[WD 120GB] HDD veel herrie

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb in mijn pc 2X 120GB zitten van Western Digital (die special edititons met 8MB cache) alleen deze maken vanaf het begin af aan een 'hoog piepend geluid' niet echt een piep, maar weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. ik heb ze nieuw gekocht en ze hebben dat altijd al gedaan. Nu dacht ik laatst, ik heb maar een 300Watt voeding en daar zit op:
amd 1800+
Geforce4
extra casefan
2x HDD
2x CDrom
ledjes en ander cmod spul
Kan het niet komen dat als er te weinig stroom is voor de hdd's dat ze op een of andere manier niet goed draaien en daardoor uit balans zijn en geluid maken? of hoort dat gewoon bij deze schijven? (ze maken nog meer herrie dan mijn fans :|)

Verwijderd

wat voor kast?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

In één van mijn PC's zitten een 80 GB/8 MB en een 120 GB/8 MB schijf. Eén van deze 2 maakt vaak bij opstarten een hoog piepend geluid. Dit stop echter na een tijdje. Waarschijnlijk is het de 120 GB, deze is het laatst geplaatst en voor plaatsing heb ik het geluid nooit gehoord. Het is echter niet meteen bij plaatsing ontstaan, pas na een paar maanden.
Samengevat: ik heb het dus waarschijnlijk ook :(

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

dikke kans dat ze zoveel herrie maken, mijn cheatah 10k zou je eens moeten horen tijdens het defragmenteren.... :'( :X

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
als het zo hoort zou je je kast kunnen isoleren
of mischien olieen

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13
Deze hd's maken gewoon zoveel herrie

ik heb een zalman cpu/gpu cooleren casefans @5 en 7 volt, en toch hoor ik de hd overduidelijk, en ik krijg ook regelmatig de opmerking dat mijn pc herrie maakt

haal voor de grap eens het stroom van de hd af en zet de pc eens aan ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Ik heb deze schijf ook en ik heb nergens last van

misschien eens kijken of ze ergens trillen in je kast
anders een kijken of ze nog steeds piepen als je ze
niet in je kast zitten, maar los op tafel legt.

Misschien is het een ander onderdeel dat is gaan piepen
na het platsen van je schijven

• Bossie
@simplyME

Ik hoor het ook duidelijk en een stuk harder als de hd op mijn tafel ligt, ik heb hem er onlangs uitgehad bij het plaatsen van een nieuw moederbord

ik heb overigens een chieftec dragon case

iemand een wd800JB ruilen tegen een vergelijkbare seagate schijf :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ik hier ook last van!! Ik heb zelfs mijn WD 800JB ervoor teruggestuurd, maar zelfs de tweede doet het nog bij mij :( Wel wat minder dan de eerste maar toch. Aangezien ik verder tevreden met de hardeschijf en ik nog steeds meer herrie krijg van mijn casefans ;) doe ik het er maar mee.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

misschien eens kijken of het helpt dat je rubbert ringetjes
tussen je schijf en je kast zet,
dan zal je kast iig minder mee resoneren

verder weet ik het ook niet.
Ik stoor me er niet aan
heb dan ook 5 casefans ( @low speed) en die maken dan waarschijnlijk meer herrie dan mijn schijf

En als je je er dan nog aan stoort is het misschien een idee om een seagate te kopen want die zijn geloof ik als stilste getest.

[ Voor 20% gewijzigd door SimplyMe op 07-04-2003 17:01 ]

• Bossie
ik had een coolermaster hd bay besteld, welke het geluid zou verminderen, niet dat ik denk dat het veel helpt, maar het zal in ieder geval wat herrie wegnemen (zeker als ik die fan in de bay uitzet)

rubberen ringetjes helpen denk ik niet, omdat er niets resoneert

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Had ook een 1200JB die herrie maakte (tikte ook) gewoon RMA'en naar WD en je krijgt er een terug die geen herrie maakt.
TLRnZ schreef op 07 April 2003 @ 15:54:

iemand een wd800JB ruilen tegen een vergelijkbare seagate schijf :?
Heb hier een cudaIV 80GB.... mail maar :)

Verwijderd

Hmm, ik heb zelf een wd800JB en moet zeggen dat de harddisk momenteel de meeste lawaai maakt. Binnenkort krijg ik een Maxtor 80GB 8mb cache binnen, zal eens kijken of die iets minder luidruchtig is.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
op hoeveel manieren krijg je eigenlijk je dB van je hardeschijf omlaag,
nou heb ik nog zo'n rammelbak maar straks met mijn waterchiller nie meer
dan is die hardeschijf weer aant irriteren

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Bossie
Heb hier een cudaIV 80GB.... mail maar :)
added@msn

[ Voor 2% gewijzigd door Bossie op 07-04-2003 19:28 . Reden: O-) ]

Pagina: 1