Toon posts:

[WC] Corsair Hydrocool Water-Cooling Set

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit systeem zou het moeten winnen van de Innovatek WC set en de Epox met een C/W van 0.13.

Het lijkt mij wel een mooi setje, lijkt het jullie ook wat?

Corsair Announces Hydrocool Water-Cooling Product Family

Fremont, CA, March 20, 2003: Corsair Memory, Inc., an industry leader in ultra-
performance DDR DRAM modules for gaming and overclocking applications, has announced the development of a new high efficiency external water cooling unit for performance computing enthusiasts. This product is designed to provide up to 200 Watts of cooling while significantly reducing fan noise.

meer info op corsair

PDF met specificaties

Kort overzicht van de specificaties:

+ Extracts up to 200W of heat from a PC CPU
+ Extremely low noise
+ Included CPU water block fits both P4 and K7
+ High efficiency water block and heat exchanger gives RSA rating of 0.13
+ Rugged high reliability 12V in line pump
+ Visual flow meter confirms water flow
+ Non-drip quick connect hoses allow system to be easily separated from PC
+ with no leaks
+ Real time temperature display in both Centigrade and Fahrenheit
+ Programmable alarms and emergency shut down

Dit systeem was op de cebit 2003 te zien en komt midden April uit.
Volgens de specificaties gaat dit ding het goed ding het gaat zo'n 250 Euro kosten (zal vast wel 20 euro lager worden)

Korte Preview: http://www.computerbase.de/news.php?id=4829

Hier wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.computerbase.de/pictures/news/4829/7.jpg

Modbreak:

Berg pics verwijderd... Er zijn ook mensen met 56k ;) En zoveel pics is onzin.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 21:07 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:27
whoot! dat heeft een hoog :9~ gehalte

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 07-04-2003 20:38 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

das nog eens een WC geval zeg . extern wel . kun je wel niet kompact in je kast doen . ben wel beniewd naar de prestaties

• Universal Creations
ben benieuwd of ze ook losse waterblokjes verkopen, zodat ik mijn dual kan koelen

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
dat ziet er heel er *kwijl* uit.

maar als ik dat externe radiator zie, lijkt het me niet makkelijk met transport naar lans enzo

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

er komt binnenkort waarschijnlijk ook een uitbreiding voor de vga en de nohrt/bridge, dus een extra cpu zit er misschien ook wel in.
De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekent bij A-Force, importeur van Corsair.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

0.13 C/W, met zo'n rad? Daar geloof ik eigenlijk weinig van :)

Zeker als je weet dat het rad hetzelfde model is als dat van een Poseidon.

Ik doe trouwens 0.04 C/W met m'n eigen setje, dat in totaal zo'n 70 euro kostte.

• Universal Creations
en wat voor setje heb jij dan?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een zelf samengesteld setje. Maze3-kloon, 30x15 autorad, Sicce Idra.

• Universal Creations
wat dit systeempje voor mij aantrekkelijk maakt is het gebruik van de socket en niet van de gaten rondom (heb ik dus niet op mijn bordje) en de goede koelcapaciteiten (dat is dus nog niet zeker, maar goed).

Verwijderd

Jupiler schreef op 07 april 2003 @ 20:55:
0.13 C/W, met zo'n rad? Daar geloof ik eigenlijk weinig van :)

Zeker als je weet dat het rad hetzelfde model is als dat van een Poseidon.

Ik doe trouwens 0.04 C/W met m'n eigen setje, dat in totaal zo'n 70 euro kostte.
Die poseidon rad is zo slecht nog niet hoor. En jouw setje doet geen 0.04 C/W :P

En je weet niet wat voor fan het is, @ 90 dB kan ik ook 0.13 C/W krijgen...

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:03:
[...]

Die poseidon rad is zo slecht nog niet hoor. En jouw setje doet geen 0.04 C/W :P

ze hadden het over superstil dus geen 90 dB

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:03:
[...]

Mijn acrobat reader loopt ff vast dus kan het nu ff niet zien in de pdf, maar uit mn hoofd is ie op Turbo mode zo'n 32 Db en 23 db op low noice mode.

