Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schade aan chieftec

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede tweakers.
ik ben laatst op een lan geweest errug leuk allemaal.

ik heb daarzo mun deurtje van mijn chieftec afgehaald omdat ze steeds wilden kijken..

dus heb ik mijn deurtje er maar afgelaten maar na de 2 dagen zag ik dat mijn deurtje echt uber beschadigt is.

nu mijn vraag, kan ik dit met iets wegwerken? commandant of hoe heet dat?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/deur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/deur1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/deur2.jpg

ik heb al naar de chieftec importeurs gemailt en die willen 15 euro exl BTW en verzend kosten voor een deurtje hebben..

is dit een beetje redelijk of helpen jullie me met het mooi maken van mun deurtje?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
het is hard plastic dus je zult het nooit weg krijgen.... onder de blauwe laag zit nl het lelijke GRIJS! :D dus als je het echt weg wilt hebben zou ik die 15eurotjes betalen voor de deur ipv de spullen die je nodig hebt om het weg te werken (Schuurpapier, Amoniak, Spuitverf, Lak etc.)

Verwijderd

is wel redelijk...

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

RMA! :p

Nee probeer mischien wat sterk gelijkende verf te zoeken oid..

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Verwijderd

Probeer hem eens met water te schuren en anders vind ik €15 nog niet veel geld.

Verwijderd

Topicstarter
hier een stuk van het mailtje.

Dag Joerie,

Ik heb eindelijk antwoord van de subleverancier.
De kosten zijn:

Deurtje DA-01BL-D € 15.00

wat bedoelen ze hier mee?

--->Leveringsvoorwaarden:
Op al onze leveringen zijn onze algemene leveringsvoorwaarden van toepassing,
Alle genoemde prijzen zijn per stuk en exclusief 19% BTW af Progress.
Betalingsconditie: contant bij afhalen. <---

Vertrouwend u hiermee een passende aanbieding gedaan te hebben en in afwachting van uw reactie,
met vriendelijke groet,

Remko Nijhuis
Afdeling Verkoop
Progress Automatisering Hengelo B.V.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48
Ik weet niet hoe het zit met blauwe deurtjes, zijn die gecoat ofzo? Want ik weet van mijn zwarte Chieftec dat het gewoon helemaal zwart plastic is. Als dat zo is bij die blauwe kast kan je proberen met een schuurpapiertje met een hele kleine korrel 2000 ofzo voorzichtig die plektjes glad te schuren. Eventueel beetje bijwerken met verf.

[edit] Grmbl iedereen zegt hetzelfde :) Maar dan eerder...

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 07-04-2003 18:00 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 17:55:
hier een stuk van het mailtje.

Dag Joerie,

Ik heb eindelijk antwoord van de subleverancier.
De kosten zijn:

Deurtje DA-01BL-D € 15.00
dat dat het deurtje is wat je zoekt :) da = dragon bl = blauw, en de D = deur :z

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik wel.. maar wat er tusse de pijltjes staat :P beetje te meoilijk nederlands voor mij :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

BaRF schreef op 07 april 2003 @ 17:58:
dat dat het deurtje is wat je zoekt :) da = dragon bl = blauw, en de D = deur :z
neej
da = dragon bl = blue en de D = door ;)

iig mod die deurtje van je :) haal het midden stuk eruit en vervang het door plexi..

[edit]
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 17:59:
dat snap ik wel.. maar wat er tusse de pijltjes staat :P beetje te meoilijk nederlands voor mij :P
de kosten zijn excl. btw wat ik zo lees dus je moet dat nog is maal 1,19 doen..

[ Voor 32% gewijzigd door ReseTTim op 07-04-2003 18:04 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 12:12
hmmm schijnt 15euro ex btw te ziin........
en voor de rest wat over dat als je iets leveren dat het dan onder hun leveringsvoorwaarden valt :Z

btw erg lullig die kast zo, ik heb zelf ook een chieftecje staan en vind het hele mooie kasten, zonde, ik zou dr zeker een nieuwe deur in doen, is het meer dan waard

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

je gaat erheen, haalt t deurtje op en betaalt 15 euro. :)

Launching containers into space

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:59:
Betekent dat het deurtje jou 17,85 ex verzendkosten, gaat kosten.

