Toon posts:

Chello --> Internet --> Router

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
Ik heb een - SITECOM DC202
- 2 PC's met Windows XP
- Internetverbinding met CHELLO
En het wil maar niet lukken om er voor te zorgen dat ik op beide PC's kan internetten!!!
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn netwerkkaarten moet instellen???
De chello kabel gaat in de WAN, in LAN1 een kabel en dan naar een computer en dat geld hetzelfde voor LAN2 (kabel erin en naar die andere computer).
Maar verder......???
Hoe moet ik dit doen???
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, want ik kom er niet uit.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ik op allebei de computers kan internetten.

Alvast hartelijk bedanklt voor jullie medewerking

Groetjes, Peter

Verwijderd

Kabeltjes zitten goed. Je moet het MAC adres goed doorgeven aan de router. Die moet het dan weer doorgeven aan Chello zodat het dus lijkt dat er 1 pc aan het internet hangt.
Ik heb een keer gehad dat ik het MAC adres netjes van de brief afhaalde maar daar hadden ze het verkeerd opgeschreven. Moet je even je Chello kaart geinstalleerd hebben en daarvan het MAC adres lezen. Dat is zowiezo het goede adres.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Alles over het delen van internet vind je hier: Hoe deel ik Internet ?

Eventuele verdere vragen post je, na uitgebreid te hebben gezocht in de search, in NT, niet in I&T.

En verder, je zult je Chello modem met slechts 1 netwerkkaart direct kunnen gebruiken, omdat ze zoals gezegd MAC-adressen checken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
WAN IP in router = DHCP
LAN IP router = 192,168.0.1
LAN IP client_1 = 192,168.0.10
LAN IP client_2 = 192,168.0.20

En natuurlijk even het MAC adres van je originele NIC clonen, zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29

Succes !

Dit topic is gesloten.