Toon posts:

Freesco webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn freesco router staat een webpagina. Deze is extern dus via mijn ip adres te benaderen. Nu heb ik op een van mijn clients een webserver geinstalleerd. In de router heb ik poort 80 geforward naar mijn interne ip adres. Echter nu heb ik dus twee websites die luisteren naar poort 80. Hoe is dit op te lossen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

door er eentje uit te schakelen en/of op een andere poort te laten draaien :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

TheVMaster

Moderator WOS
door een index.html/php te maken die ze bv routeert op basis van de header (dus bv je hebt 2 sites www.website1.nl en www.website2.nl dan zorg je ervoor (in asp weet ik het wel) dat de een bv wordt doorgelust naar http://jefreescorouter.nl/website1 en de 2e naar http://jefreescorouter.nl/website2 :) )

Zo heb ik het ook een tijdje gedaan met mijn server totdat ik ontdekte dat je met IIS eenvoudig Hostheaders kon configureren waardoor bovenstaande niet nodig was...

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 10:03
Bij de setup kan je opgeven op welke poort je http server draait en anders ff in de httpd.conf van apache de poort veranderen.

Verwijderd

je kunt ook de websites op één daemon laten draaien en dan met virtual hosts werken....

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn alternatieve poorten voor een webserver.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:03:
Wat zijn alternatieve poorten voor een webserver.
80, 1080, 8080 :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, ik heb de poort gewijzigd in 8080 echter de site is nog steeds te benaderen dmv poort 80.?????

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:11:
Vreemd, ik heb de poort gewijzigd in 8080 echter de site is nog steeds te benaderen dmv poort 80.?????
welke heb je aangepast :?
en waarom wil je twee webservers draaien :?
heb je daar een speciale reden voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn freesco router aangepast ( optie 43 poort 80 >> 8080)/
Ik wil er eigenlijk maar eentje draaien de andere is puur voor testen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 18:16:
Ik heb mijn freesco router aangepast ( optie 43 poort 80 >> 8080)/
Ik wil er eigenlijk maar eentje draaien de andere is puur voor testen.
en je hebt opniwue gestart?
of "rc_httpd restart" gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Poort 8080 wordt nu geforward naar mijn freesco router, dit werkt.
Echter poort 80 wordt niet geforward naar mijn client. Hierop draait w2000 server met IIS. Hierop geinstalleerd een webpage gemaakt mbv frontpage. Deze staat ingesteld op poort 80. Wat do I wrong!!!!
ps reboot heb bij iedere wijziging gedaan.
:'( :'(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:50:
Poort 8080 wordt nu geforward naar mijn freesco router, dit werkt.
Echter poort 80 wordt niet geforward naar mijn client. Hierop draait w2000 server met IIS. Hierop geinstalleerd een webpage gemaakt mbv frontpage. Deze staat ingesteld op poort 80. Wat do I wrong!!!!
ps reboot heb bij iedere wijziging gedaan.
:'( :'(
ehm je hoeft toch niet een poort te forwarden naar je freesco bak, die zit toch rechtstreeks op internet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet dat men met poort 80 rechtstreeks op mijn router komt maar op mijn client daarom dus.
Maar kan ik wel door op een van mijn clients mijn ip/adres in te tikken (externe adres)op deze website terecht komen. Ik bedoel dus mijn externe IP/adres wat ik van mijn provider gekregen heb. Mijn interne adres werkt wel.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 21:00:
Ik wil niet dat men met poort 80 rechtstreeks op mijn router komt maar op mijn client daarom dus.
Maar kan ik wel door op een van mijn clients mijn ip/adres in te tikken (externe adres)op deze website terecht komen. Ik bedoel dus mijn externe IP/adres wat ik van mijn provider gekregen heb. Mijn interne adres werkt wel.
hoe test je of het werkt eigenlijk?
kijk eens goed in de faq, daarin staat dat je poortforwardings niet zelf kan testen zonder hulp van buitenaf (bijvoorbeeld een proxyserver of iemand de even met je server connect)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een forwarding bij .tk aangevraagd. En hiermee test ik dus. Dat zal toch moeten werken?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 12:11:
Ik heb een forwarding bij .tk aangevraagd. En hiermee test ik dus. Dat zal toch moeten werken?
nee

code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

bron

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit via een proxy server doe. Werkt het dan wel?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tis jammer dat je IIS draait. Bij apache kun je een proxyforward bouwen die gewoon je verkeer doorketst naar een ander ip

Bij ISS weet ik het dus niet

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik surfen via een proxy server.??

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 10:40:
Hoe kan ik surfen via een proxy server.??
Dat kun je op google toch zo vinden :? , surfen via een proxy is heel simpel ;

je gaat in IE naar tools , internet options , connections , LAN settings en daar Use proxy server aanvinken en de bijbehorende informatie invullen. :)

/als je dus een NL os hebt moet je het ff vertalen :>

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenT op 09-04-2003 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar werkt het wel op die manier, dus als ik een proxy server invul onder internet options kan ik dan wel mijn interne webserver benaderen.?? Weet je toevallig enkele goed werkende proxy servers?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:51:
Maar werkt het wel op die manier, dus als ik een proxy server invul onder internet options kan ik dan wel mijn interne webserver benaderen.??
daarmee kan je checken of je poortmapping goed is ;)
Weet je toevallig enkele goed werkende proxy servers?
die van je isp?

Verwijderd

Topicstarter
Is het voldoende om de proxy server in te vullen bij mijn client of moet ik die invullen in mijn freesco router? Wat is het verschil?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 19:42:
Is het voldoende om de proxy server in te vullen bij mijn client of moet ik die invullen in mijn freesco router? Wat is het verschil?
*zucht*

in freesco hoef je die proxy niet in te stellen, in je client natuurlijk, aangezien je het daarmee test.

Maar ik vraag me af hoe iemand die deze basic zaken niet weet een webserver wilt gaan beheren ;) nofi
Pagina: 1