afstand/grootte/resolutie vragen tablet

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik ben van plan zo eens binnenkort een tabletje uit te gaan zoeken. na een flinke zoektocht op ons fantastische got ben ik toch maar van plan om voor een wacom te gaan.

Nu zit ik nog wat te dubben tussen een volito en de graphire2.
Minder knopjes op pen van volito maakt me niet, ook het gummetje lijkt me niet erg, me 1 druk op E is het gummetje er ook...maar waar ik wel aan twijfel:

ik heb nu een 19" crt en draai 1280*1024...is het dan verstandig om een 'kleine' versie tablet zoals wacom volito/graphire2 te kopen of moet ik voor een formaat van A4 gaan?

De resolutie tussen volito en de graphire2 maakt bijna niets uit, schilt 1.5% geloof ik. De max afstand is echter 3mm vs 10mm
Is die 10mm een reden om toch voor de graphire2 te gaan?

Ik woon hier in een gat, en in pc winkels zijn die dingen niet te krijgen, dus uitproberen is geen advies :Y)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Is er echt niemand die mij bij deze vragen kan helpen???

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 01:34
Ik heb zelf nog een graphire 1, en ik zou zeker als beginner niet meteen een dure kopen.
Het blijft nog steeds het feit: Kun je niet tekenen met potlood en papier, dan kun je het evenmin met een tableau. Ik denk dat je toch eerst een beetje feeling voor het ding moet krijgen. Een a4 tableau is leuk, maar dan kom je snel uit bij een intuos, en die zijn erg prijzig (maar wel weer proffesioneler ivm een verhoogd aantal drukverschillen).
Ik denk dat de volito en de graphire elkaar niet zo heelveel uitmaken (behalve de kleuren dan :P) Een A4 zou ik als ik jouw was alleen pas kopen op het moment dat je er echt al een tijdje mee werkt, investeringskosten lopen nogal op :/

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Nibble schreef op 08 April 2003 @ 19:11:
Ik heb zelf nog een graphire 1, en ik zou zeker als beginner niet meteen een dure kopen.
Het blijft nog steeds het feit: Kun je niet tekenen met potlood en papier, dan kun je het evenmin met een tableau. Ik denk dat je toch eerst een beetje feeling voor het ding moet krijgen. Een a4 tableau is leuk, maar dan kom je snel uit bij een intuos, en die zijn erg prijzig (maar wel weer proffesioneler ivm een verhoogd aantal drukverschillen).
Ik denk dat de volito en de graphire elkaar niet zo heelveel uitmaken (behalve de kleuren dan :P) Een A4 zou ik als ik jouw was alleen pas kopen op het moment dat je er echt al een tijdje mee werkt, investeringskosten lopen nogal op :/
Op wat voor een resolutie werk jij met jouw graphire1?

En is die 3mm max afstand tussen pen-tablet van de volito genoeg? Want die graphire2 kan 10mm, is dat niet nodig?
Naar mijn mening raak je toch altijd met je pen het tablet aan, of ga je er net over heen??

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 01:34
mr._Anderson schreef op 08 april 2003 @ 19:19:
[...]

Op wat voor een resolutie werk jij met jouw graphire1?

En is die 3mm max afstand tussen pen-tablet van de volito genoeg? Want die graphire2 kan 10mm, is dat niet nodig?
Naar mijn mening raak je toch altijd met je pen het tablet aan, of ga je er net over heen??
Ik werk normaal gesproken op 1280x1024 (omdat anders mijn refreshrate te laag staan voor mijn gevoel).

Hmz .. 3mm is misschien wel wat weinig.
Je hovert met je pen normaal gesproken boven je tableau om hem te bewegen, net als met een echt potlood. Zodra je hem neerzet begin je met tekenen/klikken.
kortom, zodra je het tableau raakt druk je zeg maar je linkermuisknop in.
Daarom is 3mm misschien wat weinig hover ruimte, dat betekend dat je elke keer wel heel dicht op je tableau moet zitten, en je misschien per ongeluk het ding kunt raken en ongewild kunt gaan strepen. Ik heb er nooit niet zo'n last van (maar die van mij is dus ook 10mm) maar het kan ook dat je daar aan moet wennen.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Nou ik heb zo een volito gekocht en ik ben er wel tevreden over.
Er is echter maar een nadeel aan vind ik en dat is dat ie niet geschikt is om in de windows-omgeving te gebruiken. Daarvoor is er één knopje te weinig aan en zorgt die 3mm er soms voor dat je ongewild iets aanklikt of selecteerd.

Voor te tekenen daarentegen is ie meer dan geschikt (tenzij je een professioneel tekenaar bent ofzo :? ), Dat gummetje is inderdaad geen gemis en tijdens het tekenen zit je met de punt toch bijna constant op je tablet dus of je dan 10 of 3 mm hover-ruimte hebt maakt dan niets uit, de drukniveau's zijn toch idem.

Verder denk ik dat A4-formaat voor de gewone gebruiker overkill is, A6 is ook weer voldoende alhoewel ik héél soms denk dat A5 (weet niet of dat bestaat als tablet :? ) misschien net iets makkelijker is.

dus mijn conclusie is:
• wil je gewoon makkelijk kunnen tekenen op je pc als amateur: Volito, leuk, goedkoop, doet wat het moet doen en niets anders.
• wil je je tablet als vervanger voor je muis ga dan toch maar voor de volgende: Graphire2, ietje duurder maar ik denk dat je die extra knop echt wel kan gebruiken, en in dit geval dan ook die extra 7mm.
• ben je een professional, nou ja dan zal je het zelf wel weten: Intuos, lekker duur en groot 8)7

Owja voor de volledigheid: ik werk op 1280*1024

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ja ik werk hem eigenlijk ook gaan gebruiken als vervanger voor mijn muis als het enigzins kan, krijg nu telkens last van mijn muispols, ik heb al een goede stoel, zit goed, heb een natural toetsenbord, bla bla bla, maar toch nog last van m'n pols, daarom zou ik het af en toe fijner vinden om die tablet voor in windows te kunnen gebruiken. ik ben rechtsmuizig, en schrijf links, dus dat komt lekker uit :P

ik zal toch eens gaan kijken of ik iets kan vinden wat betreft de maximale afstand betreft bij dynalink/trust/medion tabletjes zijn.

Verwijderd

Ik heb zelf een Intuos A5 tablet, maar het tablet zelf is groter dan een a4. Je zult zeker de ruimte op je bureau moeten hebben om hem kwijt te kunnen. Overigens vind ik een muis voor muiswerk toch nog prettiger dan het werken met een een tablet, maar dat is wel persoonlijk. Ik zelf werk op een resolutie van 1024 x 768, maar dan wel met 2 beeldschermen. Tools op het ene scherm, werkblad op het andere.

Mocht je tot aanschaf gaan, hou wel rekening mee dat je een wenperiode hebt, het duurde bij mij een week voordat ik met de pen en alleen kijken op het scherm doorhad.
Pagina: 1