Toon posts:

W2K loopt vast na install nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuw systeem inmekaar gezet, alles is nieuw behalve de harddisks.

Op de harddisks staat nameijk data die behouden moet blijven.

Nadat ik alles in mekaar heb gezet boot het systeem zoals het moet doen, maar tijdens het laden van Windows 2000. krijg ik zo'm mooi blauw scherm, waarop staat dat er fouten zijn opgestreden, en ik een chkdsk/f moet uitvoeren.

Nu denk ik niet dat een check disk de problemen niet oplost, omdat er geen fouten op de harddisks zijn. Ik denk dat W2K de oude hardware verwacht en dar er daardoor nu fouten optreden. (opstarten in veilge modus geeft dezelfde error)

Nu is mijn vraag kan ik net zoals vroeger met W98, w2k opnieuw installeren over de oude windows, zodat mijn bestanden toch blijven bestaan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je kan proberen om sysprep te gebruiken, dan wordt alle hardware opnieuw gedetecteerd volgens mij.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik bij de sysrpep?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:20:
Hoi,

Ik heb een nieuw systeem inmekaar gezet, alles is nieuw behalve de harddisks.

Op de harddisks staat nameijk data die behouden moet blijven.
[...]
De beste suggestie, al is dat misschien niet wat je het liefste wilt horen, is toch dat je het zaakje vers/nieuw moet installeren. Aangezien je meerdere harde schijven hebt zou het niet al te moeilijk moeten zijn om je primaire partitie te backuppen en/of de belangrijke data te kopieren naar andere schijven.

Zeker als je een moederbord met een andere chipset hebt is het niet aan te raden om te proberen je huidige install te bewaren.

* JumpStart herrinert zich een gevalletje i440BX / PII 333 naar KT133 / Duron 600 upgrade waarbij de overgezette windows maar de helft scoorde van 3DMark2000 vergeleken met de NIEUW geinstalleerde windows.

Je zou in ieder geval moeten proberen om op te starten in safe mode, dat moet je in staat stellen om de gegevens te backuppen. Daarna is een verse (format C: plus nieuwe installatie) toch het verstandigste...

[EDIT] ik moet beter lezen.

Als het goed is moet je windows opnieuw kunnen installeren over een bestaande windows installatie, zonder de boel te formatteren. Maar dan kom je na 'upgrade' installatie nog steeds terug op wat hierboven staat: een "fresh install" levert je dan waarschijnlijk een flinke prestatie winst op ten opzichte van de windows-er-overheen.

[ Voor 15% gewijzigd door JumpStart op 07-04-2003 14:35 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:20:

Nu is mijn vraag kan ik net zoals vroeger met W98, w2k opnieuw installeren over de oude windows, zodat mijn bestanden toch blijven bestaan?
Nee, je krijgt nu de optie om de patities opnieuw te formatten, en opnieuw in te richten als FAT32 of NTFS.

OF Je kan kiezen voor een reparatie. (de letter R die je kan pushen in die blauwe setup).
En dat zou jij ook eens kunnen proberen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=sysprep windows 2000]

maar misschien dat je die niet kan gebruiken omdat je wsl niet in windows kan komen. misschien onder safe mode ofzo.. beetje tweaken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door blackd op 07-04-2003 14:30 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 19:19

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Als je van een écht oud systeem overgegaan bent, moet je W2000 gewoon opnieuw installeren. Je wil niet bijv. de verkeerde Hardware Abstraction Layer hebben draaien, trust me...

* PowerFlower was ook zo lui en heeft daarvoor moeten boeten

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu ff de repair optie proberen, en check die sysprep wel ff. (ik kom safe mode ook niet in :( )

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm , weet iemand het verschil tussen de noodherstel en de herstel procedure, van W2K?

• PowerFlower
  • Laatst online: 07-09 19:19

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Voor noodherstel gebruikt hij de repair floppies, met info van je systeem (gaat dus niet werken voor jou, want dat is de info van je oude systeem). Met herstel doet hij een reinstall, maar bewaart sommige settings.

Verwijderd

Topicstarter
ben er net mee bezig geweest, maar ik heb geen noodherstel diskette, dus kan gen system herstel doen.

Is het mogelijk om een noodherstel diskette op een ander systeem te maken en die te gebruiken?. (ik heb een redelijk identiek systeem ernaast staan)

(in het andere systeem zit alleen een andere videokaart en een andere HD)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 15:27 ]

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

die staat op de Windows 2000 CDROM op:
%cdrom%\support\tools\deploy.cab

en met WinRAR ofzo kan je hem uitpakken.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de sysprep dan runnen? omdat ie alleen een beperkt aantal commando's pakt vanaf de repair console?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

wielhelm

80/86 ST bladebladed

sysprep gaat denk ik niet lukken, je hebt waarschijnlijk een andere chipset, en je had sysprep zowieso moeten draaien toen je oude systeem voor hetlaatst aanstond.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, die ging kapot, geforceerde upgrade....

Ik zie het dus al, nieuwe hd kopen. (huidige zit helemaal vol 500MB over). en ik wil geen data missen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 16:24 ]

Pagina: 1