Toon posts:

Barebone als hoofdsysteem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 comps (zie signature) 1e gebruik ik vooraal voor gamen internetten films kijken mp3 spelen branden kortom alles :P En 2e pc is lan-bak enzo.

Nu zat ik eens te denken... als ik die 2 pc's nou combineer... Dus dan verkoop ik allebei de pc's en koop ik van dat geld een goeie barebone :) Funtioneert een barebone een btje goed als hoofd pc waar ik dus alles mee doe? Iemand zei tegen mij dat je beter niet kon doen en gewoon pc kon houden maar ik vraag me af waarom? Barebone is toch even stabiel en kan toch ook alles wat me gewone pc kan :?

Ok minder ruimte in kast enzo maar dat vind ik niet zo heel erg als alles maar wel btje koel kan blijven. Ik d8 zelf aan p4 barebone met radeon 9700pro enzo. Wel 1 met 2 5.25inch sloten...

hlp me :>

(lol @ typvout in topictitel maarjah :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 17:10 ]

Verwijderd

Persoonlijk heb ik het helemaal niet op al dat on-board gedoe, dus ik zou het nooit doen. Een barebone is voor "erbij" en mijn "hoofd-computer" hou ik gewoon standaard een midi-tower met lekker veel ruimte voor uitbreidingen en koeling...

Verwijderd

als ik die 2 bakken zo zie, denk ik dat het je wel eens een gemis kon gaan worden... Zeker voor overklokken, gecasemod e.d. zijn barebones minder geschikt, en je kan er véél minder aan upgraden (ander mobo, wat in een PCI slot e.d. kan lastig worden).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Typo :)

[ Voor 20% gewijzigd door LopeZ op 07-04-2003 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:09:
Persoonlijk heb ik het helemaal niet op al dat on-board gedoe, dus ik zou het nooit doen. Een barebone is voor "erbij" en mijn "hoofd-computer" hou ik gewoon standaard een midi-tower met lekker veel ruimte voor uitbreidingen en koeling...
Onboard troep vind ik idd ook nix maar een barebone heb meestal 1 of 2 pci sloten. Onboard LAN heb ik geen problemen mee maar geluid moet wel via een sblive gaan :) En een AGP slot moet er zoiezo op zitten. Dus wat is er dan onboard? Nix toch :P Overtuig me om het niet te doen :D

Verwijderd

Meeste AGP kaarten kan je al één PCI slot door afschrijven, doordat die koeling anders zijn werk niet meer goed kan doen, en met een barebone mis je denk ik het overklokken en het leuke van het bouwen. komt nog bij, die dingen doen het lang niet zo goed op LAN's als een echte bak.

En als het een hele hete lan is, ben je de gebakken CPU...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Barebone als hoofdpc kan makkelijk
o.b. Geluid is tegenwoordig van heel goede kwaliteit, lan is gewoon goed en VGA is te upgraden.
Dus ik zou het gewoon doen als je vind dat je te veel pcs hebt staan.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Lijkt me best kunnen. Alleen zou ik er wel eentje nemen waar een AGP slot in zit en evt ook een pci. Om het een beetje koel te houden is een goede, grote casefan heel belangrijk. Dus ik zou kijken of je er een 80mm of groter in kwijt kunt dmv te dremelen.

edit-> Een review van 4 P4 barebones: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1798

[ Voor 16% gewijzigd door kutkip op 07-04-2003 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:11:
als ik die 2 bakken zo zie, denk ik dat het je wel eens een gemis kon gaan worden... Zeker voor overklokken, gecasemod e.d. zijn barebones minder geschikt, en je kan er véél minder aan upgraden (ander mobo, wat in een PCI slot e.d. kan lastig worden).
Als ik een snelle bak snel bakkie ga kopen dan heb ik geen behoefte aan overclocken en ik vind die barebone er zoiezo wel kewl uitzien dus casemodden ook eigenlijk niet echt. Upgraden van mobo enzo is idd wel een punt. Maar de rest kan je wel allemaal upgraden, cpu, vga enzo. Dus stel ik wil een keer een andere cpu die niet in die barebone gaat dan koop ik gewoon een hele nieuwe toch?

