Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koffie zetten @ internet :)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heey.. Ik ben voor mijn opleiding bezig met een project waarmee je dingen op afstand moet kunnen schakelen.

Ik heb na lang nadenken gekozen voor xCoffee-server :D

Wat ons project inhoud...
We gaan een webpagina maken op een server die thuis draait. De webpagina vereist ten eerste een login. Wanneer iemand is ingelogd kan deze via een CLI (command line interface) commando's geven aan de server. De server is verbonden aan een kleine collectie huishoudelijke apparaten. In ons geval het Koffiezetapparaat :D ;)

Aan het koffiezetapparaat zitten nog enkele sensoren om de inhoud van de kan te meten en de temperatuur. Wanneer de client het commando geeft tot koffiezetten (via bijvoorbeeld zijn PDA vanuit de trein) krijgt hij een response dat het koffiezetapparaat in werking is getreden. Met behulp van een grafische progress-bar kan de client zien hoeveel koffie reeds is gezet. Tevens kan de temperatuur van de koffie realtime worden weergegeven.

Uitbreidings mogelijkheden...
We hebben nog zitten denken aan de mogelijkheid tot SMS sturen wanneer de koffiepot vol zit, of bij een error. Hoe is dit te realiseren zonder een mobiele telefoon op te offeren, en gratis??

We hebben graag een automatische water- en koffietoevoer. Zijn hier apparaten voor in de omloop die d.m.v. een server commando in werking kunnen treden??

Hebben jullie verder nog tips voor ons project?? :) :)

Verwijderd

Als je een expresso-apparaat hebt dat ook zelf maalt (koffiebonen) dan moet het wel te doen zijn. Daar kieper je dan een 5 kilo zak in en je pleurt hem vol met water. Het enige probleem met van afstand bijvullen is dat je dan eigenlijk ook van afstand het moet kunnen opdrinken.... Anders loopt de pot over :)

Idee: Statistieken bijhouden en weergeven :P

Verwijderd

Uiteraard ook een automatisch koffiefilter-weggooi-armpje :)

En dat realtime weergeven van de temp, dat is niet echt realtime denk ik, maar de temperatuur van de laatste sensor-meting. Maar dat bedoel je waarschijnlijk :)

Eh, als ie klaar is, kan ik er dan ook een bestellen?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Over die telefoon, voor 10 euro heb je een oude swing ofzo, en is misschien wel net zo leuk :?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:29

Visjes

Blub........

Timer erop zetten
als je s'ochtends wakker wordt meteen koffie klaar staat

Een voorraad bij houder wanneer de koffie op dat hij een signaaltje geeft dat er nieuwe koffie moet worden gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het heropenen van dit topic :)

ontopic:
Het is inderdaad een punt dat het koffiezakje er ook automatisch uitgehaald moet worden.

Wat ik tot nu toe heb gevonden over SMS versturen met de computer zijn 2 dingen. Je kunt met een programma een SMS sturen via een mobieltje die aan je PC hangt, dan is mijn probleem om dit te sturen met webserver. Ik heb meerdere scripts gevonden waarmee je via een internet SMS gateway kunt sms'en. Dit zijn echter dure pakketten van 500 sms'jes per maand e.d. Ik heb wel een telefoon over, het liefste wil ik daar een kaart voor kopen dat ik gewoon per sms betaal.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Lees RFC ("request for coffee") 2325 en 2324! D'r is er nog 1 maar die kan ik ff niet vinden...

en http://www.xent.com/april00/1742.html is misschien ook handig:
> I'm considering using SOAP over HTCPCP. Those coffee pots *do*
> need to be washed out from time to time.

You can prevent bitter coffee oil buildup by brewing your coffee under
an inert gas blanket (nitrogen or argon). I recommend setting up your
coffee brewer plus bean handling and processing in a glovebox of
sufficient dimensions. No SOAP (nor other detergents) are then
required.
Voor zover mogelijk, een serieuze suggestie: zorg voor een reserveringsqueue, anders gaan er op basis van de website tien mensen naar het apparaat terwijl er maar voor de helft koffie beschikbaar is.

