Toon posts:

Speedtouch ADSL modem niet gevonden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft Planet ADSL aangeschaft. Hij heeft alles aangesloten en is nu toe aan de detectie van de Speedtouch Multi User ADSL Gateway 510 versie 4. Maar... er wordt niets gevonden. Hij krijgt de melding:

TCP/IP address is not correct

Er worden drie mogelijke problemen gemeld (modem aangesloten en alles aan? geen firewall of router ingesteld? ethernet kaart okay?) maar alles is in orde. De juiste lampjes branden ook en zo.

Er wordt nergens bij de installatie over een TCP/IP adres gesproken.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Alles lijkts goed aangesloten te zijn. Moet je alsnog ergens een TCP/IP adres invullen of zo? De helpdesk is niet te bereiken. Hij moet overmorgen naar Australie voor twee weken en het zou leuk zijn als z' gezin met hem zou kunnen communiceren via het internet...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heeft je broer toevallig statische ip-adressen ingesteld? Zo ja, zet die dan maar op DHCP, en start de pc dan eens opnieuw op en ga dan via internet explorer naar 10.0.0.138 (als het bij die multi-pc modem hetzelfde is als bij de normale).. Werkt het nog niet, draai dan een keer de setup van de cd.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
is de ethernetkaart juist geinstalleerd en zijn alle kabels goed aangesloten? Is het tcp/ip protocol op de pc geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is in orde: ethernet kaart, tcp/ip, alles. En over die DHCP: volgens mij zit je dan al verder in het traject. Hij is nog maar net bezig het modem te installeren: hij is nog helemaal niet toegekomen aan de TCP/IP instellingen en externe toegang en zo. Dit is nog puur een hardware kwestie, lijkt me.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
D'r staat ergens op de CD ook een programma'tje die snel checked of je IP adres juist is, als ik het goed heb staat 'ie in de "probleemoplosser" map in de root van de CD :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

check toch je TCP/ip maar 's en stel DCHP in. (niet eigenwijs zijn)
configuratiescherm/netwerkinstellingen / TCP-IP protocol van je netwerkkaart/ eigenschappen
in het tabblad ip-adres aanvinken: automatisch ip-adres verkrijgen.

Lees wel even de handleiding:
ik heb de adsl speedtouch 510 (1-user), die heeft als ip adres 10.0.0.38.
Als jullie modem hetzelfde ip-adres gebruikt, kan het zijn dat je toch een statisch ip-adres moet intikken, bijv. 10.0.0.x. waarbij x<>38
zie ook verder met de search (netwerk etc)

[ Voor 106% gewijzigd door Brothar op 07-04-2003 21:43 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet dat dan? Bij WINS-config? Daar staat DHCP voor WINSomzetting gerbuiken aan...

???

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

DHCP client zet je aan door simpel weg bij TCP/IP instellingen te kiezen voor: 'Automatisch een ip-adres laten toewijzen', en 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'. Geen eigen nummers invullen op dit tabblad dus.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, da's dus gebeurt. En het werkt nog steeds niet...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor het detecteren van het modem hoef je niet DHCP aan te zetten, dat is alleen nodig om te internetten en dat doet het installatieprogrammatje automatisch voor je.. Soms herkent-ie alleen de modem niet goed.

Zet je netwerkkaart eens op 10.0.0.150 (vast) en subnet op 255.255.255.0, de rest gewoon uit laten en ping dan eens naar 10.0.0.138? Als hij dan antwoord geeft, zitten je kabels en dergelijke goed. ALs-ie geen antwoord geeft, is waarschijnlijk je kabel of je modem niet goed.

Als-ie wel antwoord geeft, kan je met je browser (let op: geen proxy instellen en "nooit een verbinding kiezen" selecteren) naar 10.0.0.138 surfen, ga dan naar "setup" en blader in dat scherm naar je cdrom van KPN-adsl, selecteer "kpn van adsl telecom_NAT.ini" en kies daarna "upload" en vervolgens "accept", als dat gelukt is, kan je bij "connect" een username en password intikken en je modem connecten (eerst op disconnect klikken ;)).

Als dat gelukt is, zet je je TCP/IP weer op "automatisch een IP adres verkrijgen" en "automatisch een DNS adres krijgen" en kan je internetten :).

Overigens:
De helpdesk is niet te bereiken.
Ik weet niet welke helpdesk jij hebt proberen te bellen, maar de installatiehelpdesk was vanavond uitstekend te bereiken hoor :).

