Ik heb het nergens echt goe dkunnen vinden maar ik had twee vragen over de nieuwe gamersmuis van Logitech. Hij schijnt echt goed te zijn en ik wil wel weer iets ander dan de aldi muis (draadloos en opticsh) die batterijen leegzuigt in een dag. Ik zit te twijfelen tussen de mx500 en mx700. Nou vind ik draadloos erg handig maar vertraagd hij de muis dan niet erg? Of maakt het geen verschil. En zo ja hoeveel meter draad zit er bij de mx500? Ik zit altijd met het tekort aantal meters draad. 1.5-2 meter is echt te weinig.
1: De muis heeft geen tot een minimale vertraging wat niet te merken is
2: de mx500 heeft ong 2 meter kabel
2: de mx500 heeft ong 2 meter kabel
Verwijderd
heb er zelf geen ervaring mee met de MX muis. Heb wel de cordless optical desktop van logitech en die muis die daar bij zit is die echt niet geschikt voor game'n. Heb er een dual optical bij. Maar voor je probleem met je snoer, koop een usb verleng touwtje (of ps2 mocht je je muis niet op usb willen)
Ik heb de MX700, en merk geen enkele vertraging. Accuratesse is prima, hij sampled een stuk vaker dan de meeste muizen (Ik weet ff de cijfers niet meer uit mijn hoofd)
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
[rml][ Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?[/rml]
staat genoeg info in, en met de search kun je ook nog wel een paar dingetjes vinden
zoals dat veel gamers problemen hebben met de software icm alle knoppen
staat genoeg info in, en met de search kun je ook nog wel een paar dingetjes vinden
zoals dat veel gamers problemen hebben met de software icm alle knoppen
Verwijderd
Ik heb zelf een optical wireless muis van logitech maar het gebruikt AA baterijen veel te snel en is echt niet zo goed voor games. Ik heb net een dual optical besteld maar naar 5 dagen hoor ik dat het niet meer leverbaar is dus heb ik een mx 700 besteld. Ik hoop nu dat met een MX 700 ik beter met gamen kan enz.
ik heb een MX500. persoonlijk vind ik het een erg prettige muis. Hij is niet zo groot, ligt lekker in de hand, knoppen zijn prettig te bedienen. Ook de scrollknoppen zijn wel makkelijk als je geen zin hebt om uren te scrollen als je een document aan het doornemen bent o.i.d.
Voor gamen is de MX500 ook zeer geschikt. Speel zelf CS, werkt allemaal prima, software is ook wel goed, zorg ervoor dat je wel de juiste patches hebt voor de muis, want met oude software wil het scrollwiel wel eens nep doen, maar das een driverkwestie.
Ik heb zelf niet gekozen voor een draadloze muis omdat het écht wel vertraagd... mensen die niet zeggen dat een draadloze muis niet vertraagd zijn waarschijnlijk geen hardcore gamers. Wanneer het erop aankomt is een muis mét draad toch wel prettiger..
Voor gamen is de MX500 ook zeer geschikt. Speel zelf CS, werkt allemaal prima, software is ook wel goed, zorg ervoor dat je wel de juiste patches hebt voor de muis, want met oude software wil het scrollwiel wel eens nep doen, maar das een driverkwestie.
Ik heb zelf niet gekozen voor een draadloze muis omdat het écht wel vertraagd... mensen die niet zeggen dat een draadloze muis niet vertraagd zijn waarschijnlijk geen hardcore gamers. Wanneer het erop aankomt is een muis mét draad toch wel prettiger..
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Ok ik ga dan voor de MX500. Het is alleen jammer van dat draad maar dat moet ik maar op de koop toe nemen
Hehe, nou ik mag mezelf wel een hardcore gamer noemen en ik heb dus echt nergens last van met me mx700. Het enigste wat ik wel is mis, das dus me draadje.bille schreef op 07 April 2003 @ 18:39:
Lekker hoor zonder...............
draadloze muizen vind ik niks.. zit ik fijn te gamen doet mijn muis het opeens niet meer..
en ik heb geen probleem met kabel hoor...
optische muis + kabel forever!!
en ik heb geen probleem met kabel hoor...
optische muis + kabel forever!!