Een webcam is trouwens niet origineel maar eik onontbeerlijk. Is dat CLI trouwens om er makkelijk PERL omheen te kunnen gieten of wil je echt dat mensen "make coffee --milk=1 --sugar=3 --thereisnospoon" in gaan tikken?
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 02:19:
Ik heb meerdere scripts gevonden waarmee je via een internet SMS gateway kunt sms'en.
Je wil toch geen SMS'jes versturen, maar ontvangen? Ik neem tenminste aan dat het koffieapparaat niet mobiel hoeft te zijn en eenvoudiger aan het internet dan aan een mobieltje te knopen is.

Eitje (als het tenminste werkt ;)). Overweeg anders ook wap. Misschien niet het mooiste, maar ondertussen wel behoorlijk breed ondersteund.

edit: niet goed gelezen, je wil statusmeldingen per SMS hebben. Ik zou een mailbericht als statusmelding kiezen, daar zijn dmv die dure belbundels ook SMS'jes mee te versturen, voor als je commercieel gaat. En als het geld op is heb je nog altijd je mailtjes. Als je mail per SMS gaat versturen zou je bij het bereiken van de bodem van je portemonnaie geen communicatie meer hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Rataplan op 10-04-2003 04:04 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

In plaats van een sms'je denk ik dat een mailtje ook wel zo handig is, hier kan je de individuele statistieken (van dat ene kopje koffie dus) en de verwachte tijd van aflevering in vermelden. (foto erbij?)

Bij IBM in Utrecht hadden ze een jaar of 10 terug een koffiemachine (zo'n grote van DE) gekoppeld aan een AS400. Misschien dat je daar nog kunt informeren naar de plussen en de minnen ;)

Voor mij trouwens een dubbele expresso extra sterk met weinig suiker. :D

Verwijderd

ik heb zelf een datakabel gesoldeerd voor mijn oude nokia 6210, zo kun je hier heel eenvoudig met simpele AT commando`s smsjes als kant en klare tekst inlezen en versturen.
Echt een makkie voor in VB

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 17:58
je kan dr ook een webcam bij hangen, kan men zien wat er allemaal gebeurt.

en wat nou als er twee of meer mensen bijna tegelijk wat "bestellen"?
dan looptie over.. of als er iemand een x teveel op t "zet koffie!" button drukt...
mischien moet je daar ook wat op verzinnen

[ Voor 58% gewijzigd door DrNizeGuy op 10-04-2003 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. de huidige stand van zaken:

Ik heb met mijn maat een webcam geregeld, die staat op het koffiezetapparaat gericht. De webcam is met behulp van een tool, dat een kennis van mij heeft gemaakt in Java, te koppelen met de webserver. De beeldjes kunnen met een snelheid van 20 fps naar de ftp worden geschreven en zijn inmiddels op het intranet beschikbaar. (momenteel draait het systeem alleen via intranet en wap)

De tip van de queue heb ik inmiddels ook weten te realiseren middels een kleine database die tevens alles logt. Aan de hand van de database kan ook worden berekend wie koffie heeft gemaakt en of de vooraad leeg dreigt te raken. De laatste vrijdag van de maand wordt een rekening opgesteld en automatisch gestuurd naar de accounts.

Wat ons nu nog staat te wachten is het sms gedeelte en het mechanische gedeelte. Ik denk dat het mechanische gedeelte het moeilijkste is, daarom wil ik eerst het sms gedeelte even afronden. Wat mijn idee is: mogelijkheid tot sms'en naar de server en sms berichten ontvangen van de server. De server kan op die manier error's en andere berichten sturen naar de betreffende accounts. Het sturen van sms richting server is om een vooraf ingesteld programma te activeren. :)

De CLI is inderdaad een beetje DOS-like :)
een paar commando's:

code:
1
2
3
4
coffee /make /8 /normaal (dit is normale koffie, 8 koppen)
coffee /make /4 /sterk /15 (dit is sterke koffie, 4 koppen over 15 minuten)
coffee /poweron (activeren van het apparaat)
coffee /status [account] (om de status naar een account te mailen)

