[WAP] Multimedia Content aanbieden, hosting ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Goedendag,

Ook van mij maar eens een vraag. Of eerder gezegd: een aantal vragen.

Beschikbaar:
Enkele 10tallen MB's aan Java games, +/- 500 polyfone ringtones en een bups plaatjes.

Beschikbaar aan hosting:
Hosting account + domain naam. PHP etc mogelijk.
Klein servertje aan een @home verbinding. Liefst niet gebruiken.

Doel:
Dit online zetten, zodat 'men' dit kan downloaden (via WAP) en installeren.

Geprobeerd:
Plaatjes en ringtones op de gewone www host. Deze waren Prima te downloaden met mijn Nokia 3510i. En daar blijft het ook bij: Iemand met een Nokia 5100 of 7210 krijgt een error. (Onbekende reactie van server)
Wat bleek: Het ligt eraan bij wie je inbeld. Als ik met O2 WAP inbel lukt het mij ook niet. En met bijv. Mobelle werkt het wel....

De java files krijg ik helemaal niet online. Ik heb .Jad en .Jar files. In de .Jad files staat een link (MIDlet-Jar-URL:) en deze staat gewoon goed naar de Jar gelinked.

Na het starten/openen van de Jar file kan hij er echter niets mee. 'Onbekend bestands formaat'.
Direct de .Jar file downloaden heeft hetzelfde resultaat.

Vragen:
Hoe komt het dat ik met Mobelle de wap pagina wel kan bezoeken, met O2 niet ? Andere pagina's kan ik met beide wel bezoeken, dus O2 werkt in princiepe wel. Naast andere inloggevens, een andere gateway en een ander inbelnummer zijn beide profielen hetzelfde.

Hoe kan ik deze Java files downloadbaar maken? Direct linken naar de Jad/Jar files gaat dus niet. Iemand een idee hoe dit aan te pakken is?

:*

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 22:24
Je moet de juiste MIME-types aan je server toevoegen, als je hier op het forum zoekt op MIME vindt je vast wel ergens meer info over hoe dit moet.

• Xandrios
Rimshaker schreef op 08 april 2003 @ 12:55:
Je moet de juiste MIME-types aan je server toevoegen, als je hier op het forum zoekt op MIME vindt je vast wel ergens meer info over hoe dit moet.
Dank voor je reply. Dit is echter niet het probleem, aangezien het bereiken van de WAP pagina wel lukt. Dus dan staat "text/vnd.wap.wml wml" iig wel goed. (lijkt me..)

Het probleem is/zijn de Java files. Moeten die op een bijzondere manier aangesproken worden? Zodat de telefoon ze ook daadwerkelijk als Java file herkend. Want als ik er direct heen link vanuit een WAP pagina is het een 'onbekend bestand'.
(Wat overigens betekend dat hij hem WEL gedownload heeft; anders kan hij dat niet concluderen....toch :? )

Iemand die hier toevallig een WAP pagina runned? :P

Verwijderd

Moet je niet óók nog eens aan de .jar en .jad files het juist MIME type toekennen? Zodat de telefoon die ook goed kan herkennen?

• Xandrios
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:12:
Moet je niet óók nog eens aan de .jar en .jad files het juist MIME type toekennen? Zodat de telefoon die ook goed kan herkennen?
Dacht ik ook; maar gezien het aantal zoekresultaten denk ik niet dat dat het is: klik

Verwijderd

Cutebritney schreef op 08 april 2003 @ 20:39:
[...]

Dacht ik ook; maar gezien het aantal zoekresultaten denk ik niet dat dat het is: klik
Ja, moet je ook maar niet op NIME zoeken :P
Kijk maar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 20:48 ]

• Xandrios
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 20:47:
[...]
Ja, moet je ook maar niet op NIME zoeken :P
Kijk maar :P
|:( |:(
Tjonge, jonge....ben lekker bezig :P

* Xandrios mailed nu z'n hoster met de vraag of hij:
code:
1
2
application/java-archive                 jar
text/vnd.sun.j2me.app-descriptor   jad

Wil toevoegen aan de MIME tabel :)

Ik laat de resultaten nog weten, thnx iig tot nu toe :*

[edit]
w000t, dis pas duidelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.forum.nokia.com/pics/hello_with_midlet2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2003 22:06 ]

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:10

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Kijk ook eens naar Kannel. Een specifieke WAP/SMS server.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Pagina: 1