Toon posts:

XP Systeem crash tijdens spel !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb heel wat forums doorgekeken naar het opsporen van mijn probleem maar tot de dag van vandaag, kan ik nog steeds geen mogelijke oorzaak en oplossing vinden, van daar een nieuwe Topic.

Mijn systeem:
AMD Atlhon XP 1900+ (1.6GHz)
512 MB DDR
G-Force4 MX460 (Nvidia Detin. 43.45 driver)
2X HD
1X 40Gb Seagate (Master)
1X 80Gb Western Digital (Slave)
OS = Windows XP Pro

Laatste tijd heb ik wat problemen met mijn computer. Hij crash te vaak tijdens het gamen. Ik weet niet wat het probleem is ... of het aan mijn OS ligt of mijn hardware. Als de crash dan reageert niks meer. (ALT + F4 en ALT + CTRL +DEL) Beeld is dan bevroren, muis regeert niet kan niks anders doen dan mijn systeem HARD Resetten.

Ik heb zo'n beetje van alles geprobeerd.
- Tijdens gamen al mijn op achtergrond lopende Prog uitgeschakeld = Crash
- Nieuwe driver update = Crash
- Nieuwe DDR memmory Stick = Crash

Volgens mijn vrienden ligt het probleem aan mijn G-Force. Wat denken jullie ervan mijn probleem te hebben doorgelezen?

Ook nog een andere probleem is dat mijn computer de laatste tijd zomaar 100% van zijn CPU gebruik maak zonder dat die een opdracht heeft gekregen. Bij Taakbeheer is te zien dat EXPLORDER.EXE 98% van CPU gebruik maak. Als gevolgen hiervan is dat alles heel traag loop ... maar dat is een tijdelijke stres ... van ongeveer 2 ~ 5 minuten. Hoe kan dat komen...?

PLEASE help me if you know the answers to my problems. Jullie antwoord wac ik met belangstelling tegemoet. :D

Met dank,
Shinta

Ps. ik ben niet van NL dus hoop dat jullie mijn taal fouten doorzien en begrijp wat ik bedoel. :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 15:33

JdM

Humbled

Die Explorer.EXE fout staat in de search,

heb je al eens andere videokaart drivers geprobeerd ? Test ook je geheugen eens met memtest.

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 07-04-2003 19:26 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je het alleen met gamen dat ie vastloopt :?

zoja dan kan het inderdaad je videokaart zijn.
als je nu niet de nieuwste drivers probeerd maar een oudere uit de 40.xx of 3x.xx serie.
http://download.guru3d.com/

het kan ook zijn dat ie te warm wordt.
dan moet je de zijkant van de kast eraf laten en ff een ventilator erin laten blazen.
heb je er dan geen last van dan wordt ie te warm.

wanneer met gamen eigenlijk :?
zodra je begint of na een tijdje gamen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
na een tijdje gamen ...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt wel een warmteprobleem, met een programma'tje als Motherbord Monitor of Speedfan kan je de temperaturen van je processor uitlezen. Het kan zijn dat je videokaart erg warm wordt, alleen er zijn weinig videokaarten waar je de temperatuur van kan uitmeten. Hand in de kast en voorzichtig voelen aan het koelblok, of als je je PC heb uitgezet snel voelen ;)

Over je probleem dat je explorer opeens al je CPU kracht opslurpt is vrij veel te vinden, probeer eens [search=explorer.exe 100%]

Verwijderd

Topicstarter
Memtest .. ... het probleem komt nog steed voor als ik een nieuwe DDR gebruik.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Laat me eerste zeggen, wat een geweldige start post (dit soort posts maak je niet zo vaak mee ;))

En dan nu maar on topic ;) Mijn eerste gedachte gaat uit naar een te hoge temperatuur, kijk eens of het boeltje niet te warm wordt (de Motherboard Monitor is daar ideaal voor ;) link heeft Rafe al gegeven),
ten tweede kun je zien of er geen beschadigde clusters op je HD staan...
Het kan ook een virus of een worm zijn, ga dus je HD even scannen op virusen...
En als laatst, kan de voeding van je PC het wel trekken, wat voor vermogen heeft de voeding (dat laatste ga ik eigenlijk niet van uit ;))

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding ... 300W

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Is dat een A-merk voeding (Enermax, Antec e.d) of een noname/onbekend/vaag merk voeding? Kijk anders met MBM naar de voltages, ik dacht dat de afwijking maximaal 10% mocht zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus ook niet aan mijn Videokaart. Ik heb een vervanger kunnen lenen van een klasgenoot van me ... getest maar nog steeds crash mijn systeem na een tijdje spelen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ah, oke. :)
Draai dan eens een tijd deze test wat je CPU zo zwaar mogelijk belast.
Ondertussen houd je de temparatuur in de gaten om te kijken of dit niet te hoog gaat (60 graden).

Crasht het naar een tijdje, dan lijkt het me duidelijk dat je een koelingsprobleem hebt. ;)
Crasht het niet (en blijft de temp normaal), dan lijkt het me dat de koeling voor je CPU voldoende is. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Databeest. Het crasht idd als ik mijn CPU laat stressen. Hhhhuuuummmm... moet aar even een nieuwe CPU cooler gaan kopen en nieuwe CASEFANS ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie zeer voor het helpen met mijn systeem problemen. Het oorzaak van het Freeze probleem was pure ventilatie probleem. heb inmiddels een nieuwe kooler geinstaleerd en hij functioneerd weer als de oude. Stress temp = 45 Celcuis

Nog maals bedankt Tweakers !

Greetings,
Shin
Pagina: 1