Maar jullie zeggen nu dus dat het geen verschil maakt? Voor de batterijen doe ik het nie. Ik heb er toch zat om op te laden. Waarom ik dit vraag is omdat de een zegt van wel en de ander van niet, wat moet ik nou eens geloven? Weet iemand een review waar dit dus in besproken word?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 22:14 ]
Verwijderd
Mij lijkt met draad voor een gamer fijner. Hij is beter is mijn ogen, ben zelf bezitter van zo'n MX/500 geval niet dat MX/700 echt veel verschilde, maar met draad is preciezer. Lijkt me
Dat weet ik van niet want Hij maakt gebruimvan precies dezelfde hardware alleen het draadloze gedeelte zit erbij.
Hoe het met de MX700 zit weet ik niet maar ik heb nu de MX500 en zo'n fijne muis heb ik nog nooit gehad. Dit nadat ik hiervoor een stervensdure Microsoft muis draadloze muis had, deze veranderde al héél snel in een vleermuis (vloog door de kamer met een deel van z'n ingewanden d'r uit
) omdat ik compleet gek werd van dat draadloze: lag, onnauwkeurig, traag en soms zelfs de verkeerde kant op
Al m'n vooroordelen over draadloos werden door die muis bevestigd.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Nou heb ik nog een vraag hoe zit dat nou met precisie. Ik kan wel zeggen hij is precies maar waarom? Omdat je snel op het punt bent waar je wilt zijn of omdat hij goed meebeweegd. Want hij kan toch niet precieser zijn dan je monitorpixels? Kleiner kan namelijk nie.
In de MX700 zit dezelfde 'techniek' als in de MX500 ja, deze draadloze muis schijnt dus gewoon even precies te werken als de MX500.
Ik heb nu ook al ruim voor een maand een MX500 en ik vind deze muis heerlijk. Hiervoor had ik een dual optical, die mijn niet erg super is bevallen. Toch blijft de oude blauwe optical mouseman van Logitech op nummer 1 staan in mijn top 3 van muizen, dat zijn echt mooie muizen.
Ik heb helemaal geen last van de kabel die er aan de MX500 zit, en ik speel dan zeg maar om de week wel eens een spelletje.
Is er trouwens geen handige computerwinkel bij jou in de buurt? Misschien kan je eens bij je plaatselijke computerboer die MX500 testen op een een of andere showroom-PC.
Oh, even ter aanvulling op dit stukje:
Ik merk zeer zeker verschil met deze MX500 en mijn oude Dual Optical. Ik werk dus op een houten bureau, wat eigenlijk niet echt een super ondergrond is voor optical muizen. Mijn oude blauwe muis had daar weinig last van, maar mijn dual optical zeer zeker. (en mijn standaard optical wheelmouse ook)
Ik heb nu ook al ruim voor een maand een MX500 en ik vind deze muis heerlijk. Hiervoor had ik een dual optical, die mijn niet erg super is bevallen. Toch blijft de oude blauwe optical mouseman van Logitech op nummer 1 staan in mijn top 3 van muizen, dat zijn echt mooie muizen.
Is er trouwens geen handige computerwinkel bij jou in de buurt? Misschien kan je eens bij je plaatselijke computerboer die MX500 testen op een een of andere showroom-PC.
Oh, even ter aanvulling op dit stukje:
Ik merk zeer zeker verschil met deze MX500 en mijn oude Dual Optical. Ik werk dus op een houten bureau, wat eigenlijk niet echt een super ondergrond is voor optical muizen. Mijn oude blauwe muis had daar weinig last van, maar mijn dual optical zeer zeker. (en mijn standaard optical wheelmouse ook)
[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 07-04-2003 22:54 ]
Ik heb zelf de Mx 700 en ik merk niks van een onnauwkeurigheid. Ik speel veel Mohaa en sta toch bijna altijd in de top. Wel zijn de battarijen vrij snel op en ik vergeet hem nog wel eens in de oplader te zetten en krijg dan een leuke waarschuwing dat de battarijen leeg zijn.
Ik muis nu met de MX 500.
Perfect ding. Ik had de Dual Optical, en die was ook zeer goed... ik merk amper verschil.. ook al draai ik deze MX op USB
Ik heb geen extra software nodig voor mijn games ofzo.. ik game alleen Quake 3 en gebruik Linux.. het is misschien ff googlen.. maar het werkt echt als een zonnetje nu
Ik ben erg tevreden over de MX 500 en hij is zeker waar voor zijn geld.