Verwijderd

Topicstarter
dat idee van resettim lijkt me wel wat. :P alleen kijken wat ik met het plexie ga doen :P een glowdeur :)

heb nog een zooi 4 mm plexie ligge hier..

er is 1 nadeel. hoe krijg ik het plexie zo bollend zoals de kast :(

Verwijderd

In de oven doen, dan kan je het zo buigen.
Dus gewoon verhitten met je magnetron of iets dergelijks!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:58:
In de oven doen, dan kan je het zo buigen.
Dus gewoon verhitten met je magnetron of iets dergelijks!
ziekelijk plan hehe ik ken mezelf.. smelt het om mijn handen heen ofzo :P

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18

EntonoX

Team leider

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:33:
dat idee van resettim lijkt me wel wat. :P alleen kijken wat ik met het plexie ga doen :P een glowdeur :)

heb nog een zooi 4 mm plexie ligge hier..

er is 1 nadeel. hoe krijg ik het plexie zo bollend zoals de kast :(
1) deurtje op zn kop op het aanrecht leggen.
2) gasfornuis aanzetten (kleine pit ofzow)
3) plexiglas ruim boven de vlam houden todat het redelijk week wordt.
4) snel plexiglas in het deurtje leggen en vasthouden totdat het afgekoeld is.

en met een beetje experimenteren en geluk, et voila.... gebogen plexiglas!!

suc6

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Topicstarter
hehe dan word het wel lelijk wit volgens mij.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je ook complete voorkantjes kopen?
Kan ik van mn scorpio een dragon maken :+

Verwijderd

Topicstarter
ja wil je het mail adres hebben van de chieftec importeurs???

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Mhh, als je een nieuwe deurtje besteld, contact mij even als je wilt, ik moet er ook 1 hebben :+

deurtje At gijs-weeber.nl

Verwijderd

ik zou eerst gewoon proberen het deurtje te fiksen en als dat niet lukt dan koop je een nieuwe..

je hebt toch niets te verliezen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

euuh, even offtopic, iedereen wilde je drives zien, wat is daar zo bijzonder aan?
Indien ze bijzonder zijn ben ik ook wel benieuwd ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:47
Zou een mailtje naar chieftec sturen dat je pas een kast heb gekocht en dat je bij die winkel van het kastje naar de muur word gestuurd...

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Topicstarter
uhh voor pics zie mun sait.. SIG,..,. o.a baybus etc etc

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

je kan ook ffies naar de schilder toe gaan of je moet het thuis hebben zoals oeloe :D een verffohn die zijn vrij warm en kan je het goed in de hand houden :D wij hebben met zon fohn mijn waterblokken dicht gesoldeert :D

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

ReseTTim schreef op 07 april 2003 @ 21:22:
wij hebben met zon fohn mijn waterblokken dicht gesoldeert :D
Ben jij zo arm dat je geen gasfornuis hebt dan? :D

[ Voor 31% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 21:47 ]

Verwijderd

Koop in godsnaam n nieuw deurtje, want zo mooi als fabriek-spuitwerk krijg je het nooit meer, met alles respect richting jou dan

Verwijderd

Hmmz ik zou dat dan toch maar voor die 15 euro doen!

Verwijderd

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 21:47:
[...]

wat als je een elektrisch fornuis hebt? 8)7 8)7 8)7

komt geen warmte vanaf, alleen derop

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 22:44:
[...]

wat als je een elektrisch fornuis hebt? 8)7 8)7 8)7

komt geen warmte vanaf, alleen derop
Dan leg je je plexi er toch op? 8)7 8)7 8)7

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

als je dun acrylglas koopt bij de gamma (9,95 voor een plaat van 100x50cm) dan laat zich dat heel erg makkelijk buigen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 21:47:
je zit met waterblokjes met een ander soort solderen en zo kan je het blok fijn vast zetten in je werkbank..

