-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Het blijft nog steeds het feit: Kun je niet tekenen met potlood en papier, dan kun je het evenmin met een tableau. Ik denk dat je toch eerst een beetje feeling voor het ding moet krijgen. Een a4 tableau is leuk, maar dan kom je snel uit bij een intuos, en die zijn erg prijzig (maar wel weer proffesioneler ivm een verhoogd aantal drukverschillen).
Ik denk dat de volito en de graphire elkaar niet zo heelveel uitmaken (behalve de kleuren dan
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Op wat voor een resolutie werk jij met jouw graphire1?Nibble schreef op 08 April 2003 @ 19:11:
Ik heb zelf nog een graphire 1, en ik zou zeker als beginner niet meteen een dure kopen.
Het blijft nog steeds het feit: Kun je niet tekenen met potlood en papier, dan kun je het evenmin met een tableau. Ik denk dat je toch eerst een beetje feeling voor het ding moet krijgen. Een a4 tableau is leuk, maar dan kom je snel uit bij een intuos, en die zijn erg prijzig (maar wel weer proffesioneler ivm een verhoogd aantal drukverschillen).
Ik denk dat de volito en de graphire elkaar niet zo heelveel uitmaken (behalve de kleuren dan) Een A4 zou ik als ik jouw was alleen pas kopen op het moment dat je er echt al een tijdje mee werkt, investeringskosten lopen nogal op
En is die 3mm max afstand tussen pen-tablet van de volito genoeg? Want die graphire2 kan 10mm, is dat niet nodig?
Naar mijn mening raak je toch altijd met je pen het tablet aan, of ga je er net over heen??
Ik werk normaal gesproken op 1280x1024 (omdat anders mijn refreshrate te laag staan voor mijn gevoel).mr._Anderson schreef op 08 april 2003 @ 19:19:
[...]
Op wat voor een resolutie werk jij met jouw graphire1?
En is die 3mm max afstand tussen pen-tablet van de volito genoeg? Want die graphire2 kan 10mm, is dat niet nodig?
Naar mijn mening raak je toch altijd met je pen het tablet aan, of ga je er net over heen??
Hmz .. 3mm is misschien wel wat weinig.
Je hovert met je pen normaal gesproken boven je tableau om hem te bewegen, net als met een echt potlood. Zodra je hem neerzet begin je met tekenen/klikken.
kortom, zodra je het tableau raakt druk je zeg maar je linkermuisknop in.
Daarom is 3mm misschien wat weinig hover ruimte, dat betekend dat je elke keer wel heel dicht op je tableau moet zitten, en je misschien per ongeluk het ding kunt raken en ongewild kunt gaan strepen. Ik heb er nooit niet zo'n last van (maar die van mij is dus ook 10mm) maar het kan ook dat je daar aan moet wennen.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Er is echter maar een nadeel aan vind ik en dat is dat ie niet geschikt is om in de windows-omgeving te gebruiken. Daarvoor is er één knopje te weinig aan en zorgt die 3mm er soms voor dat je ongewild iets aanklikt of selecteerd.
Voor te tekenen daarentegen is ie meer dan geschikt (tenzij je een professioneel tekenaar bent ofzo
Verder denk ik dat A4-formaat voor de gewone gebruiker overkill is, A6 is ook weer voldoende alhoewel ik héél soms denk dat A5 (weet niet of dat bestaat als tablet
dus mijn conclusie is:
• wil je gewoon makkelijk kunnen tekenen op je pc als amateur: Volito, leuk, goedkoop, doet wat het moet doen en niets anders.
• wil je je tablet als vervanger voor je muis ga dan toch maar voor de volgende: Graphire2, ietje duurder maar ik denk dat je die extra knop echt wel kan gebruiken, en in dit geval dan ook die extra 7mm.
• ben je een professional, nou ja dan zal je het zelf wel weten: Intuos, lekker duur en groot
Owja voor de volledigheid: ik werk op 1280*1024
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
ik zal toch eens gaan kijken of ik iets kan vinden wat betreft de maximale afstand betreft bij dynalink/trust/medion tabletjes zijn.
Verwijderd
Mocht je tot aanschaf gaan, hou wel rekening mee dat je een wenperiode hebt, het duurde bij mij een week voordat ik met de pen en alleen kijken op het scherm doorhad.