Toon posts:

Win2000+Linux+FreeBSD

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment zowel Windows2000 als Debian GNU/Linux draaien op mijn pc. Ik gebruik LILO om te dualbooten met die twee. Nu heb ik een extra unallocated partitie gemaakt van enkele gigabytes, en daar wil ik nu FreeBSD op installeren. Maar de bedoeling is natuurlijk dat ik dan uiteindelijk gewoon kan kiezen bij het lilo bootscreen als ik opstart of ik win2k, linux of freebsd wil booten. Wat is de slimste manier om dit zo te krijgen?
Ik mag freebsd zich niet zelf in de MBR laten zetten, want dan is mijn lilo setup naar de haaien...

Any ideas?

Verwijderd

Gewoon freebsd d'rop gooien ZONDER lilo of grub of whatever......
Dan ga je naar debian
Stel je daar de lilo.conf in
voer lilo -v uit en voila.... :D

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Bij de FreeBSD installatie kiezen voor 'No boot manager' oid als je daarom gevraagd wordt - dan wordt de MBR niet overschreven. Vervolgens kun je je lilo-configuratie aanpassen om FreeBSD te booten.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
Owkay, dat was de informatie die ik nodig had :-) Ik wou nog eens dubbel checken, want ik zou niet graag een pc hebben die ik niet kan booten :-) peace

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Dat zou nog niet een grote ramp geweest zijn als je je rescue diskette van debian erbij had liggen dan had je lilo zo weer terug kunnen zetten :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

of hij had de boot menu van freebsd kunnen gebruiken, naar linux booten en dan lilo herinstalleren :)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb hier laatst ook een topic over gehad, kon je niks vinden met de search optie? bij mij was hij dus goed aangegeven maar op een of andere manier was de bootmenu van win2k weg... na een opnieuw installeren van win2k, en daarna lilo opnieuw runnen had ik het probleem gefixed :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Zie bovenstaande replys en deze link:
Topic: NOS policy - updated 01/04/03

Je moet goed opgelet tijdens het installen van freebsd? Er word je gevraagt wat je met de mbr wilt doen. "Do not touch the mbr" selecteren en je lilo / grub config updaten. Dit is echter iets wat wij als basiskennis beschouwen, en in de handleiding van freebsd staat dit ook. Dit topic gaat dus ook op slot.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 23:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.