Toon posts:

Waar een oude EGA monitor te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lekker oude computer (twee 5 1/4 inch floppy's en géén harde schijf :)), maar het scherm wat erbij hoorde is kapot gegaan. Dat was een EGA 4 kleuren scherm van 14'' met het merk ACER.
Dus vroeg ik mij af of op deze computer een willekeurige monitor is te plaatsen (ik neem toch niet aan dat dat precies dezelfde moet zijn)?
Is het heel erg misschien mogelijk om mijn huidige monitor (een jaar oude) erop aan te sluiten (maar ik las ergens in dit forum dat van 15 (?) pins naar 9 pins niet mogelijk was)?
En waar kan je het beste aan zo'n computerscherm komen??

Alvast bedankt!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Erhm 4 kleuren is cga (ega = 16) das 1, vga gaat nooit en ten nimmer passen op een cga/ega videokaart. Het signaal is gewoon anders.
Als je echt kleuren had, kan het toch een ega monitor zijn, had je 4 verschillende kleuren groen/oranje dan was het cga.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

zoek 's op tweakers.net bij door tweakers aangeboden spul.
heb van de week een oud vga (mogelijk cga) schermpje langs zien komen.

eagle

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat betreft het converten van de stekker zou ik niet weten of dat mogelijk is, wel kun je denk ik die schermen nog op beurzen vinden.
succes :)

39

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Of kijk anders bij je lokale gemeente dump ( gemeentes dumpen daar soms ouwe pc spullen uit jaar nul ) of bij een recycling winkel.

dikzak

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beurzen, dump, vraag en aanbod op T.net, sites zoals Marktplaats etc etc. Wees een beetje creatief :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.