Toon posts:

Lindows boot naar textbased, ik wil GUI, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net VMWare 4 geinstalleerd, en direct maar ff Lindows geinstalleerd (wilde nu toch wel weten hoe die eruit ziet). Geen problemen met de installatie voor de veranderding, dus dat zullen ze wel gefixed hebben met VMWare 4.
Maarja, nu het volgende probleem: hij boot automatisch naar textbased, terwijl ik 'm natuurlijk in de GUI wil hebben. Iemand enig idee welke command je daarvoor moet gebruiken? (ben nogal linux-n00b, en ja, ik weet dat lindows bagger is, maar wilde gewoon ff kieken :P)

Verwijderd

startx zou misschien kunnen werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:24:
startx zou misschien kunnen werken
fatal error, no screen found.
Zal hij dan toch niet werken met VMWare ;)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Tja, dan moet je de VMware tools installeren.. maar das mij nog niet gelukt onder linux..

Gewoon dualboot maken. Dat werkt 10x beter.

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Nibbz schreef op 07 April 2003 @ 21:36:
Tja, dan moet je de VMware tools installeren.. maar das mij nog niet gelukt onder linux..

Gewoon dualboot maken. Dat werkt 10x beter.
Ja, kweet dat dualboot lekker werkt, alleen ik vertrouw dat niet zo met die Linux distributies, ben bang dat ik/de installatie iets raars doet, waardoor ik alles kwijt ben, en dan ik = :'(

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Als je een wat bekende distro hebt, is dat meestal geen probleem. neem bv. Redhat. Gewoon installeren, maakt zelf bootloader aan. En je kunt zo windows in als je wilt..
Maar ik back-up alles trouwens wel :)

13:37

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Wel een beetje zelf de moeite doen om te zoeken he? Zo is op de VMware site te vinden dat je de VMware tools moet installeren, en er staat ook hoe dat moet. Bovendien staat dat alles in de manual van VMware ;)

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 07 april 2003 @ 22:20:
Wel een beetje zelf de moeite doen om te zoeken he? Zo is op de VMware site te vinden dat je de VMware tools moet installeren, en er staat ook hoe dat moet. Bovendien staat dat alles in de manual van VMware ;)
Ja, maar ik wist van te voren toch niet dat het aan VMWare zou liggen, ik d8 gewoon dat het een Lindows-bug was ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Mja, maar dat is natuurlijk wel heel makkelijk....als het een Lindows-bug zou zijn dat hij niet in grafische mode boot, dan hadden ze het natuurlijk niet zo geshipped. Aangezien je het onder een Virtual Machine probeert te installeren, lijkt het me nogal duidelijk dat je dan eerst gaat kijken of het daar iets mee te maken kan hebben, voordat je een topic opent.

Dit topic sluit ik nu, aangezien dit (zoals deadinspace al aangeeft) prima zelf uit te vinden is, ook hoe je nu verder moet, en aangezien we in NOS wel verwachten dat zelf eerst moeite wordt gedaan om een probleem op te lossen, voordat je iets vraagt (en dan ook laat zien wat je hebt geprobeerd en waarom dat niet werkt).

Zie daarvoor ook de NOS policy - updated 01/04/03.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.