Nog meer voordelen
-Stiller
-Minder ruimte
-Sneller

Iemand nog een reden waarom ik dit niet zou doen? (kweet niet of ik dit zo hier mag vragen maar weet iemand toevallig wat dan een bakkie voor mij zou zijn. minimaal 2pci , 1agp 2xddr 333, p4, 2x 5.25inch)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54

Tubby

or not to be

Ik heb mijn gamesys sinds kort ook vervangen door een Bareboon en ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van heb gehad.

Ik heb een creative slix met 2.4 P4, 512mb en een radeon 9500 aangeschaft :9~

Ongeveer 1x per maand bezoek ik een lan en dan is het bijna een must :P

Thuis speel ik er alleen games op en draait ie seti. Email, chatten en office doe ik op mijn laptop.

Maar zeker een aanrader voor een doorgewinterde lanbezoeker :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Tubby op 07-04-2003 17:27 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Hmm veel geblaat in dit topic. IK heb zelf een shuttletje sb51g. Om even op de reacties hierboven te reageren. Je kan zowel de agp als de pci gebruiken aangezien de agp aan de andere kant van het pci slot zit (de heren hebben hun huiswerk niet gedaan in dit topic). Je kan hier alle mogelijke troep in kwijt. Zoals de mijn bijv. p4 3ghz met hypertreading 2x512 MB pc2700 geheugen 1 pci raid kaartje 2x250 GB harddisks 1 radeon 9700 pro binnenkort een all-in-wonder. onboard 6.1 geluid was beter dan me audigy 1 dus heb het maar bij mn onboard kaart gehouden onboard netwerk kaart werkt ook perfect. En de FSB is in stapjes van 1 te verhogen. Dat in combinatie met een leuke dvd brander is een Uber systeempje!! En hitte is ook niet het probleem draai nu op een FSB van 140 met een temp van 35 graden zowel me CPU als me kast is zo warm dat noem ik toch een hele prestatie voor een klein opdondertje. Dus al met al zou ik zeggen koop er gewoon een. :) Alle reacties hierboven zijn gebakken lucht ze weten niet waar ze het over hebben. Als je niet weet waar je het over hebt post dan gewoon niet! Sorry hoor normaal reageer ik practisch nooit maar dit moest ik ff kwijt ;)

p.s Dit ziet er toch best leuk uit http://www.casewraps.com/ :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 17:38 ]

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik zit zelf ook heel erg te twijfelen of ik ook niet me huidige pc ga omruilen voor zo'n lief klein kastje zoals bijv deze van MSI:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1049115764.jpg

Zit nog ff te w8ten op concurrentie, zodat de prijzen wat omlaag gaan, aangezien ik hoorde dat Asus ook wilde gaan meedoen met de Barebone Hype en Shuttle gaat zeker in de tegenaanval. :)

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:34:
Hmm veel geblaat in dit topic. IK heb zelf een shuttletje sb51g. Om even op de reacties hierboven te reageren. Je kan zowel de agp als de pci gebruiken aangezien de agp aan de andere kant van het pci slot zit (de heren hebben hun huiswerk niet gedaan in dit topic). Je kan hier alle mogelijke troep in kwijt. Zoals de mijn bijv. p4 3ghz met hypertreading 2x512 MB pc2700 geheugen 1 pci raid kaartje 2x250 GB harddisks 1 radeon 9700 pro binnenkort een all-in-wonder. onboard 6.1 geluid was beter dan me audigy 1 dus heb het maar bij mn onboard kaart gehouden onboard netwerk kaart werkt ook perfect. En de FSB is in stapjes van 1 te verhogen. Dat in combinatie met een leuke dvd brander is een Uber systeempje!! En hitte is ook niet het probleem draai nu op een FSB van 140 met een temp van 35 graden zowel me CPU als me kast is zo warm dat noem ik toch een hele prestatie voor een klein opdondertje. Dus al met al zou ik zeggen koop er gewoon een. :) Alle reacties hierboven zijn gebakken lucht ze weten niet waar ze het over hebben. Als je niet weet waar je het over hebt post dan gewoon niet! Sorry hoor normaal reageer ik practisch nooit maar dit moest ik ff kwijt ;)

p.s Dit ziet er toch best leuk uit http://www.casewraps.com/ :*)
Duidelijk iemand die tevreden is :P
Maakt dat ding nou veel herrie of valt het wel mee?
Pagina: 1