Toon posts:

[XP] user profile veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om om mijn netwerk te kunnen komen moet ik met het juiste profiel ingelogt zijn.
Ik heb hiervoor bij users in computer management (in control panel) mijn profile gerenamed maar ik kom er nog steeds niet op.

Taskmanager ziet ook nog steeds de oude profielnaam, maar in computer management is ie toch echt veranderd.

weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan doe?

info: Windows XP, p4 2.4 , 512MB
groot netwerk, ben zelf geen netwerkbeheerder...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

DarkSide

theres no place like ::1

Wat bedoel je met profiel?
Je usernaam?
Je hebt een bepaalde usernaam nodig om in te loggen.
De usernaam die in computermanegment staan was anders dan de naam die je nodig hebt om in te loggen?
Deze heb je veranderd in de juiste naam?
Maar je komt er nog steeds niet in?

Dat kan kloppen. Bij elke user hoort een SID hiermee identificeer je je eigenlijk.
Het renamen van een user naar een ander maakt hem niet gelijk. Als die SID geen toegang heeft kom je er niet op.
Sterker nog. Als je een user weggooit en opnieuw aanmaakt met dezelfde credentials.
krijgt hij een andere sid code en kan hij dus niets meer.

misschien dat ik niet niet helemaal begrijp, maar dit is wat ik er uit opmaak.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Inderdaad, als je het ook zo begrijpt heeft Darkside helemaal gelijk met die SID's! Maar misschien als je inlogd op een server, dan moet je daar je gebruikersnaam veranderen en niet alleen lokaal!

Dus stel je vraag even opnieuw, dan kunnen we specifieker antwoorden! :)

Verwijderd

werken jullie met roaming profiles of met mandotory profiles ???

Gooi anders in Documents and Settings je username weg / rename deze als je de rechten hiervoor hebt. Want alleen je eigen naam renamen heeft geen nut zoals al gemeld is!!!

Maar als ik het goed begrijp wil jij de netwerkbeheerders een blok gaan zetten???

Dus even aansluitend op de voorgaande reacties geef nog iets meer specifiekere punten hierover je kunt verschillende kanten op gaan.