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 07-04-2003 23:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48
Dit is allemaal geen garantie dat het werkt. Mijn schoonvader heeft een sweex pcmcia netwerkkaartje en die kon de modem ook niet vinden.
Op het gewone netwerk werkte het kaartje wel. Ik prik mijn laptop in het modem en alles wordt gewoon gedetecteerd. Ik heb toen op zijn laptop de instellingen overgenomen van mijn laptop (DHCP, etc.) en dat werkte dus niet. Ook een vast ip met 10.0.0.150 en subnet van 255.255.255.0 werkte niet. Ik kon niet pingen, telnetten of surfen naar het modem, terwijl dat met mijn eigen laptop wel kon.
Misschien heb jij dit probleem ook wel ...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ik had een vergelijkbaar probleem met HCCnet ADSL. Achteraf bleek dat ze véél te laat waren met mijn account te activeren. Heb je al wel een brief ontvangen waar je ip + logingegevens in staan? Zo niet, dan ben je waarschijnlijk nog niet aangesloten.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Het Alcatel setup programma in de root van de "ADSL van KPN Telecom" CD stelt automatisch je TCP/IP instellingen aan naar DHCP.

Wanneer krijg je die melding?

Verwijderd

niet 1 of andere grap met 10mbit?

ik had dat een aantal weken terug bij iemand met adsl... die had problemen en toen bleek dat ik z'n ethernetkaart op 10mbit half-duplex moest instellen en toen werkte alles
maar wat een vage problemen je wel niet krijgt als je dat niet instelt... dan lijkt het echt half te werken joh :?

Verwijderd

Misschien domme opmerking maar je gebruikt toch wel de kabels die erbij zijn geleverd?
niet 1 of andere cross cable? 8)7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 10:57:
Ik had een vergelijkbaar probleem met HCCnet ADSL. Achteraf bleek dat ze véél te laat waren met mijn account te activeren. Heb je al wel een brief ontvangen waar je ip + logingegevens in staan? Zo niet, dan ben je waarschijnlijk nog niet aangesloten.
dat heeft er echt totaal niets mee te maken. Al neem jij dat modem mee naar de maan, als je daar 220V en een PC met netwerkkaart hebt, moet je dat modem kunnen detecteren installeren/instellen :o. Internetten natuurlijk niet, maar dat staat er relatief nogal los van...
MetHod schreef op 08 April 2003 @ 11:01:
Het Alcatel setup programma in de root van de "ADSL van KPN Telecom" CD stelt automatisch je TCP/IP instellingen aan naar DHCP.

Wanneer krijg je die melding?
die melding krijg je aan het begin van het setup programma, die begint namelijk met het detecteren van het modem. Als hij die niet vindt, is er een klein probleempje. Je moet dus uitzoeken waaraan dat ligt, de eerste stap is dus een vast IP instellen en proberen de modem te pingen (en ook je eigen IP). En daarna te proberen wat ik hierboven schrijf...
ik had dat een aantal weken terug bij iemand met adsl... die had problemen en toen bleek dat ik z'n ethernetkaart op 10mbit half-duplex moest instellen en toen werkte alles
Dit modem werkt op zowel 10 als 100mbit full en half duplex, alleen is 10/half wat veiliger. Als er een klein probleem is waardoor het niet werkt, kan dat soms de condities dusdanig beter maken, dat het modem wel kan communiceren met de PC, maar in principe zit er dan nog steeds iets niet goed.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 08-04-2003 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
En eh... sorry voor de ongetwijfeld domme vraag, maar hoe gaat dat pingen het makkelijkst...?

Verwijderd

Start>Uitvoeren>COMMAND

ping www.tweakers.net

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het beste kun je eerst pingen naar "127.0.0.1" (local loopback address)
Werkt dit niet, dan is je TCP/IP in Windows verkloot...
Wordt dan dus TCP/IP opnieuw installeren (register tunen dus) of Windows opnieuw installeren...

BTW Wordt je modem op een andere pc wel goed herkend? Zo nee, modem is rot.. Zo ja, jouw pc is rot.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-04-2003 19:15 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Okay: modem en alles is okay want het pingen werkt!

Maar... als m'n broer vervolgens wil surfen naar 10.0.0.138 lukt dat niet... (nooit verbinding kiezen en zo staat aan). What's up?

Ik kan me wel zoiets herinneren van m'n eigen ADSL modem. Die kon ik pas configureren toen ik met m'n analoge modem online was! Vreemd maar waar... Dat gaat hij nu dus ook proberen: inloggen via z'n oude connectie en kijken of 'ie dan wel bij de modem setup kan komen.

Wel vreemd hoor: ik vraag me af hoe de gemiddelde consument hier ooit uitkomt!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij de gemiddelde consument werkt het in een keer. Draai adslIE.exe van de cd om je IE instellingen goed te zetten... Als je dan nog niet op de modempagina kan komen, check het dan eens vanaf een andere PC. Lukt het vanaf die PC ook niet, bel dan 0900 8085 (wel goed bereikbaar, nu nog tot 22:00) en meldt daar het probleem uit.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 08-04-2003 21:20 ]

Pagina: 1