Shuttle SFF's en de Temperatuur van de hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan een Shuttle SN41G2 :9 te kopen maar weet niet welke hd er nu het beste in kan worden geplaatst.

Ik was van plan 2x een 80GB HD erin te hangen. (van het merk Western Digital of Seagate)

Mijn vraag is nu welk merk ik beter kan nemen vanwege de temperatuur in de kast.
Zoals jullie wel weten hangen de hd's in de shuttle onder elkaar, hier kan de warmte dus niet goed wegkomen. Dit probleem is hetzelfde bij elke shuttle SFF.

Ik weet dat de Seagate schijven erg stil zijn en een lage temperatuur hebben maar de Western Digital schijven schijnen ook wel redelijke temps. te hebben.

Op storagereview etc. kom ik ook niet verder en de search kan mij ook niet helpen.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft een goede tip. :9

[ Voor 8% gewijzigd door M289 op 07-04-2003 16:13 . Reden: typo's en add-on ]

Verwijderd

Ik heb zelf de barracuda IV en die wordt in mijn bigtower 40 graden. De nieuwe V serie schijnt minder warm te worden dus dan zou ik iig daarvoor kiezen.

Ook heeft mijn neef de nieuwe sff van shuttle met een maxtor erin en die werd 55 graden! Hij heeft het ding toen vaster gedraaid zodat ie meer contact met de case maakte (van alu) en toen daalde de temp.

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Het maakt mij niet uit of de schijf ietsje duurder is doordat het een seagate is o.i.d. Ik vind het zeer belangrijk hoe betrouwbaar de hd is.

En het is al zo'n kleine kast... hoe minder Graden Celcius hoe beter.

Ik heb hier ook een Maxtor schijf (7200rpm) is die word bij normaal gebruik in een bigtower toch wel bloedje heet. Die wil je echt niet vastpakken

Hoe kan ik softwarematig eigelijk de temp. van mijn hd uitlezen ?
Er zitten toch sensors in de hd ?

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:25

Ettie

Ik heb zelf een Maxtor D740X, 40 Gb. 7200 tpm HDD in een Shuttle SK41G. Deze wordt op zich wel warm, maar niet veel meer dan een acceptabele 45 graden.
Ik kan de temp uitlezen met Speedfan, dat vraagt de SMART gegevens op van de schiojf. Daarme kun je dus ook meteen de gezondheid van je schijf in de gaten houden.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies