Toon posts:

[OC] Mislukte bios OC met GeForce2MX400

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Kheb ff een vage probleem. Ik kan (zoals de titel al zegt) niet meer me gf2 overclocken :|

Ik weet zelf niet eens wat het probleem is maar ik leg het wel ffkes uit. Paar dagen geleden had ik windows xp en ik kon niet in windows xp overclocken (was bij mij eerder bekend, geen idee waarom) dus ik dacht dat het misschien mogelijk was om je core clock en mem clock in je videokaart bios aan te passen en da was ook zo. Dus ik download een prog die ik had gevonden op GoT :> (Ray adams nvidia bios editor) En ffkes een bios voor me kaart halen en flashen maar. Toen bleek dat ik de bios niet goed had ge-edit ofzo ;) daar kwam ik pas achter na uren lang uuuh uitzoeken etc.

ANYWAYZ het lukte ALSNOG niet ofzo (ben er nu achtergekomen dat het niet "alsnog niet lukte" dankzij winxp) dus ik ging win98 installeren mkay, en uuuuh ik flashen. De O/C values gaf hij goed aan in GTU, ook in nvidia coolbits, hoe het ook heet. OC values stonden op core 225mhz en mem 200mhz btw. Dus ik ging ff benchmarken in 3dmark2001se en mij normale score was 2100 maar nu was het opeens..... 1400 :|

Oh nou dus ik d8 dat het misschien aan dat bios editor lag, en misschien aan het flashen van de bios. Maar ik flash terug naar een non getweakte bios. En nou ik ging dus gewoon in GTU overclocken met me normale bios en nu geeftie me oude values van 225mhz en 200mhz aan als default |:( en in coolbits geeftie 200mhz core (goed) en 334mhz mem aan (HEEL FOUT) maar dat delen door 2(ddr ofzo), 167mhz :/ ook erg fout.

in Abit's Graphic Max (meegeleverd met me geforce2) geeftie 200mhz core aan en 167mhz mem clock :?

Nou dus ik d8 het zal allemaal wel, en ik ff die OC values in GTU veranderen van 225 naar 226 en 200 naar 201. Dus ik ffkes benchmarken en krijg ik 1400 punten weer.

Ik heb trouwens met die hele gebeuren ook verschillende drivers gebruikt, dat is ook niet het probleem. Verder heb ik ook verschillende BIOS versies geprobeerd, 4 in totaal van Abit. Versies 03.11.01.48, 03.11.01.37, 03.11.01.30, en 03.11.01.24

Ik heb i.i.g. NIET meerdere bios editors gebruikt :| alleen 1tje, en das die nvidia bios editor van ray adams.

Anywayz hier zijn me specs van me kaart:

Abit Siluro T400 64 MB SDRAM - GeForce2 MX400 chippy + TV-OUT
Core clock frequency = 200Mhz
Memory clock frequency = 183 Mhz (ja, een alvast o/c'de kaart :) )
Fast writes support (niet beschikbaar op me mobo: MS-6309LE2)

-------------------------------------------------

Rarara, wat is het probleem :? ... :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:59 . Reden: grammatica fouten o_O ]

Verwijderd

Deze mag wat mij betreft dicht....

www.slotje.com

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al ten eerste 1000 keer achter elkaar gelezen ik heb dit probleem al een week ofzo ik wou het zelf oplossen dan op dit forum te posten maja... laat dan maar zitten ;(

Verwijderd

what ever :(

nofi
ik ben een poos niet meer geweest en zie meteen dat het fucking niveau omlaag is gegaan... triest iemand vraag om hulp blaat je zo dom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 20:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:06:
[...]

what ever :(

nofi
ik ben een poos niet meer geweest en zie meteen dat het fucking niveau omlaag is gegaan... triest iemand vraag om hulp blaat je zo dom
Door zulke topics gaat het niveau omlaag...

