Toon posts:

[PocketPC]Internet via wireless connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met een pocketpc(hp jornada 520 serie) verbinding te krijgen met het internet via een wireless connection. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kreeg steeds de foutmelding: The page you are looking for cannot be found.

Dus nou wou ik vragen of het wel mogelijk is om via een wireless connectie verbinding te maken met het internet en wat de oorzaak van deze fout zou kunnen zijn.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik had hem wel op mijn dell axim...
wat voor wifi kaartje gebruik je?

en heb je de drivers die daar bij horen ook geinstalleerd?

Iets meer info aub...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik weet niet of het te maken heeft met drivers, want ik hoefde geen enkele driver te installeren. Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Ik heb dus een laptop en een pocketpc. Op de laptop heb ik het programma ActiveSync geinstalleerd, zodat ik met pocketpc kon communiceren via de infrarood poort. Als ik verbind start ik gewoon het programma Active IR op mijn pocket pc en krijg ik een wireless connection met mijn laptop. To zover geen problemen. Ik kan bestanden versturen en alle andere dingen, maar als ik wil internetten op mijn pocketpc. dan geeft hij de foutmelding: The page you are looking for cannot be found. Dus ik wou nu even vragen of het wel mogelijk was om te internetten via de infrarood poort.

• 911GT2
Je moet even naar; (uit mijn hoofd) settings en dan connections en dan mijn netwerk apdaptor connect to, op internet zetten...

Dat zou het moeten doen, maar via IR gaat het wel lagngzaam hoor!

Kunt beter je cradle aan je laptop hangen! IMHO

Verwijderd

Topicstarter
Als ik settings/connections doe dan krijg ik vijf icoontjes(AvantGO connect, Modem, Network, PC, Socket LP-e) Als ik dan network doe dan krijg ik twee adapters te zien(NE2000 Compatible Ethernet Driver, Socket LP-e Driver). Nergen kan ik mij connectie op internet zetten. En volgens mij gaat de verbinding ook niet via die adapters, maar dat kan ik ook mis hebben.

Verwijderd

Ja het is mogelijk.....ik kan je zo niet percies vertellen hoe, zit nu op m'n werk en heb m'n PDA niet bij.

Mocht je nu echt geen reactie krijgen hier op het forum, mail ff je vraag naar me...

• 911GT2
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:28:
Als ik settings/connections doe dan krijg ik vijf icoontjes(AvantGO connect, Modem, Network, PC, Socket LP-e) Als ik dan network doe dan krijg ik twee adapters te zien(NE2000 Compatible Ethernet Driver, Socket LP-e Driver). Nergen kan ik mij connectie op internet zetten. En volgens mij gaat de verbinding ook niet via die adapters, maar dat kan ik ook mis hebben.
Ik heb mijn Axim ook niet bij de hand want die is naar de axim hemel...
Maar ben er redelijk zeker van dat het ergens bij connections moet staan...
Ik zou zeggen zoek effe in die instellingen...

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de fout zit in de IR poort in je laptop...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje alle instellingen geprobeerd, maar nog niet de juiste gevonden. En volgens mij zit er ook geen fout in de IR poort want ik kan gewoon bestanden verzenden naar mijn pocketpc.
Mocht je nu echt geen reactie krijgen hier op het forum, mail ff je vraag naar me...
Okay

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03 14:33
Volgens mij kan je niet (zonder extra software) via je IR-poort internetten. Dan moet je een stukkie software hebben dat als gateway fungeert.

• 911GT2
DonDaaf schreef op 07 April 2003 @ 17:22:
Volgens mij kan je niet (zonder extra software) via je IR-poort internetten. Dan moet je een stukkie software hebben dat als gateway fungeert.
Da's niet waar ik internette ook via de IR poort van mijn Axim en 6210...

Maar misschien bedoel je je IR poort op je latop...dat durf ik niet te zeggen. Ik denk iig niet dat de snelheid erg hoog ligt...

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03 14:33
Ik bedoel inderdaad internetten via je laptop. Maarre, waarom wil je op het minischermpje van je Axim internetten als je je laptop bij je hebt?

• 911GT2
DonDaaf schreef op 07 April 2003 @ 17:43:
Ik bedoel inderdaad internetten via je laptop. Maarre, waarom wil je op het minischermpje van je Axim internetten als je je laptop bij je hebt?
LOL goeie vraag :?
Tis niet echt prettig om daar sites op te bekijken... :), maar voor mail is het wel handig...maar jah als je een laptop hebt...

Verwijderd

Zal proberen uit te leggen hoe het werkt...

Op je laptop moet je bij de opties van Activesync ergens zoeken onderin een van de tabbladen. Daar staat een pull-down windowtje waar je kan kiezen met welk profile op je PDA internet wil delen/routen. Je hebt standaard keuze uit Internet en Work. Vaak moet deze op internet staan.....

Goed nu zul je je PDA bij je laptop moeten houden en Activesync starten op je PDA. Als het goed is geeft hij aan dat er GEEN verbinding is. Wat je moet doen in naar opties gaan en kiezen voor verbinden door middel van IR. Als alles goed gaat krijgt hij nu verbinding met je laptop en gaat hij sync'en.

Wanneer hij klaar is met sync'en kan je nu proberen om te internetten met je PDA. Als dit nu niet werkt kan je proberen om op je laptop het profiel voor delen van internet te wijzigen.

Het moet gewoon werken, want hier werkt het gewoon. Het moet alleen goed ingesteld worden.... :P

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:50

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik weet het probleem al. Ik gebruik pocket pc 2000 en niet 2002. Dat is de oorzaak van dit probleem. Het is dus niet mogelijk om met pocket pc 2000 te internetten via de infrarood poort.

In ieder geval bedankt.

• 911GT2
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 11:32:
Hmm ik weet het probleem al. Ik gebruik pocket pc 2000 en niet 2002. Dat is de oorzaak van dit probleem. Het is dus niet mogelijk om met pocket pc 2000 te internetten via de infrarood poort.

In ieder geval bedankt.
Kijk als je nou vanaf het begin af aan dat zegt wat ik je nog vroeg had je waarschijnlijk sneller je antwoord gehad! |:(
Pagina: 1