Een belangrijk detail is dat ik de muis meteen heb open geschroefd en het plaatje ijzer eruit heb gehaald. Dan is hij veel lichter
Perfect ding. Ik had de Dual Optical, en die was ook zeer goed... ik merk amper verschil.. ook al draai ik deze MX op USB
Ik heb geen extra software nodig voor mijn games ofzo.. ik game alleen Quake 3 en gebruik Linux.. het is misschien ff googlen.. maar het werkt echt als een zonnetje nu
Ik ben erg tevreden over de MX 500 en hij is zeker waar voor zijn geld.
Een belangrijk detail is dat ik de muis meteen heb open geschroefd en het plaatje ijzer eruit heb gehaald. Dan is hij veel lichter
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik heb een MX700, perfecte muis. Supersnel en ligt lekker in de hand. Met gamen totaal geen probleem. Enige nadeel is dat je, als je 'em niet in zijn mandje legt, verplicht een RSI pauze moet houden. Maar da's een kwestie van aanleren denk ik dan maar
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Ik heb net gezien in een review dat het geen verschil maakt tussen de refreshrate van de mx500 en de mx700. Dus dan is de mx700 niet laggy. Ik ga vor de mx700 want het schijnt dat er maar 1.4 mtr kabel bij de mx500 zit en om dat nou langer te gaan maken. Dan heb je denk ik kawaliteitsverlies. Al met al Thanks!
Volgens mij zit er ook maar iets van 1,5m. bij ja, zo nu en dan heb ik hier er last van dat de kabel net iets te kort is. Je hebt trouwens geen signaal verlies als je de kabel verlengt naar een max. van 5m., ga je daar overheen krijg je dus wel signaal verlies.
Verwijderd
Als je al meer dan 2 meter nodig denkt te hebben, dan zullen veel draadlozen ook tegen kunnen vallen: het bereik is vaak heel beperkt (heb hier minder als 2 meter draadloos meegemaakt - zodra ik opstond was het bereik weg, laat staan naar de woonkamer toe om bij de TV te muizen op de TV-out).
Ik heb het opgelost door de MX500 met 5mtr USB-verlengsnoer te nemen. Nu kan ik zowel muis/tobo/joystick/gamepad meenemen naar de TV...
PriceWatch: USB Kabel vanaf € 1,- per 2 meter tot € 5 per 10 meter
(langer als 10 meter kan wel, maar dan moet je misschien een USB-hub ertussen gooien om het signaal op te krikken - net als een Netwerk-Repeater dus).
Maat van me had de MX700, maar die heeft ie toch weer omgeruild voor de MX500 - deze laatste was iets kleiner en lichter (en naar zijn zeggen minder "laggy/hortend").
Ik heb het opgelost door de MX500 met 5mtr USB-verlengsnoer te nemen. Nu kan ik zowel muis/tobo/joystick/gamepad meenemen naar de TV...
PriceWatch: USB Kabel vanaf € 1,- per 2 meter tot € 5 per 10 meter
(langer als 10 meter kan wel, maar dan moet je misschien een USB-hub ertussen gooien om het signaal op te krikken - net als een Netwerk-Repeater dus).
Maat van me had de MX700, maar die heeft ie toch weer omgeruild voor de MX500 - deze laatste was iets kleiner en lichter (en naar zijn zeggen minder "laggy/hortend").
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 08:56 ]
Ik kan juist wel veel verschil merken tussen de MX700 en MX500. Ik heb alle 3 de mx muizen thuis in gebruik, dus de mx700, mx500 en de mx300. Ik heb ze alledrie hevig onderworpen aan een potje unreal tournament en counter-strike, en de mx500 reageert toch echt wel sneller dan de mx700. De mx700 geeft mij toch een beetje "blur" gevoel of hoe je dat ook mag zeggen, tis een beetje sloompjes. MX500 is redelijk fijn voor games, mx300 echter fijner, omdat ie wat lichter/kleiner is kan je hem sneller optillen. Optillen? Is dat dan nodig? Ja voor mij wel, ik heb maar een klein oppervlak voor de muis.
Maargoed, misschien is de mx700 een kwestie van wennen, ik heb m echter al een half jaar en vind de mx300 10x zo fijn voor games.
Maargoed, misschien is de mx700 een kwestie van wennen, ik heb m echter al een half jaar en vind de mx300 10x zo fijn voor games.
Had sinds zaterdag de mx500... maar die gaat vandaag terug naar de winkel. Reden: de rechtermuisknop klikt niet goed (lees moeilijk).
