wireless toevoegen aan bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
ik heb thuis een servertje (win2k AS) met routing&remote acces en DHCP deze is aangesloten op een switch met daaraan nog 2 werkstations.

Nu ben ik van plan op de resterende 2 werkstations wireless aan te sluiten op het bestaande netwerk.

In de FAQ heb ik iets gelezen over een Acces point, maar daar word ik niet echt wat wijzer uit of dat nu echt nodig ben.

Mijn vraag is nu: wat ben ik nodig om die resterende pc's op het bestaande netwerk te krijgen en wat moet waarin ?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

Pogostokje

* twiet *

Een access point is een draadloze hub, zo zeg ik het altijd maar. Wil je meer dan 2 PC's verbinden met elkaar dan heb je zo'n ding nodig, net als met een bedraad netwerk. In jouw geval wil je twee stations draadloos aansluiten op je netwerk. Dan heb je sowieso een access point nodig.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Pogostokje schreef op 07 april 2003 @ 19:32:
Een access point is een draadloze hub, zo zeg ik het altijd maar. Wil je meer dan 2 PC's verbinden met elkaar dan heb je zo'n ding nodig, net als met een bedraad netwerk. In jouw geval wil je twee stations draadloos aansluiten op je netwerk. Dan heb je sowieso een access point nodig.
idd, dus 1 AP die je wired aansluit op je LAN en in elke PC/laptop een wifi-card

[ Voor 5% gewijzigd door arikkert op 07-04-2003 19:55 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
hoe sluit ik zo'n acces point dan aan op me server of switch ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
+ search

Dit is al meermaals behandeld

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.