Edit: ook weet ik dat Thermaltake ook met een externe WC kit gaat komen, maar die gaat wel meer kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 21:29 ]

Verwijderd

Universal Creations schreef op 07 april 2003 @ 21:10:
[...]

ze hadden het over superstil dus geen 90 dB
90 dB was ook een geintje, maar hij is niet echt stil.
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 21:28:
[...]

Mijn acrobat reader loopt ff vast dus kan het nu ff niet zien in de pdf, maar uit mn hoofd is ie op Turbo mode zo'n 32 Db en 23 db op low noice mode.

Edit: ook weet ik dat Thermaltake ook met een externe WC kit gaat komen, maar die gaat wel meer kosten.
Bij mijn loopt de reader ook vast... zal wel iets niet lekker zitten daar. Maar 32 dB is een rot lawaai!

Edit:

Reader doet het nu wel, het lawaai staat niet in de PDF...

Edit2:

In die preview staat dat ie 30 dBA is, en dan zal die 0.13 wel theoretische de max zijn, dus in de realiteit haal je 0.16 ofzo en dat is niet echt geweldig voor een koeler die 30 db's aan geluid uit z'n aars perst.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 22:49:
[...]

90 dB was ook een geintje, maar hij is niet echt stil.

[...]

Bij mijn loopt de reader ook vast... zal wel iets niet lekker zitten daar. Maar 32 dB is een rot lawaai!

Edit:

Reader doet het nu wel, het lawaai staat niet in de PDF...

Edit2:

In die preview staat dat ie 30 dBA is, en dan zal die 0.13 wel theoretische de max zijn, dus in de realiteit haal je 0.16 ofzo en dat is niet echt geweldig voor een koeler die 30 db's aan geluid uit z'n aars perst.
We zullen zien wat de eerst komende reviews er van afbrengen :)

Verwijderd

Thermaltake komt idd ook met zon dingetje, van dezelfde site: http://www.computerbase.de/news.php?id=4837
Blij dat alles intern kan bij mij, zonder die kisten. Gewoon die blokjes uit de mafkees actie, doen prima hun werk.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
soort koolance exos kloon als je het mij vraagt :+

Verwijderd

Hoe krijgt iemand het voor elkaar om zulke kleine plaatjes >200KB groot te laten zijn? Een bitmap van dat formaat is vaak nog kleiner! :(
Een beeldvullende foto van een babe is meestal maar zo'n 80KB, en toch haarscherp!

Ik vind dat GoT een plaatjes-policy moet invoeren: maximaal 80KB, en anders gebruik je maar een thumbnail van max. 80KB. Topics met grotere plaatjes sluiten: laat de poster zijn werk maar opnieuw doen!

Ontopic: zo'n externe kast maak je toch gewoon zelf van dun spaanplaat. Of van metaal. Als je het hout metallic verft ziet het er ook goed uit.

Die elektronica is m.i. allemaal overbodig als je processor maar in de gaten gehouden wordt (door de onboard-temperatuursensor en MBM o.i.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:59:
Hoe krijgt iemand het voor elkaar om zulke kleine plaatjes >200KB groot te laten zijn? Een bitmap van dat formaat is vaak nog kleiner! :(
Een beeldvullende foto van een babe is meestal maar zo'n 80KB, en toch haarscherp!

Ik vind dat GoT een plaatjes-policy moet invoeren: maximaal 80KB, en anders gebruik je maar een thumbnail van max. 80KB. Topics met grotere plaatjes sluiten: laat de poster zijn werk maar opnieuw doen!
Offtopic:

De plaatjes waren zo omdat ik ze van een site af heb en daar waren ze heel erg groot maar omdat daar de layout door wordt vern**kt heb ik ze kleiner gemaakt.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:15
Ik vind het eigenlijk helemaal niks bijzonder....
Zoals die fingerguard op die radiator geschroeft zit :r
.... Maar das mijn mening :P

Verwijderd

Ziet der wel leuk uit... Tis es wat anders....