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:28
kan je bij die leverancier ook 5.25" afdek plaatjes krijgen? of heeft iemand ze over :P, ik heb er namelijk nog 1 nodig (meteen een stuk of 4 kopen als het kan :))
die dingen worden namelijk nog wel eens vern**kt bij het stealthmodden, of baybus maken ;)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Tsja, commandant is meer voor staal, ijzer e.d. Zal niet lekker gaan met kunstsfof. Ik zou gewoon een ander deurtje kopen voor 15 pleuro, of gewoon deze erop laten zitten.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Heb een keer de prijs van een deurtje opgevraagd bij www.tweakshop.nl. De prijs die ik daar kreeg was aanzienlijk lager dan de 15 euro ex. van Progress

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Row
  • Laatst online: 20-11 16:26

Row

Ik heb ongeveer het zelfde probleem alleen heb ik krasje op de kast zelf! :( heeft iemand enige id hoe je dit weg kan werken?

Verwijderd

Row schreef op 09 april 2003 @ 20:14:
Ik heb ongeveer het zelfde probleem alleen heb ik krasje op de kast zelf! :( heeft iemand enige id hoe je dit weg kan werken?
Je kan ook gewoon een ander zijpaneel bestellen denk ik. of wil j e er geen geld aan uitgeven? :?

• Demo
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou voor het plexi gaan.. als dat mislukt kan je altijd nog een nieuw deurtje halen en zulke dikke krassen krijg je nooit echt netjes weg. En als het plexi lukt heb je een mooie en exclusieve mod, en je hoeft het deurtje ook niet meer open te doen om je drives/baybus te zien :P
edit:
Zijpanelen kan je ook gewoon kopen, kijk maar bij XXLCases of FreezingHardware of een andere CM-winkel, die hebben ze gewoon of met een raam. Zijn wel achterlijk duur trouwens..

[ Voor 26% gewijzigd door Demo op 09-04-2003 21:08 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Row

Row

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:57:
[...]

Je kan ook gewoon een ander zijpaneel bestellen denk ik. of wil j e er geen geld aan uitgeven? :?
eigenlijk niet want aan de andere kant zit een mislukte raam case mod dus zou ik voor beide een nieuwe moeten halen....

Verwijderd

Row schreef op 09 april 2003 @ 21:12:
[...]

eigenlijk niet want aan de andere kant zit een mislukte raam case mod dus zou ik voor beide een nieuwe moeten halen....
euhh ligt het aan mij of snap niemand het? sorry yo

• Row

Row

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:00:
[...]

euhh ligt het aan mij of snap niemand het? sorry yo
ok ik snap dat je het niet snapt... ik zal het proberen uit te leggen :P

Ik heb een tijd terug een raam proberen te modden in de zijjkant van men kast, op de plaats waar iederen het doet.. dus deze zijde zou ik graag willen vervangen door een nieuwe... maar nu is het probleem de andere zijde zitten krasjes op en die wil ik ook vervangen maar dat zou me doen rond de 100 euro gaan koste.

Nou snap ik dat aan dat raam niets meer te doen valt op dan koop ik voor die gewoon een nieuwe. maar de andere kant zitten alleen een paar krasjes op mijn vraag is nu hoe krijg ik dat goed weg gewerkt? op nieuw spuiten... of met een of andere lak bijwerken :/

Verwijderd

Mss kan je is bij een carrosseriebedrijf gaan kijken voor een potje lak ( Je moet wel weten wat voor kleur je moet hebben: bij de gamme hebben ze een machine dat dat berekend of herkend. )
Of je case binnendoen bij een carrosseriebedrijf en laten spuiten. je kan het ook zelf doen maar dan ben je niet zeker of het goed is he.

Goed idee?

• Row

Row

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:08:
Mss kan je is bij een carrosseriebedrijf gaan kijken voor een potje lak ( Je moet wel weten wat voor kleur je moet hebben: bij de gamme hebben ze een machine dat dat berekend of herkend. )
Of je case binnendoen bij een carrosseriebedrijf en laten spuiten. je kan het ook zelf doen maar dan ben je niet zeker of het goed is he.

