Toon posts:

[WinXP] Windowstoets probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem in Windows XP met mijn toetsenbord. Als ik aan het typen ben , bv. een e-mail o.i.d. dan schakelt Windows bij sommige letters shortkeys in. Bijvoorbeeld als ik een d typ , dan minimaliseert Windows , of opent ie het Start menu. Ook bij de e opent hij explorer of Outlook en bij de u opent Windows een programma dat Narrator heet.
Ik word helemaal gek hiervaan , aangezien ik nergens de oorzaak van dit probleem kan vinden , ik heb mijn keyboard opnieuw geinstalleerd , in de registry gekeken , de search hier geprobeerd en google , maar ik heb geen idee waar ik moet zoeken.

Ik hoop dat iemand hier bekend mee is of weet waar ik een oplossing kan vinden.

Het gaat om WinXP met een Safeway multimedia keyboard.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je software voor je toetsenbord geïnstalleerd?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 13:25
spyware:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:14:
Heb je software voor je toetsenbord geïnstalleerd?
Ja , die had ik geinstalleerd , omdat ik dat probleem had heb ik die echter weer weg gehaald , maar het probleem bleef..

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ligt t niet gewoon aan je toetsenbord?
'wip' met een schroevendraaier beide windowstoetsen uit je keyboard en kijk of het probleem blijft bestaan...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat ?

Verwijderd

Topicstarter
schaduw schreef op 07 April 2003 @ 20:19:
ligt t niet gewoon aan je toetsenbord?
'wip' met een schroevendraaier beide windowstoetsen uit je keyboard en kijk of het probleem blijft bestaan...
Het is zeg maar niet zo dat ie het de hele tijd doet , het is totaal willekeurig dat ie bijvoorbeeld bij een d minimaliseert. Het is dus niet zo dat iedere keer als ik op de d druk hij minimaliseert..

Verwijderd

Zoeken met de GoT search op "spyware"

En wil je trouwens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je nog iets aan je bericht hebt toe te voegen? Bedankt.

Verwijderd

Ik denk dat je tijdens het typen op de windows toets drukt, de dingen die jij noemt zijn nl de koppelingen die je activeert als je die toets indrukt, dus het is niet zo'n gek idee om die toetsen er uit te halen en dan te kijken of het nog zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:27:
Ik denk dat je tijdens het typen op de windows toets drukt, de dingen die jij noemt zijn nl de koppelingen die je activeert als je die toets indrukt, dus het is niet zo'n gek idee om die toetsen er uit te halen en dan te kijken of het nog zo is.
Nee , jammer genoeg ligt het niet zo simpel :) Ik raak die toetsen totaal niet aan als ik aan het typen is , het lijkt alsof er als ik aan het typen zo af en toe de windowstoets door Windows zelf wordt ingedrukt (althans zo lijkt dat)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:25:
[...]

Zoeken met de GoT search op "spyware"

Ik begrijp wat spyware is , maar hoe moet ik dat in deze context zien dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:32:
Nee , jammer genoeg ligt het niet zo simpel :) Ik raak die toetsen totaal niet aan als ik aan het typen is , het lijkt alsof er als ik aan het typen zo af en toe de windowstoets door Windows zelf wordt ingedrukt (althans zo lijkt dat)
Toetsenbord- en taalinstellingen staan goed?
Ik begrijp wat spyware is , maar hoe moet ik dat in deze context zien dan ?
Je kunt er altijd even op checken natuurlijk. En ik vraag het je nog een keer, wil je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken als je nog iets aan je bericht hebt toe te voegen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 20:36 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:32:
[...]

Ik ken het probleem.. Ik heb het gehad met een Win98 installatie... Soms activeert windows dan bijvoorbeeld de verkenner als je op 'e' drukt (is eigenlijk wintoets + e)...ik heb het eigenlijk nooit op weten te lossen >:) Bij mij was hij over toen ik WinXP installeerde....

Maar even voor de anderen, dit ligt dus inderdaad echt niet aan:
- per ongeluk Win toets indrukken
- spyware
- klemzittende toets

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-04-2003 20:39 ]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:12
Is het een draadloos toetsenbord?

Zo ja: leg je ontvanger eens op een andere plaats. Ik had een soortgelijk probleem met mijn toetsenbord: de ontvanger lag een beetje onder mijn beeldscherm en dat veroorzaakte het probleem.

µ

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44

Korakal

Up up up!

Ook ik ken het probleem, uit Windows 2000. Je bent gewoon aan het typen, en ineens als je de 'f' typt krijg je Windows Zoeken en met de 'e' krijg je de Explorer. Ik bevestig ook nogmaals dat het niet ligt aan:
- per ongeluk de Windows toets indrukken
- spyware
- klemzittende toets
Het probleem trad op bij de pc's op de universiteit. Ik heb het idee dat het lag aan een bepaalde combinatie van software, namelijk Outlook + Netware, dat laatste weet ik echter niet zeker.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij 98 is dit een bekend probleem, heb het bij meerdere klanten geconstateerd. Tijdelijke oplossing kan zijn op CTRL+Win Toets+ALT+AltGR+Win Toets+Eigenschap toets. Bij XP heb ik het probleem nog nooit gezien.

Verwijderd

Al eens geprobeerd om er een ander toetstenbord aan te hangen en te kijken of je dan nog hetzelfde probleem hebt?

Verwijderd

Ik heb het probleem op mijn laptop. Heel ambetant, soms als ik aan het typen ben en ik druk op de letter "e" opent hij verkenner en soms ook niet. Ik zou hier graag een oplossing voor willen vinden

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Mooie kick. Wat heb je al geprobeerd? Vooral de suggestie in de post voor je lijkt me erg nuttig: wat gebeurt er als je er een ander (bij een laptop: extern) toetsenbord aan hangt?
In de voorgaande draad wordt nergens gezegd wat de oplossing was, volgens mij is het gewoon een brak toetsenbord.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1