Verwijderd

Topicstarter
Met mijn Canon Powershot S30 heb ik het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/plaatjes/errorcamera.JPG

Geen van de gevallen die in de foutmelding staan zijn van toepassing. Ik kan de camera loskoppelen en weer vastkoppelen en dan kan ik opnieuw beginnen (verder gaan waar ik was gebleven). Dit is erg irritant. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit verholpen kan worden?

Ik draai winXP en heb de drivers van de CD geinstalleerd. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dit lost het niet op.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

mno

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.google.com/sea...%22failed+to+copy+file%22

(eerste hit)

Gewoon rösti

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:14:
Met mijn Canon Powershot S30 heb ik het volgende probleem:

[afbeelding]

Geen van de gevallen die in de foutmelding staan zijn van toepassing. Ik kan de camera loskoppelen en weer vastkoppelen en dan kan ik opnieuw beginnen (verder gaan waar ik was gebleven). Dit is erg irritant. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit verholpen kan worden?

Ik draai winXP en heb de drivers van de CD geinstalleerd. Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar dit lost het niet op.
He je dit probleem altijd al gehad ? Het kan zijn dat de camera na een minuut in een slaap stand gaat en dat je hem dan weer moet aanzetten. Mocht hij dan niet meer gedetecteerd worden dan kan het komen doordat er iets mis is met het voltage niveau van je USB poort. Bij Canon camera's moet dit altijd zo hoog mogelijk zijn. Verder kan het vaak misgaan bij vertakkingen van USB poorten ed. Dan is het signaal te zwak.

Verder kun je het beste de drivers van http://www.canon.nl proberen deze zijn altijd up to date.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruik je toevallig een USB Hub? Ik kan ook niet mijn scanner, digicam en muis tegelijk op m'n USB hub aansluiten, dan hapert mijn muis als een gek :)

Je kunt je digicam het best aansluiten op een USB poort achterop je PC en de rest van de apparatuur op de USB hub :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er met mijn computer altijd al last van gehad. Bij mijn ouders niet (zelfde windows, zelfde drivers). Ook gebruik ik geen USB hub, maar rechtstreekse verbinding.

mno: bedankt voor de tip! Ik had zelf ook al op google gezocht, maar niet met die woordencombinatie. Ik heb dat gedaan en hoop nu geen last meer te hebben van die fout.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer de eerste serieuze serie geschoten (141) en ik krijg ondanks dat ik de tip van mno heb uitgevoerd toch dezelfde foutmelding. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook de S30, en heb nergens problemen mee.

Ik heb een monitor 4-poort usb-hub. Daarin zit de printer, muis, joystick en camera
In de computer zelf zit nog een usb-adsl modem (zo'n ding dat zuigt ja)

Als ik m'n camera erin stop, staat ie gelijk in XP bij camera's en scanners.
Foto's kopieren is paar sec per foto (van 1,5mb) en alles loopt vrolijk door.

Dus ik denk dat je probleem ergens in drivers zit, in windows of van je cam.

Heb je SP1 op je XP zitten? Die lost een hoop problemen op.

edit:

Probeer de foto's in windows te kopieren, ipv via zoombrowser. Werkt sneller en fijner vind ik. Misschien werkt het dan wel, die canon software is niet de stabielste.

Deze computer -> Camera's en Scanners -> Canon Powershot S30

Wordt gewoon herkent als soort externe HD

[ Voor 28% gewijzigd door floduR op 15-04-2003 12:03 ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 17:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Misschien dat een update van de Zoombrowser je probleem verhelpt. Je kunt 'm via onderstaande URL downloaden:

http://www.canon-europa.com/zoombrowser/index.html

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 16:22
Hmm, ik neem aan dat die s30 gebruik maakt van een Compact Flash kaart? Als je het probleem niet kan oplossen, kun je denk ik het beste een usb cf cardreader kopen voor weinig. Werkt snel, en geen ge-emmer met drivers.
Pagina: 1