Goed idee?
mmmkay thx for teh info maar ik zie me al aankomen bij zon bedrijf met zon zij paneel in men poot :P
Het zal iig niet zoveel kosten omdat het om maar een beetje gaat :/

Verwijderd

Row schreef op 09 April 2003 @ 23:09:
[...]

mmmkay thx for teh info maar ik zie me al aankomen bij zon bedrijf met zon zij paneel in men poot :P
Het zal iig niet zoveel kosten omdat het om maar een beetje gaat :/
Ik denk dat het het beste is om je hele case te laten spuiten.
voordelen:
-Je kan je eigen kleuren kiezen
-Je hebt geen kleurverschil met andere deel van case
-Je kan je case vanbinnen mee laten spuiten

nadelen:
-Je bent je ECHTE chieftec kleurtje verloren (als je dat iets zou uitmaken)

Het beste is dat je het kan laten spuiten door iemand die je kent, of op school ofzo.

Wij hebben bv. een carrosserie afdeling op school dus ik kan het daar laten doen.
Iemand uit mijn klas zijn vader heeft ook een carrosseriebedrijf >:)
Maar ik hoef het niet want mijn case is nog mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Row schreef op 09 April 2003 @ 23:05:
[...]

ok ik snap dat je het niet snapt... ik zal het proberen uit te leggen :P

Ik heb een tijd terug een raam proberen te modden in de zijjkant van men kast, op de plaats waar iederen het doet.. dus deze zijde zou ik graag willen vervangen door een nieuwe... maar nu is het probleem de andere zijde zitten krasjes op en die wil ik ook vervangen maar dat zou me doen rond de 100 euro gaan koste.

Nou snap ik dat aan dat raam niets meer te doen valt op dan koop ik voor die gewoon een nieuwe. maar de andere kant zitten alleen een paar krasjes op mijn vraag is nu hoe krijg ik dat goed weg gewerkt? op nieuw spuiten... of met een of andere lak bijwerken :/
ken je beter een nieuwe kast van 109 pleuro.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had een tijdje terug ergens anders gelezen dan het precies de zelfde kleur is als Indigo Blue van Volkswagen, (moet je ff langs een VW garage gaan) en een potje lak halen :)

En idd, plexi is best goed te buigen als je het warm maakt. Verder kan je altijd nog je deurtje bestellen alsje het verneukt met dat plexi gedoe :P je had plexi immers toch al liggen dus geen rpobleem :P

en PartyBoy, ik wil ook nieuwe blauwe frontjes voor 5,25" bays :S :( ff mailen dan maar??

Verwijderd

Je kan dat stukje van je deur in de klei of plasticine ofzo leggen zodat je een mal hebt. Stukje plexi er bovenop, verfbrander er overheen en het smelt mooi in die vorm. Kan je daarna alsnog dus dat stukje vervangen. Ik weet alleen niet of klei ofzoiets uitzet als het opdroogt. Misschien dat DASklei ofzoiets, wat ze bij de bart smit hebben al werkt. Dat wordt vanzelf hard, hoef je dus niet te bakken.

Eigenlijk is net zo handig om gewoon een nieuw deurtje te kopen :) Misschien nog eens bij meer winkels een prijsopgave vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
die frontjes zijn niet los te verkrijgen bij progress.. en voor een simpele fan houder vragen ze ff 5 euro exl alles.. best duur..

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Plank, ik heb hier nog een fanhouder voor een Chieftec liggen hoor ... nog mooi paars ook ! :) Kan je wat mij betreft zo komen halen.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hoe diep zijn die krassen? Er zitten wel een paar redelijk diepe bij zo te zien... je kunt proberen met een soort plasticpolijstpasta de krassen weg te werken. Dat is ongeveer hetzelfde spul als wat je kunt gebruiken om krassen in het LCD van je mobiele telefoon weg te poetsen. Bij Conrad kun je zo'n tube kopen. Uiteindelijk zul je echter niet echt veel goedkoper uitzijn dan als je dat nieuwe deurtje koopt.

Wat misschien een leuk ideetje is: plexiglasmod doen zoals ReseTTim voorstelde, stukje gebogen plexiglas mat maken door te schuren/zandstralen/bedenk zelf iets. Dan LED's of een CCFL aan de zijkant en je hebt een egaal verlichte glowpad. Moet wel werken lijkt mij. :) Gewoon een transparant raampje in je deurtje lijkt mij niks aan, aangezien je dan weer je 'mooie' beige drives ziet zitten. ;)
Pagina: 1