Toon posts:

[ASP] getal uit string vissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een invoerveld waar mensen een reactie in kunnen zetten. Nu kunnen ze ook andere mensen quoten. Hiervoor heb ik bedacht dat ik in het invoerveld bijvoorbeeld <quote>2345</quote> zet en dit bij het echte invoeren in de database omvorm naar wat de quote precies is. Het probleem hiermee is dat het op mijn manier (zoeken naar </quote>, string afkappen, <quote> replacen met niks en getal overhouden) alleen werkt als de invoer begint met <quote>2345</quote>. Als het geheel niet duidelijk is, kijk dan even op http://www.ronaldude.nl/reageer.asp?lognummer=1178 en klik achter een reactie op quote, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

De vraag is dus: hoe kan ik op een normale manier uit <quote>2345</quote> het getal opvragen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Met een regular expression is het snelst. Je kunt ook de Mid van de Left van de Right van de Instr pakken ;) maar dat werkt nogal onduidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-04-2003 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Is het niet handiger om pas bij de output die omvorming te doen (inderdaad met RegExp)? Dan kun je later altijd nog dingen veranderen aan de manier waarop quotes worden weerggeven OF als een post bewerkt wordt blijven de tags zichtbaar (net als hier op tweakers dus)

edit:

De details van RegEdit kun je zelf wel vinden, maar ik ben even behulpzaam en copy-paste een string die het gewenste resultaat kan bereiken...

code:
1
2
.Pattern = "\\[quote\](.+?)\\[/quote\]"
        parseformData = .Replace(parseformData, "<blockquote class=""quote"">$1</blockquote>")

[ Voor 37% gewijzigd door cwppol op 07-04-2003 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het wel ongeveer zo doen als hier, gewoon de pagina herladen en dan de hele tekst in de textarea zetten. Het lijkt me dat dat de makkelijkste oplossing is.

Bedankt voor jullie hulp!