Ik ben bezig met een omzet-programma. Het doel is een binair bestand, welke wordt gevuld vanuit VB, in Delphi te converteren naar een CSV-bestand.
Ik ben nu op een probleem gestuit waar ik niet uit kom. In het binaire bestand wordt namelijk oa. een (VB)Currency waarde opgeslagen en ik heb geen idee hoe ik dat moet converteren naar een correcte Delphi-waarde.
Ik heb een TFileStream-object gemaakt en lees mbv Read elke keer een char uit, dit gaat goed voor Strings en Integers maar Currency's geven dus 'junk' terug.
Wanneer ik met
ReadBuffer(eenCurrency,8)
probeer te lezen krijg ik wel een 'leesbare' waarde terug echter geen correcte!
(tenzij jullie je kunnen voorstellen dat een kogellager 4.6076327788e+14 euro's mag kosten)
Ik heb verder geen informatie over hoe de data in VB wordt opgeslagen...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? I'm all out of ideas
Alvast bedankt
Ik ben nu op een probleem gestuit waar ik niet uit kom. In het binaire bestand wordt namelijk oa. een (VB)Currency waarde opgeslagen en ik heb geen idee hoe ik dat moet converteren naar een correcte Delphi-waarde.
Ik heb een TFileStream-object gemaakt en lees mbv Read elke keer een char uit, dit gaat goed voor Strings en Integers maar Currency's geven dus 'junk' terug.
Wanneer ik met
ReadBuffer(eenCurrency,8)
probeer te lezen krijg ik wel een 'leesbare' waarde terug echter geen correcte!
(tenzij jullie je kunnen voorstellen dat een kogellager 4.6076327788e+14 euro's mag kosten)
Ik heb verder geen informatie over hoe de data in VB wordt opgeslagen...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? I'm all out of ideas
Alvast bedankt