Tijd voor resultaten >:)

Verwijderd

Topicstarter
T-Blizzard schreef op 09 April 2003 @ 22:29:
Ik vind het eigenlijk helemaal niks bijzonder....
Zoals die fingerguard op die radiator geschroeft zit :r
.... Maar das mijn mening :P
Ja dat klopt dat zie ik nu ook pas, kijk de hele tijd naar het mooie zwarte behuisinkie , maar die fingerguard ziet er niet zo mooi uit.

Die set van Thermaltake ziet er ook mooi uit, maar volgens mij is die erg duur.

Hier nog plaatjes daarvan ook van de CEBIT:

[IMG=400,300]]http://www.computerbase.de/pictures/news/4837/1.jpg[/IMG]

[IMG=400,300]]http://www.computerbase.de/pictures/news/4837/2.jpg[/IMG]

[IMG=400,300]]http://www.computerbase.de/pictures/news/4837/3.jpg[/IMG]

Mega kast!! :7

Verwijderd

Topicstarter
Het topic is al eventjes oud, maar ik was even op de site van corsair aan het kijken en ik zag dat er dus al reviews zijn van de corsair hydrocool.

Pricewatch tekoop voor rond de 275 Euro

Reviews

http://www.ipkonfig.com/Reviews/LiquidCooling/HydroCool200
http://www.overclockers.com/articles746
http://www.3dvelocity.com...rocool/Hydrocool200_1.htm
http://www.athlonxp.com/m...eviews_hydrocool_200.html

Als je nog meer reviews weet post dat dan even aub, zodat ik er nog meer kan bekijken :)

Graag zou ik nog reacties willen wat jullie er van vinden

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat ziet er goed uit, het lijkt allemaal kwaliteits spul te zijn en de prijs is ook erg redelijk te noemen

ik zou het bijna jammer gaan vinden dan ik al wc heb :p

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 31 mei 2003 @ 18:57:
dat ziet er goed uit, het lijkt allemaal kwaliteits spul te zijn en de prijs is ook erg redelijk te noemen

ik zou het bijna jammer gaan vinden dan ik al wc heb :p
De prijs hier in nederland is redelijk hoog vergeleken met amerika waar deze voor 200 dollar over de toonbank gaat. Wanneer meer shops het hier gaan aanbieden drukt dit de prijs ook naar beneden.

Voor 200 euro kom ik dit setje ophalen bij een winkel :D

EDIT:

Ben nog even bezig geweest met zoeken naar meer winkels met dit product, maar het er niet meer gevonden. Misschien zijn er nog anderen die dit product nog ergens gezien hebben en welke nog niet in de pricewatch staat vermeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 19:10 ]

• Universal Creations
Als ze slim zijn bij Corsair brengen ze ook losse blokjes uit en niet alleen die voor de CPU maar ook voor de GPU en NB. Dan hebben ze ook een markt aan de mensen die al iets van waterkoeling hebben en dan gewoon kunnen opwaarderen.

Verwijderd

De blokjes zijn erg ruk... snap niet dat ze niet een ander design hebben gebruikt. Het kan zoveel beter.... maarja ben geen Corsair medewerker, kan ze er helaas niet op attenderen.

Hoe ik hierbij kom.... Ik las een review en daar kwamen nou niet echt geweldige dingen uit voort. Behalve dat hij stil was en dat het een alles in een pakket is, waar je relatief weinig mee hoeft te sleutelen. De prestaties waren in ieder geval kuttig. Kan helaas de URL niet terug vinden.

• Universal Creations
volgens overclockers.com, die een behoorlijke database hebben met allemaal vergelijkbare resultaten (dwz, ze hebben sinds hele lange tijd dezelfde setup en dezelfde meet apparatuur), is het blokje de beste die ze ooit getest hebben. En als ik die andere reviews lees zijn ze allemaal even enthousiast over het koelvermogen. Dus waar jij je info vandaan haalt?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Zo`n ding is erg leuk, maar kan toch niet als 'permanente' oplossing gezien worden? Nog zo`n kast die weer ruimte vraagt...
Doe mij maar een intern setje :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:02:
[...]

