Toon posts:

[Access] Report exporteren incl. opmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rapport waarvan de velden diverse forms als bron hebben. Op het rapport zijn twee grafieken, tabellen en een memoveld aanwezig.

De forms worden geopend (hidden), waarna het report afgedrukt kan worden.

De gebruikers hebben nu de wens om dit rapport ook op te kunnen slaan. Ik heb het op diverse manieren geprobeerd via het ExportTo commando, maar alleen de waarden van het rapport worden geexporteerd, en niet de opmaak.

Is er een manier om het rapport te exporteren met behoud van de opmaak??? Het formaat is niet echt van belang.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan. Waarom maak je geen gebruik van Word als rapportgenerator? Dan maak je gebruik van een sjabloon (voor de opmaak) en vervolgens exporteer je de gegevens naar je nieuwe Word Document...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:12:
Misschien heb je hier wat aan. Waarom maak je geen gebruik van Word als rapportgenerator? Dan maak je gebruik van een sjabloon (voor de opmaak) en vervolgens exporteer je de gegevens naar je nieuwe Word Document...
Bedoel je dan in Access data exporteren naar een bestaande format in Word??? of mbv word data importeren vanuit Access. Dit laatste is niet mogelijk omdat alle bronformulieren klaargezet moeten worden.

Met het exporteren van data naar een bestaande sjabloon in word ben ik niet bekend :? . Je bedoeld via VBA in Word oid? Geef je dan veldnamen aan de sjabloon, en link/exporteer je die dan??

Een probleempje hierbij is dat de opmaak varieerd per analyse. Het is niet mogelijk om deze dynamisch over te nemen, en er zijn teveel mogelijk opmaken om over te zetten in sjablonen.

Verwijderd

Van een Access rapport kun je inderdaad de text exporteren naar een Word document. Je kunt inderdaad kijken om een Word document aan te maken vanuit VB, maar waar je beter naar kunt kijken is Crystal Reports. Een CR kun je in elk formaat exporteren of opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 09:28:
Van een Access rapport kun je inderdaad de text exporteren naar een Word document. Je kunt inderdaad kijken om een Word document aan te maken vanuit VB, maar waar je beter naar kunt kijken is Crystal Reports. Een CR kun je in elk formaat exporteren of opslaan.
Daar ga ik eens achteraan!

Heb het nog uitgezocht, en het is niet te doen via word ivm de dynamische rapporten.