Ik ben een spel aan het ontwikkelen in Flash MC an ik wil graag een highscore bijhouden en inloggen. Ik heb een aantal voorbeelden gezien van communicatie tussen php en mysql, of php en een tekstbestand, maar er lijken altijd veiligheidsproblemen te zijn. Bijvoorbeeld: een methode om een flash bestand een url met variabelen: url.php?highscore=100 te laten outputten is makkelijk te hacken door gewoon dit php bestand aan te roepen met een hogere highscore.
Ik kan natuurlijk een wachtwoord in php en flash toevoegen en zo kijken of dit php bestand gerechtigd is om dit flash bestand aan te spreken, en andersom, maar iedereen kan tegenwoordig de source van het flashbestand achterhalen en zo is deze methode ook nutteloos.
Mijn vraag is dus: Wat is de veiligste manier om een login/highscore communicatie tussen php en flash op te zetten, of is dit gewoon niet mogelijk?
Ik kan natuurlijk een wachtwoord in php en flash toevoegen en zo kijken of dit php bestand gerechtigd is om dit flash bestand aan te spreken, en andersom, maar iedereen kan tegenwoordig de source van het flashbestand achterhalen en zo is deze methode ook nutteloos.
Mijn vraag is dus: Wat is de veiligste manier om een login/highscore communicatie tussen php en flash op te zetten, of is dit gewoon niet mogelijk?
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....