Toon posts:

[HTML] 2 links onder 1 knop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het een hele makkelijke vraag, maar ik kan er niet uitkomen...
Ik heb een html pagina met drie frames. 1 met de content van een pagina, 1 met een menu en 1 met een submenu.
Als ik nu op een menuknopje druk dan moet de content veranderen en het submenu dus ook.
De content laten veranderen is niet zo moeilijk. Gewoon een linkje ervan maken en taget is mainframe zetten. Maar hoe kan ik het submenu mee laten veranderen?
Oftewel hoe kan ik twee links achter 1 knop zetten?

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Dit is duidelijk een taak voor JavaScript... Je kunt met een scriptje de inhoud van twee frames aan laten passen met 1 druk op de knop. Hierover kan een search op tweakers je ook wel wat leren denk ik.

Misschien kun je eens kijken naar de mogelijkheden van tables/layers... die discussie is puur esthetisch (en ook wel technisch eigenlijk) maar dan ben je in een klap van het probleem af. Frames hebben volgens de kenners allerlei problemen en tegen een van die problemen loop je hier op.

Verwijderd

Je kan ook de ene frame laten veranderen door een link zoals je vanplan was, op de geopende pagina zet je een "onload" script die de andere frame triggerd. Tip: Zoek een op onload.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
  <title>Bla</title>
  <head>
    <script language="javascript">
      function showPages(urlA, urlB) {
        top.mainframe.document.location = urlA;
        top.submenuframe.document.location = urlB;
      }
    </script>

</head>
  <body>
    <a href="#" onclick="showPages('bla.htm','jedda.htm');
  </body>
</html>

zoiets uit mijn hoofd...

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 07-04-2003 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
JavaScript. Zoekwerk :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.