[Asus A7V266] Geen Secondary IDE poort meer?

Pagina: 1
Acties:

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19
Toubles:

Ik heb een Asus A7V266 mainboardje waar altijd een Athlon XP 1800+ op heeft gezeten. Ik heb van de week een 2400+ gekocht. Ik had al een tijdje geleden een BIOS update gedaan naar 1011 (die ondersteund procjes tot 2600+) en toen de nieuwe processor erin gezet. Daarna de PC opgestart, en alles werkte prima, geen enkel probleem.

Daarna Sisoft Sandra gedownload en geinstalleerd, en een complete benchmark check laten doen. Toen ie bezig was met de Disk speed test, duurde het me te lang en heb ik Sandra gekilled. Daarna wilde ik opnieuw opstarten, en toen bleef ie lang wachten op het checken van m'n DVD speler en mijn brander (die allebei op de secondary poort zitten). Daarna gaf ie None aan op de Secondary Master en de Secondary slave. Hij herkend dus niets meer op de secondary IDE poort...

Reeds getest:

DVD speler en brander tegelijk op de Primary poort: Perfect
Speler naast de HD op de primary poort: Werkt perfect
Harde schijf op de secondary poort: Werkt niet
Alleen de speler of de brander op de secondary poort: Werkt niet.

Het lijkt er dus op dat de secondary poort overleden is ofzo. Heeft iemand een idee hoe dit gekomen is? De BIOS Update had ik al een tijdje geleden gedaan, nadat de proc erin is gegaan werkte alles nog goed, en het lijkt me sterk dat een softwarepakket de boel zo vreselijk in de war kan gooien.

Nog interessanter: Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

allereerst, ik heb voor MSI bord, en geen Asus bord, dus ik weet niet of dit bij jou werkt.

Onder Integrated Peripherals > Onboard PCI IDE

kan ik selecteren disabled, Primary, Secondary en Both.

Als deze optie op Primary staat, werkt de Secondary IDE poort niet. Hier moet je is naar kijken :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar waarom zou zijn bios INEENS een andere waarde in hebben gesteld :? ... maja, je kan het proberen :P !

De meeste mensen deugen!

• Surfer
dual-zip schreef op 07 April 2003 @ 16:34:
allereerst, ik heb voor MSI bord, en geen Asus bord, dus ik weet niet of dit bij jou werkt.

Onder Integrated Peripherals > Onboard PCI IDE

kan ik selecteren disabled, Primary, Secondary en Both.

Als deze optie op Primary staat, werkt de Secondary IDE poort niet. Hier moet je is naar kijken :)
Die staat op Both. Dat had ik al gecontroleerd, maar vergeten in mijn lijstje te zetten (srry for that)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

IDE-poortje dood? Gebeurt wel eens (vooral bij Asus heb ik het idee). Even mee terug naar de leverancier... Zit 3 jaar garantie op die bordjes...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

marzzman schreef op 07 April 2003 @ 16:37:
Maar waarom zou zijn bios INEENS een andere waarde in hebben gesteld :? ... maja, je kan het proberen :P !
Sandra kan een kreng zijn soms :+ :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Surfer
Moartn schreef op 07 April 2003 @ 16:39:
IDE-poortje dood? Gebeurt wel eens (vooral bij Asus heb ik het idee). Even mee terug naar de leverancier... Zit 3 jaar garantie op die bordjes...
Heb net met de computerboer op de hoek gebeld. Ik heb idd 3 jaar garantie op dat ding, dus ik kan hem gewoon terugbrengen :)
Sandra kan een kreng zijn soms :+ :P
Ik mag hopen dat Sandra niet met mijn instellinkjes heeft lopen vogelen. Dat zou ik minder aardig van 'r vinden :p

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Neuh... Als hij opeens dood is, en je bios staat goed, dan is het gewoon je poortje. Ligt niet aan BIOS-upgrades of software. Gewoon toeval...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

ik had precies het zelfde met me a7v266-e , hij was gewoon opeens dood niks aan te doen. dat is nog wel een nadeel van asus maar voor de rest zijn het super plankjes
Pagina: 1