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 13:51
Ik ben op het moment bezig met zon zelfde project, maar dan in java, we zijn al een heel eind alleen moeten we de I-net conn nog fixen :P het meeste werk dus, welke poorten gebruik jij?
we gebruiken LPT, niet vragen hoe je dat aanstuurt in java :P
<* Rinusch dankt de hemel op zn blote knietjes voor parport>,
het voordeel daarvan is dat je 8 aparaten kan pakken, en met hier en daar een diode nog een paar meer :D, ik zou zeggen, als je ervaring hebt met java probeer het op die manier, met parport is dat vrij goed te regelen,
lijkt me makkelijker dan cmmandlines ed

... Life is what happens when you are busy planning other things...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
bezit je een modem? whoppa:)
eris een proggie waarmee je moet inbellen op de sms server van een willekeurig netwerk en dan imiteert het proggie een telefoon die een sms stuurt! . is shareware maar daar weet je vas wel raad mee :+

kost je per te verzenden inbeltarief want na dat de verbinding eris kost het 3 seconden een bericht te sturen :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is stoer!!Zou zoiets ook te maken zijn voor bv. je videorecorder...je kunt hem al via een menu programmeren. Is dat niet te combineren met bv een Printserver (via browser je printer configureren/ HPJetdirect etc..). Gewoon videoband ni je VCR en programmeren via je browser.

Hmm..er is er wel een met een HD (een van JVCgeloof ik).....Dat zou mij namelijk wel een nuttig project lijken..alleen zou ik niet weten hoe ik het zou moeten realiseren...

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 17:58
Maurice schreef op 10 April 2003 @ 14:08:
eris een proggie waarmee je moet inbellen op de sms server van een willekeurig netwerk en dan imiteert het proggie een telefoon die een sms stuurt! . is shareware maar daar weet je vas wel raad mee :+

kost je per te verzenden inbeltarief want na dat de verbinding eris kost het 3 seconden een bericht te sturen :)
heb je ook een naam van dat progsel?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maurice schreef op 10 april 2003 @ 14:08:

http://www.nicocuppen.com/sshome.html is zelfs freeware! Errug handig, als het werkt - iig niet onder ISDN :{ Als iemand dit even met een analoge lijn kan testen en de uitslag kan posten, weet ik of ik weer een analoog geval moet installeren ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 10:12
zo'n sms progie voor je pc was er toch ook van libertel (vodafone) vroeger ?

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:28

ultimateharry

Team Slayer:-)

[url] nieuws: Matsushita introduceert IPv6-bureaulamp [/url]

Hadden ze deze maar al in de vorm van een koffiezetapparaat ;)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Lijkt me wel wat voor hier op de afdeling!
Maar om het technisch te realiseren wordt moeilijker...
Ik heb ooit wel een koffiezetapparaat gezien met een UTP aansluiting, maar waar?

Verwijderd

Beekforel schreef op 10 April 2003 @ 15:24:
Lijkt me wel wat voor hier op de afdeling!
Maar om het technisch te realiseren wordt moeilijker...
Ik heb ooit wel een koffiezetapparaat gezien met een UTP aansluiting, maar waar?
In een Tweakers.net kookcursus? Of was dat een koffiemok...

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:30:
[...]

In een Tweakers.net kookcursus? Of was dat een koffiemok...
Was toch een koffiekop die je in de usb kon steken zodat ie niet koud werd.. ?

EDIT: nieuws: Tweakers.net Kookcursus, les 16: Wokken met mokken

Dat is hem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vold op 10-04-2003 18:57 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom schrijf je geen website in PHP of ASP? Dan kun je makkelijk commando's uitvoeren en weer opvangen om het daarna op de internetpagina weer te geven.
Leuk project trouwens, zie dat het egt serieus wordt genomen :) Veel suc6 zouk zeggen ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Gebruik ook Voiceguide!!!!

Dat is een softwarepakket wat je op een pc installeert waar een voicemodem op aangesloten is. Je maakt een script en je neemt je stem op, waarmee je dus systemen kunt maken als : "Druk een 1 voor.... druk een 2 voor" Je kunt er echt alles mee.
VBscripten, database benaderen, results evalueren.

echt cool:

http://www.katalina.com.au

Trial werkt 1 uur. Dan moet je het pakket weer stoppen en weer starten. Maar ze houden er helaas ook een teller bij hoevaak ie gestart is. Dus een script maken die programma killed en weer start is er niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 10 April 2003 @ 19:04:
Waarom schrijf je geen website in PHP of ASP? Dan kun je makkelijk commando's uitvoeren en weer opvangen om het daarna op de internetpagina weer te geven.
Leuk project trouwens, zie dat het egt serieus wordt genomen :) Veel suc6 zouk zeggen ;)
bedankt zeg! :)
het script tot nu toe bestaat ook bijna alleen uit ASP. Is inderdaad erg makkelijk zo.
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:16:
Gebruik ook Voiceguide!!!!

Dat is een softwarepakket wat je op een pc installeert waar een voicemodem op aangesloten is. Je maakt een script en je neemt je stem op, waarmee je dus systemen kunt maken als : "Druk een 1 voor.... druk een 2 voor" Je kunt er echt alles mee.
VBscripten, database benaderen, results evalueren.

echt cool:

http://www.katalina.com.au

Trial werkt 1 uur. Dan moet je het pakket weer stoppen en weer starten. Maar ze houden er helaas ook een teller bij hoevaak ie gestart is. Dus een script maken die programma killed en weer start is er niet bij.
leuk pakket. Ik zie dat hij maar 100 dollar kost, dus als ik hiermee verder zou willen dan kan ik hem eventueel ook aanschaffen.

We hebben trouwens op school een 9,5 gekregen voor de opdracht :) Alle aanvullingen die we nu nog gaan doen zijn uit eigen initiatief. Maar als we het een mooi compleet product maken mogen we (voor 2 studiepunten) het tonen op de project beurs over 1,5 maand :*) :*)

• Zoefff
  • Laatst online: 28-11 16:31

Zoefff

❤ 

Was je nog steeds van plan om een automatische watertoevoer te maken? Dat is nl heel makkelijk. Er bestaan een soort van kraantjes, die je met een electrische schakelaar open of dicht kan zetten. Die aansluiten op een relais, en die vervolgens op je compoort oid, en je bent klaar :)

Kan je vast wel bij de gamma kopen oid. Ik ben het ooit tegengekomen op een camping, gooi een muntje in een automaat, en je douche gaat voor een aantal sec. aan, zelfde principe :)

Automatisch koffie toevoegen.. tsja...

Daar zal je zelf ff wat voor moeten knutselen, maar dat lijkt me ook niet al te lastig toch?

Bovenop een grote bak met koffie, met een (bestuurbaar) klepje eronder. Dat klepje aantal seconden open zetten ofzo, en klaar is kees :)

Sterker nog.. ik heb een geniaal idee... ik ga het ff uittekenen!

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/pics/koffie.jpg

Snap je wat ik bedoel? Maatbekertje hangt onder het reservoir. Dat vult zich met koffie, en word tot boven het filter geduwd. Tegelijkertijd word de koffietoevoer gesloten door een plaatje wat meebeweegt. En dat dan een paar keer herhalen, totdat er voldoende koffie in zit.

Dat duw armpje kan je vast wel maken, misschien zelfs met lego ofzo, en dat dan aansturen icm relais en computer oid... succes ermee, en ik hoop dat je wat aan mn ideeën hebt ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
dit is inderdaad een mooi idee :) het was me even niet helemaal duidelijk wat je bedoelde, maar nu zie ik het goed :) dit gaat het worden voor de koffie toevoer! gegarandeerd een goede dosering :)

Wat betreft dat kraantje: ik denk dat we een systeem moeten hebben dat uit zichzelf weer dicht gaat. Anders wordt het zo'n natte boel als tijdens het waterbijvullen ineens de computer gaat hangen en geen signaal geeft om te stoppen :D

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Hier stond een heel verhaal

[afbeelding]
Dit idee heb je van de cupasoup automaat :+

Ik heb er ook zo een hier naast me staan.

[ Voor 75% gewijzigd door Lethal op 10-04-2003 20:36 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Lethal schreef op 10 April 2003 @ 20:35:
[...]

Dit idee heb je van de cupasoup automaat :+

Ik heb er ook zo een hier naast me staan.
Neehoor, helemaal zelf verzonnen :)
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:58:
Wat betreft dat kraantje: ik denk dat we een systeem moeten hebben dat uit zichzelf weer dicht gaat. Anders wordt het zo'n natte boel als tijdens het waterbijvullen ineens de computer gaat hangen en geen signaal geeft om te stoppen :D
Maar dan zal je met sensoren of een vlotter ín je koffieapparaat moeten gaan werken, dat lijkt me een gepruts... Misschien kan je dan een opstellinge maken, met zo'n electrische water schakelaar, die niet direct word aangestuurd door een computer, maar door een timer oid. Computer geeft signaal naar timer, die tikt (10 seconden ofzo), en sluit dan weer af. Dan heb je geen last van hangende computers :)

Och, misschien is zo'n vlotter of een watersensor niet eens zo lastig trouwens.. moet je alleen ff goed uitdenken, en ijken :)

• geez
  • Laatst online: 25-10 16:40
geen tip.. maar zeker een bruut idee!!

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 19:34:
[...]
We hebben trouwens op school een 9,5 gekregen voor de opdracht :) Alle aanvullingen die we nu nog gaan doen zijn uit eigen initiatief. Maar als we het een mooi compleet product maken mogen we (voor 2 studiepunten) het tonen op de project beurs over 1,5 maand :*) :*)
Welke school is dat :?

Heb je nog ergens een site met meer info? Ik wil al een poosje zoiets maken van een P1 en/of een 386
Hopelijk is het niet al te ingewikkeld, en moet het te maken zijn door verschillende scripts samen te voegen enzo.

Verwijderd

:9

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 02:40 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik denk dat het mechanisme voor koffie toevoer van Zoeff niet werkt, dat komt omdat als die klep eenmaal open is zal ie heel moeilijk dicht willen, door dat de koffie maar blijft stromen en dus die klep alleen maar de koffie probeert te pletten.

Wat je beter zou kunnen doen is een trechter (net als Zoeff) en daar onder een ronde schijf met 4 gaten ter grote van de trechtermond erin. Onder deze schijf zit een even grote dichte schijf met 1 opening ter grote van de trechtermond. Alleen die ene opening zit bijv 180 graden van de mond gedraait.
Wat je nu hebt is: een schijf met 4 gaten die rond kan draaien, deze gaten worden telkens opgevuld door de trechter, en dan draait die schijf 180 graden tot aan het gat van de 2e schijf en de koffie valt zo door het 2e gat de filter in :o.

Dit systeem vereist minder kracht op de motor, plus dat dit flink vertraagd kan worden.

Ik weet het probleem van zo'n klepje omdat ik vroeger van lego een breakfast-maker heb gemaakt. Een boterham die belegd werd ed. en toen wouden we ook hagelslag, maar die motor kreeg da klepje niet trug en dus viel alle hagelslag met een noodgang het bammetje op :(

T60P Widescreen

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, maar dat is exact hetzelfde idee als dat van mij natuurlijk, dat kan je ook evt met een ronddraaiende schijf uitvoeren.

Het enige waar het om gaat, om te voorkomen dat de koffie door blijft stromen, en je motor de klep niet meer dicht krijgt, is dat de koffie niet tegelijkertijd van de bovenkant naar binnen kan, en dat ie ook al naar beneden kan vallen.

Als je in mijn tekening kijkt, kan dat gewoon door de zwarte streep onder het rode mechanisme gewoon wat langer te maken, snap je wat ik bedoel?

Wat je dan krijgt is eigenijk "Bovenste klep open ==> Koffie erin ==> Schuif ==> bovenste klep dicht ==> schuift nog steeds ==> onderste klep open ==> koffie eruit"

Om het met een draaiende schijf te doen is sowieso wel handiger, dat had ik me later ook bedacht. Kost minder kracht van je motor, en je hoeft maar 1 beweging te maken (draaien) in plaats van 2 (heen en weer terug).

Verwijderd

Topicstarter
Ronddraaiend mechanisme lijkt me inderdaad ook wel iets beter. We hebben volgende week nog tentamens, daarna gaan we aan het bouwen :) ik zal dan direct even wat foto's maken en bouwschema's hier neer zetten :)

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
Welke opleiding is dat dan?

• Atmoz
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 15:16:
heey.. Ik ben voor mijn opleiding bezig met een project waarmee je dingen op afstand moet kunnen schakelen.

Ik heb na lang nadenken gekozen voor xCoffee-server :D

Wat ons project inhoud...
We gaan een webpagina maken op een server die thuis draait. De webpagina vereist ten eerste een login. Wanneer iemand is ingelogd kan deze via een CLI (command line interface) commando's geven aan de server. De server is verbonden aan een kleine collectie huishoudelijke apparaten. In ons geval het Koffiezetapparaat :D ;)

Aan het koffiezetapparaat zitten nog enkele sensoren om de inhoud van de kan te meten en de temperatuur. Wanneer de client het commando geeft tot koffiezetten (via bijvoorbeeld zijn PDA vanuit de trein) krijgt hij een response dat het koffiezetapparaat in werking is getreden. Met behulp van een grafische progress-bar kan de client zien hoeveel koffie reeds is gezet. Tevens kan de temperatuur van de koffie realtime worden weergegeven.

Uitbreidings mogelijkheden...
We hebben nog zitten denken aan de mogelijkheid tot SMS sturen wanneer de koffiepot vol zit, of bij een error. Hoe is dit te realiseren zonder een mobiele telefoon op te offeren, en gratis??

We hebben graag een automatische water- en koffietoevoer. Zijn hier apparaten voor in de omloop die d.m.v. een server commando in werking kunnen treden??

Hebben jullie verder nog tips voor ons project?? :) :)
Leuke ideeën. Ik zie dat ik niet de enigste bent die dit soort dingen zeer intresseert. Zelf heb ik gemaakt dat ik via een site mijn lampen, oven, frituurpan kan schakelen. En ik kan kijken of alles goed gaat via een live webcam. Uiteraard voor beide dingen moet je ingelogt zijn. Ook heb ik een GSM via een PIC aan de frituurpan gekoppelt, en zodra die langer dan 30 minuten aanstaat , en het licht is uit (dus ik ben niet thuis) dan stuurt die me een SMS met: "Stephan, je bent de frituurpan weer vergeten...."

Misschien ook een idee voor jou dus ;)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Da lijkt me dus echt wel gein

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
atmoz schreef op 11 April 2003 @ 18:39:
[...]

Leuke ideeën. Ik zie dat ik niet de enigste bent die dit soort dingen zeer intresseert. Zelf heb ik gemaakt dat ik via een site mijn lampen, oven, frituurpan kan schakelen. En ik kan kijken of alles goed gaat via een live webcam. Uiteraard voor beide dingen moet je ingelogt zijn. Ook heb ik een GSM via een PIC aan de frituurpan gekoppelt, en zodra die langer dan 30 minuten aanstaat , en het licht is uit (dus ik ben niet thuis) dan stuurt die me een SMS met: "Stephan, je bent de frituurpan weer vergeten...."

Misschien ook een idee voor jou dus ;)
Hoe heb je dat gedaan dan? die lampen dan enzo?, klinkt wel geinig :)

Verwijderd

Seesar schreef op 11 april 2003 @ 09:42:
Ik weet het probleem van zo'n klepje omdat ik vroeger van lego een breakfast-maker heb gemaakt. Een boterham die belegd werd ed. en toen wouden we ook hagelslag, maar die motor kreeg da klepje niet trug en dus viel alle hagelslag met een noodgang het bammetje op :(
Dan heb je een klein redenatiefoutje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://vouwfiets.danovitsch.dnsq.org/Tweakers-net/koffie.PNG
De maatbeker kan alleen in stand 1 of 3 stilstaan... In stand 1 word deze gevuld. Dan schuift hij door, via stand 2 naar stand 3.
Je ziet dat hij in stand 2 niet kan vullen of kan legen. Hierdoor is het onmogelijk dat er een rechtstreekse doorstroom bestaat zodat je ineens zeer sterke koffie krijgt doordat je koffievoorraad ineens leeg is.

Maar waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan. Kijk eens in een of andere kantine van een bedrijf. Daar hebben ze meestal van die koffieautomaten staan met van die poeder waar je warm water bij moet doen. Die poeder zit in van die kartonnen dozen die je in dat apparaat zet. Ff 2x trekken en je hebt een juiste hoeveelheid koffiepoeder in je beker. Zet daar een spoel bij die de la open trekt en met een veer weer dicht gaat (desnoods kun je de spoel voor 't dichtgaan 1 seconden ompolen zodat je ook nog eens van de spoel duwkracht krijgt)..

En voor dat waterreservoire, je hebt daar idd. waterslots voor (sloop maar een oude wasmachine open, daar zitten ze in). Nadeel is dat je dan met redelijk grote druk aan 't werk bent...
Ik weet niet precies wat jullie vanplan zijn, maar als jullie een normaal koffiezetapparaat willen modden, dan zou ik proberen een niveausensor in de watervoorraadbak te maken.

Ik raad jullie aan om eens een bedrijfsbezoek te brengen aan een of andere koffiezetautomatenfabriek (maas automaten of zoietsdergelijks). Als je een brief naar hun schrijft met de rede en nodige uitleg dan zijn die mensen meestal bereid om jullie te helpen.
En mischien kunnen hun jullie een hele leuke oude automaat cadeau doen waar jullie mee verder kunnen (de elektronica hebben jullie niet nodig, het gaat alleen om de hardware).
Ik zou in iedergeval proberen aan een kant en klaare machine te komen waarvan je alleen de elektronica & software hoeft te maken.

Oohja, wat voor richting doen jullie op school?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 19:53 ]

• Paul C
  • Laatst online: 07:17
Je zou het ook ongeveer zo kunnen doen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kofie%20bijvul%20machine.JPG

Door die twee rondes (rechts onder en boven) zo op elkaar te plakken met wat ruimte er tussen dat de gaten niet boven elkaar zitten (links onder) en er dan een stukje buis tussen maken. Als je de twee schijven dan rond draait dan valt eerst de koffie door het bovenste gat tussen de schijven in en als hij dan verder draait door het gat in de onderste schijf er weer uit. Dan moet je nog wel iets maken dat er voor zorgt dat de schijven steeds maar 1 rondje draaien, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.

Het voordeel hiervan is dat je slechts ronddraaiende delen hebt i.p.v. op-en-neer bewegende delen (wat volgens mij betrouwbaarder is).

Verwijderd

ultimateharry schreef op 10 April 2003 @ 15:18:
[url] nieuws: Matsushita introduceert IPv6-bureaulamp [/url]

Hadden ze deze maar al in de vorm van een koffiezetapparaat ;)
Ik denk niet dat topicstarter geholpen is met een bureaulamp in de vorm van een koffiezetapparaat?

• Paul C
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 00:23:
[...]

Ik denk niet dat topicstarter geholpen is met een bureaulamp in de vorm van een koffiezetapparaat?
Jij hebt dat bericht zeker niet gelezen, want dat gaat over een bureaulamp met IPv6 internet aansluiting. Die lamp kun je standaardt via internet aan en uitschakelen.

Dus een koffiezetapparaat in die vorm (dus met een IPv6 internetaansluiting (als je dat nog niet door had)) had wel heel handig geweest, maar volgens mij gaat het hem om het kunnen aansluiten van apparaten op een webserver en niet alleen over de koffiezetapparaat, maar had hij het hier daar over omdat het hem daar ff niet helemaal lukte.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen is blijkbaar erg benieuwd naar mijn opleiding :)
ik doe aan de saxion hogeschool de opleiding Automatiserings- en Besturingstechniek :)
bevalt me werkelijk zeer goed, en de resultaten liegen er ook niet om..

We zitten nu met 4 man in het team.. 2 bij mij uit de klas, een werktuigbouwkundige en een elektrotechnieker :) We zijn al aan het bouwen met het schijven systeem, het gaat alleen op een laag pitje vanwege de tentamens.

Iedereen bedankt voor de interesse en de hulp die jullie geven :) hopelijk hebben jullie ook nog tips voor de aansturing vanuit de webserver..

• ThaHandy
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

kan je niet gewoon een gedeelte uit een koffieautomaat halen en die gebruiken?

internet+pc+interface+Afbeeldingslocatie: http://www.nescafe.nl/nescafe/nescafe/images/cappucino.jpg

= koffie klaat @ thuis? :P

Verwijderd

hmmm... loop 's ochtend naar beneden druk op de knop ga naar de wc. smeer me boterhammetje en doe de koffie in .. :P we hebben zo automaat ding thuis staan :P makkelijk man..
Pagina: 1