De prijs hier in nederland is redelijk hoog vergeleken met amerika waar deze voor 200 dollar over de toonbank gaat. Wanneer meer shops het hier gaan aanbieden drukt dit de prijs ook naar beneden.

Voor 200 euro kom ik dit setje ophalen bij een winkel :D

EDIT:

Ben nog even bezig geweest met zoeken naar meer winkels met dit product, maar het er niet meer gevonden. Misschien zijn er nog anderen die dit product nog ergens gezien hebben en welke nog niet in de pricewatch staat vermeld.
De Hydrocool wordt nog niet uitgeleverd door corsair...... dus de prijzen die in de prizewatch staan zijn ook geen definitieve......
de daadwerkelijke prijzen worden bekend zodra ze ook daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden ( dit kan elk moment gebeuren.....)
Tweakstore gaat deze set ook aanbieden maar wacht hiermee totdat ze bij Aforce binnen zijn ( ze staan al in backorder )

Verwijderd

Universal Creations schreef op 31 May 2003 @ 22:35:
volgens overclockers.com, die een behoorlijke database hebben met allemaal vergelijkbare resultaten (dwz, ze hebben sinds hele lange tijd dezelfde setup en dezelfde meet apparatuur), is het blokje de beste die ze ooit getest hebben. En als ik die andere reviews lees zijn ze allemaal even enthousiast over het koelvermogen. Dus waar jij je info vandaan haalt?
pass es die link van overclockers.com. Ben erg benieuwd....

/edit> gevonden.. http://www.overclockers.com/articles746/

Heb je btw die C/W waarden wel eens bekeken... Ik word er nog niet echt warm van als je het vergelijkt met een Maze3 bijvoorbeeld met fatsoenlijke rad.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 02:57 ]

• Universal Creations
het gaat erom dat zij de sets hebben getest onder dezelfde omstandigheden en dan kun je pas echt vergelijken. Iedereen krijgt altijd andere resultaten, dit voorkom je op de manier zoals ze dat bij overclockers.com doen

• Universal Creations
de maze 3 scoort ongeveer hetzelfde als de innovacool rev 3 of zelfs iets minder, maar de Corsair scoort zelfs beter als de innovacool

Verwijderd

Topicstarter
het is alleen jammer dat de temperatuur van het blokje gemeten wordt aan de bovenkant. Daarom klopt de temperatuur meestal niet en moet je dus zo'n 6 graden bij optellen.

EDIT:

Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat Corsair binnenkort ook VGA en Northbridges Coolblokjes voor deze set introduceert.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:01 ]

Verwijderd

Universal Creations schreef op 01 June 2003 @ 03:21:
het gaat erom dat zij de sets hebben getest onder dezelfde omstandigheden en dan kun je pas echt vergelijken. Iedereen krijgt altijd andere resultaten, dit voorkom je op de manier zoals ze dat bij overclockers.com doen
http://www.overclockers.com/articles373/

Hij staat hier idd helemaal bovenaan.

Heb je nog meer reviews gezien over dat corsair setje?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Ik begrijp er geen reet van... dacht dat ik toch echt een review gezien had dat ie slecht presteerde. Ik vind het blokje er trouwens alles behalve goed presterend uit zien.
Ingang bijvoorbeeld niet boven de core, wat toch echt meestal de beste prestaties geeft bij een 'normaal' h2o blokje. Innovatek heeft bijvoorbeeld een niet normaal design, een koperen kern met daarom heen ringen waar water langs heen stroomt.

Ben benieuwd naar meer reviews. En dan vooral reviews waar ze 2.5Ghz+ Athlon XPs @ 2V+ testen. Wat voor een temps ze dan krijgen. Dan kom je pas de ware aard van het blokje vaak tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 13:20:
[...]

http://www.overclockers.com/articles373/

Hij staat hier idd helemaal bovenaan.