Maar ja, komt wel goed denk ik.
Maar ja, komt wel goed denk ik.
Ik heb ook een MX700 en die is echt top !
Had eerst een Deaktop Optical cordless, maar deze muis is veel beter. Heb nog geen verschil kunnen ontdekken met een draad optical
Had eerst een Deaktop Optical cordless, maar deze muis is veel beter. Heb nog geen verschil kunnen ontdekken met een draad optical
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
vraagje tussen door de rede dat ik nooit overben gegaan naar draadloos is dat 't "vroeger" zo was als je van rechts naar links ging met je muis en in die beweging fanatiek ging klikken er een grote vertraging optrat.
Kijk en bij games hoef ik niet te zeggen dat muis vertraging een beetje 'onaangenaam' is
Hoe is dit met de MX? als je dus van l > r of omgekeerd natuurlijk de muis beweegt, en dan fanatiek klikt. Treedt er dan vertraging op?
Kijk en bij games hoef ik niet te zeggen dat muis vertraging een beetje 'onaangenaam' is
Hoe is dit met de MX? als je dus van l > r of omgekeerd natuurlijk de muis beweegt, en dan fanatiek klikt. Treedt er dan vertraging op?
MX700 heb zo goed als geen delay.(nou: GEEN)
usb met draad(mx500) 125hz(dus 8ms), usb zonder draad(mx700): 125hz(dus 8ms)
mx700: 125hz, MS's beste draadloze 30-40hz(25ms..) ....

lees eens wat reviews.. ;p
[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 09-04-2003 09:02 ]
Verwijderd
Ik heb zelf hier de MX700... en ik moet zeggen puik muisje hoor! Had hiervoor een van de eerste optical muizen van Logitech (die donkerblauwe met dat blauwe ledje achter het logo!) en de MX700 die ik dus nu heb is een stuk preciezer, sneller en lekkerder moet ik zeggen!
Bovendien werkt ie lekker lang op z'n batterijen en zelfs als ie zegt dat ze bijna leeg zijn kan je zeker nog een uur ermee werken!!
Bovendien werkt ie lekker lang op z'n batterijen en zelfs als ie zegt dat ze bijna leeg zijn kan je zeker nog een uur ermee werken!!
Verwijderd
Heeft niemand gehoord van mouserate? (ff googlen). Met mouserate kan je de samplerate (en dus de precisie) van de muis meten. Hier mijn cijfers (nee, geen MX muizen, maar geeft mooi weer hoe een muis met dezelfde technologie draadloos/met draad werkt).
Cordless Mouseman Optical:
USB: 54hz
PS/2: 54hz
Mouseman Dual Optical:
USB: 125hz
PS/2: 60hz (bandbreedte limiet?)
Cordless Mouseman Optical:
USB: 54hz
PS/2: 54hz
Mouseman Dual Optical:
USB: 125hz
PS/2: 60hz (bandbreedte limiet?)
En mx500 met PS2 adapter eraan 190Hz dus dat is wel even wat meer.MaxBurn schreef op 09 april 2003 @ 09:01:
MX700 heb zo goed als geen delay.(nou: GEEN)
Verwijderd
Ik gebruik nu al een hele poos de MX700. Batterijen is niets van te merken, hij is bij mij nooit opgeraakt en ik gebruik hem de hele dag door. Snelheid, top! Ik speel veel games, en merk niets van traagheid of wat dan ook. Ik vindt hem zelfs fijner dan de MS Intellimouse Explorer die ik ook heb, maar af en toe wat moeite heeft om zijn positie te bekijken bij snelle bewegingen.
Ook de glijpootjes zijn van stukken betere kwaliteit dan de MS muis. Er blijft minder rotzooi aan plakken (lees: geen) en ze slijten zo te zien ook niet.
Ook de glijpootjes zijn van stukken betere kwaliteit dan de MS muis. Er blijft minder rotzooi aan plakken (lees: geen) en ze slijten zo te zien ook niet.
Nou me linkermuisknop bleef hangen dus ik heb hem teruggebracht. Zo een nieuwe gekregen. En ik heb een verlenginskabel gekocht en geen snelheidsverlies! Maar weet iemand een goed topic waar goede software van andere makers voor deze muis word besproken want ik kon niet echt goede software vinden en met de software van logitech kan ik lang niet alle knoppen gebruiken in SOF2.
Pagina: 1