Toon posts:

XP pro installeren op PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP,

ik probeer Win XP pro NL( official vers.) op een PIII 600 mmx ie installeren. Ik heb onderstussen begrepen dat je hierbij op je BIOS opstellingen moet letten.

Ik heb de nieuwste Bios geflasht. Dit is gelukt.Toch lukt de installatie van XP niet de pc zegt dat er leesfouten zijn opde cd. Cache uitgezet, weer die meldling. Andere nieuwe mitsumi brander erin gezet:zelfde resultaat. Win 98 kan ik probleemloos installeren maar dit is helaas een engelse versie, ik kan geen upgrade doen naar XP.

Ik weet zeker dat ik iets heel voor de hands liggends vergeet. En ik vermoed dat het met de BIOS instellingen te maken heeft.

Wie kan mij uit mijn lijden verlossen met dit geklungel 8)7

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

vaak hebben dit soort I/O fouten te maken met defect geheugen. Probeer eens een keer memtest te draaien of ergens anders een reepje geheugen vanaf te toveren.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

misschien een rotte cd ? :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geheugen al getest? www.memtest86.com

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Probeer het eens met XP bootdisks
zie dit topic [rml][ WinXP] Kan ik XP setuppen via DOS?[/rml]

Algemene windows faq *oud*

Verwijderd

Topicstarter
-bolio- schreef op 07 April 2003 @ 15:03:
vaak hebben dit soort I/O fouten te maken met defect geheugen. Probeer eens een keer memtest te draaien of ergens anders een reepje geheugen vanaf te toveren.
Dat lijkt me een heel goed idee. Ik heb al het oude geheugen dat ik over had in mijn oude PIII gegooid _/-\o_

Verwijderd

Probeer eens van een andere HD partitie de installatie uit te voeren, gewoon die cd ernaar toe kopieren en dan nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Die bootdisks werkten niet. ik heb ze opgehaald bij MS maar het werkt helaas niet. De setup start wel maar op het moment dat dat het programma files van de cd gaat kopieren gaat het het na een een paar % mis.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 15:13:
Die bootdisks werkten niet. ik heb ze opgehaald bij MS maar het werkt helaas niet. De setup start wel maar op het moment dat dat het programma files van de cd gaat kopieren gaat het het na een een paar % mis.
en dat wijst er op dat de bootdisks niet werken? volgens mij niet hoor.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet duidelijk genoeg. De bootdisks werken inderdaad prima. Ik vermoed dat de fout bij het geheugen ligt. Ik ga het zo proberen. :Z

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 14:04
Ik heb hier XP pro draaien op een PII 333Mhz met het nodige aan geheugen...
gaat prima... wel draait het in een minder zware grafische omgeving...

Waar zou je bij BIOS op moeten letten dan?

Geheugen/CD lijkt me eerder het probleem...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Ik heb xp ook draaien op een p2-400 met 256meg ram, gaat prima :)

Heb in mijn workstation sinds kort een ramp-dimm zitten (van ruilen komt huilen :'( ) en heb hetzelfde probleem als jij omschrijft.

Heb het met mijn eigen cd geprobeert, met een cd van een vriend van me en met een andere cd speler. VET GELUL!

het is me op een vage manier (dus gewoon 10000x proberen) 1x gelukt om winxp te installeren, als een gek een spook gemaakt en die zet ik nu steeds terug.

zeer waarschijnlijk een mem issue ben ik bang

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is het toevallig een gekopieerde cd? Waarschijnlijk ligt het dan gewoon aan het cd'tje en/of de cd-rom speler die het gebrande cd'tje niet helemaal goed leest. Heb ik zelf ook last van met oudere/brakke cd-rom spelers.

en als zn geheugen kapot was dan zou win98 ook niet probleemloos draaien. Merk je echt wel hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 07-04-2003 17:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En een install vanaf je hdd? (de i386 map op je hdd zetten).
Zo wilde ik het eerst ook doen op mijn P100 omdat die redelijk traag was met het lezen van de cd in de XP install, maarja, had geen hdd ruimte genoeg, en geen zin om een werkende 2k eraf te mieteren.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Hij blijft toch zeker niet op 34% hangen hè?
Zowel, dan kan het ook een IDE probleem zijn (ja, 'kweet 't. klinkt raar hè)
Gewoon de schijf op Master zetten op de Primary kabel, en je CD-lezer ook op Master en dan op de Secondary kabel zetten. (meerdere cd-rom spelers geven hier foutmeldigen)
Dit heb ik dus bij veel meer Pc's gezien.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

KompjoeFriek schreef op 07 April 2003 @ 17:22:
Hij blijft toch zeker niet op 34% hangen hè?
Zowel, dan kan het ook een IDE probleem zijn (ja, 'kweet 't. klinkt raar hè)
Eh, tja, ik heb het zelf in het verleden bij 13% gehad :P
Kopieren naar HD was voor mij de oplossing....

Verwijderd

ik heb zelf ook een probleem, op een p3 450+ 192 sdram wil ik XP installeren, tot: bestanden kopieren gaat het goed, daarvoor reboot en dan start hij niet meer op. Hij blijft hangen dan, weet iemand hier het probleem.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:28:
Eh, tja, ik heb het zelf in het verleden bij 13% gehad :P
Kopieren naar HD was voor mij de oplossing....
Ja ik bedoel echt op 34%. Heb het bij +/- 50 Pc's gezien. En ook na 5x opnieuw proberen bleef hij gewoon weer stil staan op 34%. Dus dan zal het bij jou een ander probleem zijn (Als je op een gegeven moment het beeld ziet "Flitsen" 3x, dan is 'ie het punt voorbij)
edit:
Topic-Startertje, waar zit je?

[ Voor 8% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-04-2003 17:59 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 17:29:
ik heb zelf ook een probleem, op een p3 450+ 192 sdram wil ik XP installeren, tot: bestanden kopieren gaat het goed, daarvoor reboot en dan start hij niet meer op. Hij blijft hangen dan, weet iemand hier het probleem.
Doe maar eens [search=AGP4x AGP2X booten windows zwart scherm] bijvoorbeeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ontzettend bedankt allemaal. Win Xp Pro draait nu vlekkeloos. En het was een combinatie van factoren: de 34% grap, geheugen dat niet goed werkt.

Het kopieren naar een aparte partitie van de i386 map deed wonderen. :)
Pagina: 1