Heb je nog meer reviews gezien over dat corsair setje?
Die link zocht ik ook, maar het is echt super dat dit setje 'de groten' verslaat :)

Ook is het zo dat in alle reviews die ik gelezen heb ze allemaal erg positief zijn. Negatieve wil ik ook nog wel eens zien :)

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:00:
het is alleen jammer dat de temperatuur van het blokje gemeten wordt aan de bovenkant. Daarom klopt de temperatuur meestal niet en moet je dus zo'n 6 graden bij optellen.

EDIT:

Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat Corsair binnenkort ook VGA en Northbridges Coolblokjes voor deze set introduceert.
klopt maar in de vergelijkingen hebben ze natuurlijk de moederbordwaarden gebruikt en de waarden van Corsair zelf er voor spek en bonen bijgezet.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

JT

VETAK y0

Hij ziet er iig wel leuk uit :) Alleen ga ik toch zelf iets samenstellen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:39:
Ik begrijp er geen reet van... dacht dat ik toch echt een review gezien had dat ie slecht presteerde. Ik vind het blokje er trouwens alles behalve goed presterend uit zien.
Ingang bijvoorbeeld niet boven de core, wat toch echt meestal de beste prestaties geeft bij een 'normaal' h2o blokje. Innovatek heeft bijvoorbeeld een niet normaal design, een koperen kern met daarom heen ringen waar water langs heen stroomt.

Ben benieuwd naar meer reviews. En dan vooral reviews waar ze 2.5Ghz+ Athlon XPs @ 2V+ testen. Wat voor een temps ze dan krijgen. Dan kom je pas de ware aard van het blokje vaak tegen.
ik meen dat dat systemcooling.com ofzo was, met die review, hij scoorde iig niet zo hoog.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
zal bij me eerste test set wel eens een swiftech / cooltech tegen aangooien in vergelijk met de orginele. :)

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

in overleg met de [DOC]forummod heb ik vandaag het volgende [rml][ WC] Het grote WaterkoelingPerformance Topic.[/rml] topic geopend.

Ik hoop dat alle waterkoelers onder ons de moeite zullen nemen het topic in te vullen

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:19
Ik heb er hier nu een staan. Afbeeldingen van eerste post kloppen niet helemaal.. ding is helemaal van zwart plexiglas. denk dat maandag dat ding ga aansluiten in de winkel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:39:

GEVONDEN !!! :Y) http://www.hardocp.com/article.html?art=NDUx

alstublieft ;) bijdeweg ,ze zijn niet zzoooo blij met dit setje :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 15:08 ]

Verwijderd

Koop op maat gezaagde dunne spaanplaat of MDF en maak een houten kistje van c. 20x20x20cm. met één open zijde en een 12cm gat. Verf het hout eventueel in een metallic-kleur zodat het er 'pro' uitziet.

Stop er een sloopautoradiator, een pomp in een reservoir, een ventilator en eventueel een (water)thermometer in. Boor drie gaten door de wand voor twee slangen en een stroomkabel. Douw de slangen door een PCI-gleuf en sluit ze aan op een waterblokje.

Klaar voor totaal c. 45 euro (als je slim inkoopt) en nog beter dan die Corsair ook!

Verwijderd

Of je loopt de winkel in, legt 220 euro op de toonbank ,en klaar.

Zonder dat ik daar een 50 tal afleveringen van eigen huis en tuin voor hoeft te bekijken. :Y)

Maar toch bedankt voor je reaktie NICO!! :+

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 18:48 ]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
ik heb er ook nu mmmmmmzzzzzz dat wc blokje is om te janken

Verwijderd

petervandamned schreef op 20 June 2003 @ 18:45:
ik heb er ook nu mmmmmmzzzzzz dat wc blokje is om te janken
_/-\o_ hail peter _/-\o_ ben een tweaker die vaak bij jullie langs is geweest

beetje of topic da wel

maar hebben jullie asetek wc vga en chipset blokjes op voorraad??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 18:44:
Of je loopt de winkel in, legt 220 euro op de toonbank ,en klaar.

