[WinXP] Inet / Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:38
Mijn oom heeft thuis een 56,6k lijntje voor internet en een huisnetwerkje. Er zijn alleen wat problemen. Als hij namelijk het netwerk gebruikt dit gaat via crossover kabels, dan kan hij niet op internet omdat de ip adressen statisch zij. En voor zij internet moet er weer een flexibel ip adres zijn ingevuld.

Ik heb al vele dingen geprobeert maar nog niet dce oplossing gevonden. Ik ga niet vaak naar ze toe maar ik wil wel even dat dit wordt opgelost. :) Ik bedacht mij thuis pas dat je iets kan doen met een 2e netwerkomgeving??

Systeem 1

Intel P4 1,6
256 DDR
MSI mobo, vraag me niet wat, mijn oom is alergisch om pc's open te maken
WinXP Prof NL

Systeem II

P-III 800
396 Mb-ram
Win98se

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je oom een 56k lijntje heeft, heeft ie dus ergens een modem erin hangen. Een modem aansluiting is wat anders dan een UTP (RJ45) aansluiting. Hij heeft dus waarschijnlijk ook ergens nog een netwerkkaart in een pc zitten.

Die netwerkkaarten kun je gewoon met een cross kabel verbinden en dan een statisch ip instellen.

De modem heeft in dit geval niets met je netwerk te maken.

Als het bovenstaande nou onzin is en hij heeft helemaal geen modem _en_ een netwerkkaart, dan is het het makkelijkste om in beide computers een netwerkkaartje stoppen en die met een cross kabel te verbinden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Maximus
hij heeft een netwerk tussen beide met crossover en inet via een modem op zijn pc = PC1 alleen als hij wil inetten moet hij eerst alle instellingen van de PC veranderen omdat hij van statisch naar flexibel moet

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:53

SpeedBart

Futurama 0wnage

Hoe deel ik Internet ?

Lees deze ff door, het kan nooit zijn dat hij via zijn netwerk kaart inbelt met 56k of met zijn 56k modem een cross verbinding met die andere pc heeft. Dus dat hij iets in moet stellen kan nooit....Of hij stelt het bij de verkeerde in. Hint: externe toegangsadapter

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

heb je wel een router draaien...?
winroute pro is een goeie... :)
suc6

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 05:11

BwO

Up The Irons!

Ten eerst het is dynamisch niet flexibel
Ten tweede gebruik de search, er is genoeg te vinden over internet sharing

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Maximus
Nee het gaat niet om internet sharing :)

hij heeft een netwerk draaien tussen 2 pc's, via een Crossover cable. Die instellingen zijn Dynamisch.

Het internet hoef NIET gedeeld te worden

echter als mijn oom wil internetten via zijn 56k lijntje dan moet hij eerst zijn netwerk instellingen veranderen omdat er maar 1 netwerk beschikbaar is en die is Dynamisch.

Oftewel er moeten 2 netwerken komen

1 voor internet die flexibel is
1 voor netwerk die dynamisch is.

en hij moet gewoon kunnen internetten zonder zich zorgen te moeten maken over dat netwerk. En nee het internet hoeft niet gedeeld te worden.

[ Voor 88% gewijzigd door Maximus op 07-04-2003 19:19 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
modem en netwerk staat los van elkaar, dus die installingen van je netwerkkaart zouden er niks me te maken moeten hebben...

Of begrijp ik iets niet :P

• Maximus
mijn oom heeft op dit moment maar 1 netwerk, waar zowel internet als lan overheen gaan en dat wil niet. Dus er moet een 2e netwerk verbinding komen. Alleen hoe doe je dat in XP.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
M@ximuS schreef op 07 april 2003 @ 19:24:
mijn oom heeft op dit moment maar 1 netwerk, waar zowel internet als lan overheen gaan en dat wil niet. Dus er moet een 2e netwerk verbinding komen. Alleen hoe doe je dat in XP.
2e nettwerkkaart erin (kost je hooguit 9.95 in de winkel waar ik werk, wat zeg ik liggen hiero 2 100mbit realtecs niks te doen :P). en klaar ben je.

De ene stel je in voor internet, en de andere voor lan.

maareh, 56k gaat niet over een netwerkverbinding. Ik snap niet waar je heen wilt.

netwerk en internet gaat hiero ook door 1 kabel met dezelfde verbinding... heb je een server ofzo?

• Maximus
1 Internet Netwerk
verbinding via de telefoon lijn met KPN Telecom

2 LAN Netwerk
verbinding via een RJ-45 Kabel.

de beide verbindingen moeten naast elkaar lopen. Echter dat doen ze niet. Want zoals ik al eerder zei moet mijn oom dingen veranderen zodat hij kan internetten. Mijn oom is niet echt het type in duidelijk dingen beschrijven maar zo zei die het.

Vermoedelijk zijn het de netwerk instellingen die hij van Dynamisch naar flexibel zet. De oplossing is:

1 = Inbel verbinding voor KPN
2 = LAN verbinding tussen beide computers

Alleen hoe doe ik dat in windows XP? Want ik ken XP alleen in combinatie met router & Kabel/DSL/ADSL

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Die twee hebben toch totaal niets met elkaar te maken :?

Stel telefoonverbinding in zoals hij wilt voor internet verbinding, stel 192.168.*.* IP adressen vast in op NIC's en klaar.
van Dynamisch naar flexibel
Dynamisch is wat jij flexibel noemt ;)

Dus nogmaals: zoals jij (of je oom) het stelt is er helemaal geen probleem - via telefoon "internetten" en via NIC tegelijkertijd het intern netwerk op kan helemaal tegelijk. Sterker nog, er zijn miljoenen mensen die niet anders doen :)

Of begrijp ik het nog verkeerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1