Verwijderd

hey ultrasupreme vind het kut dat hij zo dom blaat op een groot probleem wat je hebt.. ik heb het verhaal bijna helemaal gelezen en kan je niet eens gewone nvidea drivers proberen?

hopelijk gaat het daarmee beter. ;)
ik heb je toegevoegt met msn met je adres wat op GoT stond.. hjoop dat dat de goeie is en anders kan je mij ook toevoegen als je wilt crazyboy@zonnet.nl kijk oged want het is ZONNET

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:10:
[...]

Door zulke topics gaat het niveau omlaag...
ja maar dan kan je er teminste nog wel een NORMAAL antwoord op geven ipv een antwoord waarmee je hem helemaal niet PROBEERT te helpen

Verwijderd

Topicstarter
oooooh ik heb al verschillende drivers gebruikt stond er in me post, DANK GOD DAT JIJ ME WILT HELPEN. Ik dacht al gelijk dat iedereen me ging kapot flamen zoals elke topic die ik altijd maak ;(

Maar ik heb al verschillende drivers gebruikt o_O maar ty anywayz. I love you, God bless you :)

Verwijderd

ultrasupreme, ik heb dezelfde kaart en ik heb het probleem ook gehad. Bij mij was het echter zo dat die overklokproggies het geheugen als DDR zien en dus maar de 'halve' kloksnelheid aangeven. Bij mij hielp het om in dat overklokprog de kloksnelheid op het dubbele te zetten (in mijn geval 400 Mhz). Hierna gaf 3Dmark weer 'normale' waarden aan (zo ver mogelijk met een GF2 ;) )

Verwijderd

Ten eerste: overklokken door bios setting is echt niet handig!! Zorg eerst maar dat je die clocks in orde krijgt. Bios weer editten en 175/166 instellen. Daarna detonators installen. Als je ze al hebt eerst maar ff eraf en dan er weer op. Daarna RivaTuner downloaden (www.guru3d.com) en "Driver Level Overclocking" gebruiken.

Als je niet weet wat je doet..doe het dan niet ;)

Edit: title aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ik denk niet echt dat ik alles goed uitlegde wat ik in me hoofd had >_< maar thanks anywayz peeps en Bollino... dat ga ik ffkes proberen!!!!!!!!! :D

maar Fewture, overclokken in bios is niet erg want je kan als je wil altijd nog underclocken :) , maar die kaart van mij wordt toch niet te heet (ik spreek uit ervaring) dus ik d8.... why not. ;)

*gaat bollino's manier proberen*

ik kom terug als het is opgelost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 21:39:
hmmmm ik denk niet echt dat ik alles goed uitlegde wat ik in me hoofd had >_< maar thanks anywayz peeps en Bollino... dat ga ik ffkes proberen!!!!!!!!! :D

maar Fewture, overclokken in bios is niet erg want je kan als je wil altijd nog underclocken :) , maar die kaart van mij wordt toch niet te heet (ik spreek uit ervaring) dus ik d8.... why not. ;)

*gaat bollino's manier proberen*

ik kom terug als het is opgelost :)
Als je de kaart te ver klokt is het lastig terug zetten. Er zijn manieren voor idd, maar toch. Het is niet nodig, dus waarom doen?

Verwijderd

Topicstarter
w00terdet00t! Mijn kaart overclockt g00d :D

Anywayz ik dee het Bollino's manier en het werkte, thanks a lot :)
Alleen ik kreeg nu i.p.v. 2100 punten......... 2200 punten :|
Maar jah ik denk heus wel dat er in andere zware games het wel een wat grotere veschil is. Me memory clock zit nu op 400 mhz (200) maar hij wil nie hoger in GTU! :( In coolbits en graphic max ook niet dus laat maar zitten, het is zo wel goed. Me core clock wordt wel goed aangegeven want als ik het 250 mhz doe dan krijg ik ernstig veel bad polygonen o_O Dus dat zit wel zo goed op 225 mhz.