Zonder dat ik daar een 50 tal afleveringen van eigen huis en tuin voor hoeft te bekijken. :Y)

Maar toch bedankt voor je reaktie NICO!! :+
Die Corsair is slechter dan zelfbouw (door aluminium radiator, luide ventilator, matig pompje, matig waterblokje, dunne slang) en 5~6 keer duurder. Meer vorm dan functie. Dus koopt een Die-Hard Overclocker 'm niet.
Zelfbouw is makkelijk - waterkoeling is géén Hi-Tech maar wél overpriced!

[Ik heb nu pas door dat ik al eerder een reactie over zelfbouw in dit topic zelfbouw heb geplaatst].

Verwijderd

dit ie slecht is voor het bedrag dat je er voor moet betalen ,daar heb ik al over gereageerd
,zie post boven

ik zelf heb een asetek setje ,das meer zijn geld waard.
Maar we zijn niet allemaal de gebroeders bever [oeps verraad ik iets over mijn leeftijd] :+

Verwijderd

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik ga geen nieuwe beginnen als er al 1 is :)

Kan iemand voor mij die plaatjes klikbaar maken of uit leggen want ze zijn erg groot

Nah ik heb gister die crosair hydrocool gehaald. (mooi speel goed zeg >:) )
het instaleren van de set was niet al te moeilijk ik had het in 20minutjes gedaan :)

FF een paar foto's van de set :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/P1280002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/P1280010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/P1280005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/P1280011.JPG

En nu waar het om gaat de temps >:)

Systeem epox 8rda+
Athlon-xp1800@2,1Ghz vcore 1,950
Geheugen 2* twinmos
Temps zijn 37Idle 41graden strest
Mijn kamer tempratuur is nu 29/30 graden dus best warm :)

het is een vrij rustige watercooling en koelt ook aardig goed :)
Het is tevens mijn 1ste watercooling :) dus daarom heb ik geen custom wc genomen :)

Maar ik heb nog een paar vraagjes:

1 ik heb nu gewoon kraan water en zo'n antie crosie spul in mijn wc gedaan heb ik dan nog kans op algen?

2 En moet water ook een keer ververst worden?

Nou da was het dan :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 13:50:
Ik weet dat dit een oud topic is maar ik ga geen nieuwe beginnen als er al 1 is :)

Kan iemand voor mij die plaatjes klikbaar maken of uit leggen want ze zijn erg groot

Nah ik heb gister die crosair hydrocool gehaald. (mooi speel goed zeg >:) )
het instaleren van de set was niet al te moeilijk ik had het in 20minutjes gedaan :)

FF een paar foto's van de set :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nu waar het om gaat de temps >:)

Systeem epox 8rda+
Athlon-xp1800@2,1Ghz vcore 1,950
Geheugen 2* twinmos
Temps zijn 37Idle 44graden strest
Mijn kamer tempratuur is nu 29/30 graden dus best warm :)

het is een vrij rustige watercooling en koelt ook aardig goed :)
Het is tevens mijn 1ste watercooling :) dus daarom heb ik geen custom wc genomen :)

Maar ik heb nog een paar vraagjes:

1 ik heb nu gewoon kraan water en zo'n antie crosie spul in mijn wc gedaan heb ik dan nog kans op algen?

2 En moet water ook een keer ververst worden?

Nou da was het dan :*)
1 Je moet in een koel systeem gedistileerd water gebruiken....anders krijg je te maken met kalk aanslag.

2 Als je dus gedistileerd water heb gebruik met een anti-corrosie/ algen middel zal dat in principe niet hoeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 13:59:
[...]

1 Je moet in een koel systeem gedistileerd water gebruiken....anders krijg je te maken met kalk aanslag.

2 Als je dus gedistileerd water heb gebruik met een anti-corrosie/ algen middel zal dat in principe niet hoeven.
kan het kwaad dat ik ff een maandje met kraanwater en anti corrosie werk?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Niet egt, alhoewel er natguurlijk een klein laagje kalk kan vormen, kost je in het ergste geval een paar graden, maar ik zie dat ie nu op 33 graden draait, dus een graadje meer moet niet egt een ramp zijn....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op 14 August 2003 @ 14:13:
Niet egt, alhoewel er natguurlijk een klein laagje kalk kan vormen, kost je in het ergste geval een paar graden, maar ik zie dat ie nu op 33 graden draait, dus een graadje meer moet niet egt een ramp zijn....
kan je dat niet met van dat kalkschoonmaak middel schoonmaken ?

