Toon posts:

Veel bestanden beschadigen bij netwerkverkeer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik zet met een probleempje.

Laatst heb ik een mp3tje of 100 overgezet van de server naar mijn pc en tot mijn grote verbazing is er iets niet helemaal goed gegaan. Veeeel mp3tjes zijn beschadigd, ineens zit er een stukje van een andere doorheen enzo.

Ook als ik .bin en .cue bestander overzet, van server naar pc, om te branden dan zijn die ook ineens beschadigd. Dit gebeurt echter niet bij divx films enzo.

Heeft iemand enig idee hoe het komt?

Server: Win2kPro, 100mbit DEC netwerkkaart
PC: Win2kPro, 100mbit Compaq netteligent netwerkkaart
HUB: 3COM 10mbit 8poort hub

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 22:00

grimson

domeingrommer

Ik had het eens dat ik bestanden naar een laptop copieëerde, dit bleek aan het geheugen te liggen.

Ik kwam erachter dat het ook lokaal gebeurde. Probeer eens met FSRAID.EXE een parity bestand aan te maken over een hoop bestanden, en deze bestanden eens lokaal te copiëren. Bekijk hierna nogmaals de parity.
Zo kan je checken of het misschien wel een lokaal probleem is. :D

[ Voor 59% gewijzigd door grimson op 07-04-2003 21:26 ]

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jup.....brakke hardware meestal

-edit-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd wel het idee dat de harde schijf waar ik vanaf kopieer niet helemaal goed is, echter gebeurde het ook bij de andere schijf :?

Overigens gaat het branden van de .cue en .bin bestanden direct van het netwerk wel weer goed :? Heel vreemd...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 21:30 ]

Verwijderd

overclocked pci ?? , daar kunnen busmaster nicjes niet zo goed tegen

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niks overgeklocked. Maar ik ga toch beide hdd's van de server eens wat beter onderzoeken. Volgens mij is 1 van de 2 niet helemaal goed meer...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
draai memtest eens, en controleer eens op virussen :)

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
ultime test:

ruk bij de server de hard disk eruit

stop hem bij je PC de in

copyeer!

dit moet werken.

nog iets
als je iets wil fikken van af je server en je hebt een goeie netwerk verbinding+goeie fikker dan maakt je toch gewoon een netwerk schijf/mapping aan!?

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Pagina: 1