Misschien zal ik toch maar me bios editen omdat hij niet in GTU hoger dan 400mhz wil... :/ na lama zo's wel goed! Toch heb ik zo'n raar gevoel dat ie niet helemaal goed is... nou ja, ik ga ervan uit dat het prob wel nu is opgelost :)

Another mystery solved by GoT, thanks a lot Bollino :D

lat0rz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 20:12:
[...]

ja maar dan kan je er teminste nog wel een NORMAAL antwoord op geven ipv een antwoord waarmee je hem helemaal niet PROBEERT te helpen
Ik verwijs hem naar de FAQ... >> www.slotje.com. Hier staat ALLES in wat hij nodig had. Een beter advies kun je toch niet geven lijkt me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:44:
[...]

Ik verwijs hem naar de FAQ... >> www.slotje.com. Hier staat ALLES in wat hij nodig had. Een beter advies kun je toch niet geven lijkt me?
dat noem ik nou mensen helpen |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:00:
[...]

dat noem ik nou mensen helpen |:(
Moet iedere vraag 1000 keer herhaald worden? Misschien zijn deze vragen voor de n00bs erg interessant. Het antwoord van zijn vragen stonden allemaal in de FAQ. Maar bedenk dat die antwoorden overal te vinden zijn en mensen die hier al vrij lang komen er zo echt geen reet meer aan vinden.
Het is DOC.... DIEHARD overclocking en cooling en niet PUSSYSTYLE overclocking en cooling.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:07 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:44:
[...]

Een beter advies kan wel, een makkelijker advies niet nee..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig!!!!!! damn volgens mij moet JULLIE eens ff de FAQ eens goed doornemen, stelletje idoten :( mij thread ff spammen. En NoStra jij zou heus me probleem niet eens kunnen oplossen en ik weet meer van PC's dan jij dus lekker puh :z

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zucht, okay kaart werkt, mag dit topic nu dicht ?

Niveau just hit rock bottom :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 22:11:
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig!!!!!! damn volgens mij moet JULLIE eens ff de FAQ eens goed doornemen, stelletje idoten :( mij thread ff spammen. En NoStra jij zou heus me probleem niet eens kunnen oplossen en ik weet meer van PC's dan jij dus lekker puh :z
HAHAHAHAHAHAHAHAHA das een goeie...maarehm ik zal me verder niet meer mee bemoeien, anders krijg ik de modjes op mijn nek. Ook geen behoefte aan...

Succes met je oc

Verwijderd

volgens mij heeft ultrasupreme er nog niet al te veel van begrepen...
als je eerst s begint te denken voordat je wat doet... zomaar ff in het wilde weg je videokaart bios flashen.. (powerstrip wekrt prima hoor)
verder waren idd alle details mbv de search en faq wel te vinden.. ik weet dat het soms lekker makkelijk is om ff een nieuw topic aan te maken..
maar dat gebeurt wel erg vaak, en zijn eventuele reacties daarop ook zeer begrijpelijk..

dus als je ff snel een topic opent (over iets wat je ook gewoon had uit kunne vinden) moet je voor lief nemen dat je daar op gewezen wordt, en moet je niet zo sneu gaan reageren..

maar als je gewoon in het vervolg ff nadenkt zou dat ons een hoop ellende besparen..

Verwijderd

Topicstarter
luister eens DAWAMZ als je nou eens met je bolle hoofd zelf eens goed leest heb ik al gezegd dat ik door de forum heb gezocht en dat ik idd wat had gevonden en ik heb het zelf heel moeilijk gedaan. 1 Week later heb ik pas dit topic gemaakt. Dus het was niet "lekker ff" maar ik had er zelf uuuuuh wat aan gedaan. En jah ik heb al ervaring met overclocken...
En nee ik ging niet zomaar inm het wilde weg me bios flashen debiel :( Het was een alternatief van software matig the clock values te veranderen in xp en omdat het niet lukte dacht ik "hmmmm... bios overclocken..." Maar ja, geloof maar lekker wat je wilt. :)

Hoe bedoel je ik reageer sneu? :|

Deze is dus...

*LOCKED*

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:49
Dit is in niks ontaard.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.