB nauwelijks omhoog kan.
Ik zag laatst een vergelijking van een Slot A Tbird in een KX133 mobo met een Socket A op een KT133. Het was schrikbarend hoe slecht de KT presteerde.:r
Het is en blijft een Via chipset. Ik ben erg benieuwd hoe de verbetering zal zijn als je 'gewone' 100MHz FSB Durons en Tbirds op een 760 mobo zet. En of die FSB eindelijk mee kan tweaken.
Laat de P4 maar snel een kassasucces zijn- dan worden DDR zaken opeens een stuk goedkoper door concurrentie (en raakt die hopeloze voorraad RAMpBUS sneller op)