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:21:
[...]

kan je dat niet met van dat kalkschoonmaak middel schoonmaken ?
oftewel gewoon azijn nemen of zoutzuur (het is van koper dus je hoeft niet bang te zijn dat het weggevreten wordt)

Verwijderd

Universal Creations schreef op 14 August 2003 @ 14:23:
[...]

oftewel gewoon azijn nemen of zoutzuur (het is van koper dus je hoeft niet bang te zijn dat het weggevreten wordt)
Jah het blok is alleen koper maar de radiator is aluminium

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:34:
[...]

Jah het blok is alleen koper maar de radiator is aluminium
hmm, dan kun je het beste gewoon azijn in je systeem doen en een kwartiertje ofzo laten circuleren, wel zorgen dat je syteem gas (CO2) kan luchten via het reservoir ofzo.

edit: in de faq staat dat je je plaatjes kunt verkleinen met [img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img].

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 14-08-2003 14:40 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Plaatjes verkleinen joh!

code:
1
[img=640,480]kwaak[/img]

En als je een koperen blok met een aluminium radiator hebt, volstaat gewoon water met antivries niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 14-08-2003 16:03 ]

Verwijderd

Universal Creations schreef op 14 August 2003 @ 14:39:
[...]

hmm, dan kun je het beste gewoon azijn in je systeem doen en een kwartiertje ofzo laten circuleren, wel zorgen dat je syteem gas (CO2) kan luchten via het reservoir ofzo.

edit: in de faq staat dat je je plaatjes kunt verkleinen met [[url= url van afbeelding met afmetingen ]afbeelding[/url]].
Dat ding is nieuw!! Daar hoeft hij de eerste tijd echt niets aan te doen hoor...

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 14:54:
[...]

Dat ding is nieuw!! Daar hoeft hij de eerste tijd echt niets aan te doen hoor...
Maar als hij bang is voor kalk, dan kan hij het hier mee weg halen, mocht het dus nodig zijn. Overigens is kalk sneller gevormd dan je denkt, hoe hoger de temp hoe sneller.

Verwijderd

Ok iedereen bedank voor de tips :)

ff een update

Proc loopt nu op 2200mhz en de vcore 2,150 volt
Strest temps zijn nu Cpu 44graden water nu 35graden System 38graden en op mijn zolder is het nu 31graden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 15:08:
Ok iedereen bedank voor de tips :)

ff een update

Proc loopt nu op 2200mhz en de vcore 2,150 volt
Strest temps zijn nu Cpu 44graden water nu 35graden System 38graden en op mijn zolder is het nu 31graden :)
Kun je nu ook hoger klokken als voorheen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 15:59:
[...]

Kun je nu ook hoger klokken als voorheen?
Ja ik kan nu constant 2,2ghz draaien inplaats van 2,1ghz :)
Maar bij 2250mhz krijg ik konstand een restart :(
Mijn cpu zit echt aan het end :'(
Moet maar is een nieuwe gaan halen als ik weer geld heb:)
Maar 1st een nieuw mobo want de mijne wordt steeds gaarder want ik kan nu op eens geen 185fsb dual channel draaien wat 1ste wel kon!
Maar ik spreek je nog wel op msn Nostra :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 23:21 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zou me de Hydrocool 200 zeker geen kraanwater nemen. Het waterblokje van de Hydrocool heeft hele kleine microgroeven die eerder last schijnen te hebben van dichtslibben door kalk. Dit kan de prestaties op lange termijn behoorlijk drukken.

edit:
Zie http://www.hardocp.com/article.html?art=NDUx

[ Voor 11% gewijzigd door jona op 19-08-2003 17:51 . Reden: link toegevoegd ]

Pagina: 1