[.NET Server] Folder redirection wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb op mijn server via de user policy alle "my documents" folders laten redirecten. Kijk hier voor een screenshot van de instellingen: http://192.168.2.100/policy.gif

Als ik nu een nieuwe gebruiker aanmaak en op mijn client-pc mezelf aanmeld, dan staat mijn "my documents" nog steeds op "c:\documents and settings\<username>\my documents". De "home folder" en het "profile path" die ik aan de user heb toegekend (niet met policy) werken wel.

Is er nog ergens een instelling ofzo die ik nodig heb om "my documents" voor al mijn gebruikers te wijzigen?

Verwijderd

WimB schreef op 07 April 2003 @ 20:40:
Ik heb op mijn server via de user policy alle "my documents" folders laten redirecten. Kijk hier voor een screenshot van de instellingen: http://192.168.2.100/policy.gif
Die verwijst naar je lokale netwerk :)

Je kunt in Word (althans, ik neem aan dat dat de standaard tekstverwerker wordt) instellen dat bij het openen en opslaan van documenten, automatisch de homedrive van de gebruiker geopend wordt, en dus niet C:\Documents and Settings\Username\My Documents.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 20:45 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Ok.

Je hebt een OU hierin heb jij je USERS en hierop heb je folder redirection policy.
Als de policy niet op de OU met de USERS staat of de USERS in een andere OU zitten gaat het sowieso niet werken.

Verwijderd

\\wimserver\homefolders\%username%

Doe het zo eens ;)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

mutsje schreef op 07 April 2003 @ 22:13:
Ok.

Je hebt een OU hierin heb jij je USERS en hierop heb je folder redirection policy.
Als de policy niet op de OU met de USERS staat of de USERS in een andere OU zitten gaat het sowieso niet werken.
Is zijn default domain policy waarin hij zit te klooien dus die staat op de root dus dat zit wel goed. Maar kijk eens in je event vwr wat je ziet op de client pc waarom het niet goed gaat.
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:31:
\\wimserver\homefolders\%username%

Doe het zo eens ;)
Dat is dus ook niet nodig want dat doe hij automagisch zie de optie erboven.

IS de folder wel geshared met de benodigde rechten ?? Minimaal modify nodig en zou geen share permissions gebruiken.

There is no art to find the minds construction in the face

• WimB
Muppet schreef op 09 April 2003 @ 00:32:
[...]
Maar kijk eens in je event vwr wat je ziet op de client pc waarom het niet goed gaat.
Hoe roep je deze event viewer op?
edit:
Bedoel je hiermee die log-files bij computer management?

[ Voor 14% gewijzigd door WimB op 09-04-2003 14:31 ]

• WimB
[...]
IS de folder wel geshared met de benodigde rechten ?? Minimaal modify nodig en zou geen share permissions gebruiken.
Ja, want momenteel is er al een I: schijf waarmee de gebruiker toegang heeft tot deze map. En deze I: schijf werkt perfect

Verwijderd

Dat is dus ook niet nodig want dat doe hij automagisch zie de optie erboven.
Koop een bril en lees de tekst die eronder staat.
Oh ja...toch wel nodig...

• WimB
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:22:
[...]

Koop een bril en lees de tekst die eronder staat.
Oh ja...toch wel nodig...
Toch niet nodig.
Hij zegt daaronder toch dat bij deze instellingen voor user "Clair" deze gereplaced zal worden naar "\\WIMSERVER\Homefolders\Clair". En dat is nu net wat ik wil

• WimB
Met de log-viewer van de client heb ik het kunnen oplossen, bedankt Muppet
Dit was het probleem: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;291087

Nogmaals bedankt
Pagina: 1