Game on in Nederland

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zie onderstaand artikel :

http://nu.nl/news.jsp?n=130616&c=55

Ben er destijds in Engeland naar toe geweest en hier moet je als gamer zijn geweest....in engeland kon je vooral heel veel spelen (van pong tot mario sunshine), daarnaast ook concept art, documentaires....

Mis het dus niet :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
ow vet; deze tentoonstelling was er ook toen ik in London was afgelopen zomer; toen helaas geen tijd voor
nu dan maar bezoeken

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hier ga ik misschien werken in de vakantie dus kun je mij maybe ook ontmoeten :P Lijkt me iig heel vet (moeder van iemand die ik ken werkt daar)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

TdV

Ik ga zeker ff kijken; tis hier om de hoek bij wijze van spreken (woon in tilburg). Hier is de site van de voorstelling:
http://www.faxx.nl/tentoon/frset01.html

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 21:28
die tentoonstelling was echt TE GENIAAL kan ik jullie vertellen... omdat ik fokking 2 uur tempest op de originele kast heb gespeeld heb ik helaas minder dan de helft gezien :-(
Tering wat ergerde ik mij aan die verwende koters die daar, in die tempel van obscure games, gewoon de hele tijd mario kart zaten te spelen op een snes!

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Walkman
  • Niet online
Gelukkig controleerden ze toen ik er was niet hoe lang je er was maar ik was er zeker langer dan twee uur. Je kan ook wel zien hoe oud iemand is...waren er een paar van 15 die al het retro spul voorbij liepen en gelijk richting de xbox gingen... heerlijk om al die spellen op de originele kasten te kunnen spelen....had ik van sommige nooit gedaan.....

Waren ook wel toffe docu's, eentje was van iemand die miyamoto ging opzoeken en tegen hem mario bros speelde.....en hij had nog gewonnen ook....kijk dat is nou leuk om mee te maken, als je zoiemand als hem in z'n eigen spel verslaat :)

Verwijderd

*sagt* kickjuh. Ik wil er komende week heen, en ik benieuwd of er al ppl heen zijn gegaan...Is het wat?

URL: www.gameon.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 15:41 ]

• Walkman
  • Niet online
In engeland was het heel dope en wat ik bij gamekings zag zag er ongeveer hetzelfde uit....dus gewoon doen....heel tof om spellen op de originele kasten te kunnen spelen...

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-02 10:56
Het is volgesn een aantal vrienden de moeite om er heen te gaan. Zelf ga ik er nog wel even heen (is 5 min van me huis ofzo :p)
Maar ik zal er wel heengaan en het een en ander hier zeggen :)

Verwijderd

Hmmm.. lijkt me wel leuk... tis wel een stukkie weg met de trein.. (ik woon in H.I.Ambacht)
misschien als me vrienden zin hebben ga ik ook wle ff kijken :)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik ga over 3 weken ofzo er naartoe :+ Hopelijk gratis naar binnen, lijkt me iig dus wel tof. Vriend van die moeder zei dat ze er ook originele schetsen van Final Fantasy hebben :Y)

Verwijderd

Koe:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1054075749.jpg

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

omg, je mag toch nooit foto's maken in musea :X

;)

maar asl ik de kans krijg ga ik cker even kijken.. tiz wel eindje rijden helaas :S

[ Voor 4% gewijzigd door GIAS op 10-07-2003 12:42 ]

jep

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Was wel leuk, een soort fixed price arcade-hal (met Soul Calibur 2 op de Cube).

Maar het leukste van alles was toch wel bomberman met 8 man.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Walkman
  • Niet online
Hebben ze hier nou officieel een tijdslimiet van hoe lang je binnen mag zijn? Was namelijk wel zo in UK (alhoewel dat niet werd gecontroleerd)

Verwijderd

Hoe druk is het normaal? Ik ben van plan zondag te gaan. :)

Verwijderd

Ik ben er afgelopen zaterdag geweest. Het was erg leuk, maar ik moet toch kwijt dat sommige informatie niet helemaal klopte.
Bij de "Top 10 consoles" vond ik een Gameboy en C64. Het woord console is best wel breed genomen dan, want voor zover ik weet is een Gameboy een handheld en een C64 een computer. Final Fantasy VI: uitgegeven in 1994, platform Sony Playstation. Ik snap waarom ze dat er neer hebben gezet (de Playstation conversie was daar te bezichtigen), maar hij is toch echt eerst voor de Super Famicom/SNES uitgegeven. Verder vond ik het wel jammer dat veel spellen geemuleerd werden en je het dus niet op de echte console of computer speelde. Maar goed, ik zeur. ;) Er is zat te zien, je kunt je er uren vermaken. Zeker een bezoekje waard.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
een handheld is ook gewoon een console hoor!

en eigenlijk:
con·so·le2 (de ~, ~s)
1 dat deel van de computer dat de gebruiker in staat stelt met de computer te communiceren, zoals het toetsenbord en het beeldscherm bij pc's

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woei, ik ben er vandaag heen geweest.

Het was er erg cool. :)
Er staat redelijk wat info, maar niet gigantisch veel. Maar eigenlijk lees je zoiets ook niet uitgebreid als je met andere personen bent..
Er waren wel erg veel games, van Space Invaders, Pong-multiplayer op een beamer tot XBoX Live. :)
De drukte was prima. Een aantal dingen, zoals de PS2 webcam-game, kon je niet direct bij, maar de meeste waren eigenlijk gewoon vrij. Maar het was ook weer niet zo rustig dat je er in je uppie zat.

Overigens staat op FOK een met een kortingsbon.
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 14:39:
Verder vond ik het wel jammer dat veel spellen geemuleerd werden en je het dus niet op de echte console of computer speelde.
Bij een kast op het begin had je een emulator voor een groot aantal oude games. Voor de rest was het toch wel op de orginele console :?, alhoewel je die niet altijd kon zien.
Die kast in het begin was ook de enige waar op stond "Platform: PC (Emulator)", verder heb ik dat nergens gezien.

🌞🍃

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
de sonic spelletjes waren ook emulator..
Pagina: 1